2025-06-06, 21:41
Medlem
Gör väl samtliga politiker i den rödgröna röran från kommunen och uppåt?
Citera
2025-06-06, 21:44
Medlem
kalkryggars avatar
Hon gör väl som hon vill på sin blogg. Vill hon inte att "idioter" ska skriva där så tar hon väl bort det. Inget mer med det.
Citera
2025-06-06, 21:48
Medlem
TheGretaResets avatar
Ja, så har alltid marxister reagerat. Gulag, omskolningsläger.

Alla förväntas omfamna den marxistiska religionen:

Män och kvinnor är precis lika, om inte kvinnor är bättre på något. I så fall gäller det senare.

Allt är friskolans fel. Även att skolorna i kommuner som inte har friskolor är minst lika dåliga är också friskolornas fel.
Citera
2025-06-06, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Jag är rätt säker på att det inte är hon personligen som är inne och raderar och blockerar. Vad tror du?

Jag vet inte om det är hon personligen eller någon anställd som representerar henne.
Citera
2025-06-06, 22:38
Medlem
Taufatts avatar
Finns ingen mänskligrättighet att skriva på hennes facebook eller instagram så hon bestämmer själv vad och vilka inlägg och kommentarer som får finnas. Tyvärr känner många att de måste censurera pga alla idioter som finns på nätet.
Citera
2025-06-06, 22:46
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronjaee
Jag har under dagen noterat att Isabella Lövin (MP) raderar kommentarer från folk som ifrågasätter hennes senaste krav på att Benjamin Dousa ska avgå (bakgrunden är att Dousa inte återupptar stödet till UNWRA då det framkommit att organisationen infiltrerats av islamister utan istället fördelar stödet mellan andra biståndsorganisationer). Samtliga kommentarer jag sett har varit sakliga och inte på något sätt hotfulla.

När jag frågade Isabella varför hon raderar kommentarer istället för att bemöta de frågor och den befogade kritik hon får i sak valde hon att blockera mig. Är detta ett lämpligt beteende från en politiker? Borde hon inte bemöta det folk skriver istället och föra en saklig diskussion?

Allt som inte är förbjudet är tillåtet.
Citera
2025-06-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Ja det är lämpligt att blockera idioter som förväntar sig svar på facebook/instagrem istället för följa i det offentliga.
Om inte annat vet alla att SDs trollarme, NMR extremhögern och ytterhögern grovt terroriserar politiker och tjänstemän så helt klart rätt beslut att blocka och ignorera idioter som dom/er.

Det var inte länge sen politikerkärringen blev mördad på politikerveckan ute i Gotland av en NMRare. Va inte hon också från miljöpartiet eller nått vänsterparti?

Du vet att sociala medier anses tillhöra det offentliga rummet va?
I synnerhet när det gäller politiker med konton avsedda för just det ändamålet.
Om hon ska radera kommentarer som inte håller med hennes ståndpunkt så kan man ju fundera på vad fan hon har ett konto för.
Och hur kommer SD och NMR och fan och hans moster in i det här?
Är ni på vänsterkanten så jävla pantade så ni inte ser skillnad på konstruktiva frågor och kommentarer kontra hatattacker?
Ni borde ha fattat vid det här laget att ingen köper de där billiga försöken längre. Erkänn att ni är fascister istället.
Och vad fan har mordet på Gotland med saken att göra?

Det här var nog det sorgligaste försöket till förvar av Lövin jag sett på länge. Du gjorde henne ingen tjänst direkt.
Citera
2025-06-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Du vet att sociala medier anses tillhöra det offentliga rummet va?
I synnerhet när det gäller politiker med konton avsedda för just det ändamålet.
Om hon ska radera kommentarer som inte håller med hennes ståndpunkt så kan man ju fundera på vad fan hon har ett konto för.
Och hur kommer SD och NMR och fan och hans moster in i det här?
Är ni på vänsterkanten så jävla pantade så ni inte ser skillnad på konstruktiva frågor och kommentarer kontra hatattacker?
Ni borde ha fattat vid det här laget att ingen köper de där billiga försöken längre. Erkänn att ni är fascister istället.
Och vad fan har mordet på Gotland med saken att göra?

Det här var nog det sorgligaste försöket till förvar av Lövin jag sett på länge. Du gjorde henne ingen tjänst direkt.

Du fatta precis vad jag skrev. Jag behöver inte förtydliga något för dig.
Citera
2025-06-07, 00:15
Medlem
Har du kollat hur det ser ut i Annika Strandhälls kommentarsfält när hon inte rensar/blockerar? Oavsett vad hon postar är det någon jävel som skriver något om "Hur hon drev sin make till självmord" eller att "Hon knullar dvärgen Morgan Johansson"... Det är sjuka kommentarer som inte ens skulle fått ligga kvar på Flashback.
Citera
2025-06-07, 01:03
Medlem
triptykens avatar
Politiker av alla färger gör det.

Tror du det är ett debattforum? Skriv en insändare eller skriv nåt själv och "locka till debatt" på social media
Det dom skriver på Twitter, facebook, tiktok eller insta är inte att dom är intresserade av just dina åsikter.

Det är inte censur eller en attack på yttrandefriheten att du inte får kalla en politiker ett svin på social media. Du har yttrandefrihet du använder den bara aldrig för att du tror att den finns på sociala medier.

Skriv nåt, debattera, demonstrera, skapa föreningar för likasinnade. Allt du gör är att runka ut ur ett fönster och kalla det kärlek.
Citera
2025-06-07, 10:14
Medlem
Citat:
Jag har under dagen noterat att Isabella Lövin (MP) raderar kommentarer från folk som ifrågasätter hennes senaste krav på att Benjamin Dousa ska avgå (bakgrunden är att Dousa inte återupptar stödet till UNWRA då det framkommit att organisationen infiltrerats av islamister utan istället fördelar stödet mellan andra biståndsorganisationer). Samtliga kommentarer jag sett har varit sakliga och inte på något sätt hotfulla.

Vad står det i de kommentarer du hann läsa innan de raderades? Om du till exempel vill att hon ska bemöta det påstående du formulerat som en sanning om att UNWRA är infiltrerat av islamister så är ju det sjukt svårt att avgöra med de fakta vi har idag. Och då borde du i rättvisans namn be Dousa visa att UNWRA ÄR infiltrerat också.

Hur vi än vill vrida den frågan förstår jag det som att det bara är Sveriges och USAs regeringar som tror att UNWRA är infiltrerade av islamister, så det kan vara sunt att föra en debatt om Sveriges ställningstagande i frågan.
Citera
2025-06-07, 10:18
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

När jag frågade Isabella varför hon raderar kommentarer istället för att bemöta de frågor och den befogade kritik hon får i sak valde hon att blockera mig. Är detta ett lämpligt beteende från en politiker? Borde hon inte bemöta det folk skriver istället och föra en saklig diskussion?
Nej, det är inte ett lämpligt beteende. Offentliga personer ska kunna ta ris/ros å kunna bli ifrågasatta men hon valde att tysta istället. Det om nåt är ett stort hot mot demokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in