Så inget underbetyg till ligan eller de andra topplagen som när Liverpool vann förra året - vilken överraskning! Verkligen... Alla de andra lagen har alltså tagit in på de sex största, och topplagen håller samma kvalité som vanligt? Eller, är det bara Arsenal som håller ovanligt hög klass (eller i alla fall jämnhet), enligt dig, i år? Vi är ändå en snart en tredjedel in på säsongen och mönster börjar skönjas...
Om Arsenal vinner ligan, och om vi skulle vinna den under liknande omständigheter som det Liverpool gjorde förra säsongen (eller under covid-säsongen), så kommer jag att vara den första till att erkänna att kokurrensen i toppen av EPL 25/26 var för dålig. Är det förstått?
Om Arsenal vinner ligan, och om vi skulle vinna den under liknande omständigheter som det Liverpool gjorde förra säsongen (eller under covid-säsongen), så kommer jag att vara den första till att erkänna att kokurrensen i toppen av EPL 25/26 var för dålig. Är det förstått?
Bra! Då har vi ytterligare ett bevingat utspel från dig som du kan dra tillbaks... Men, vi får se - hoppas du då står för dina ord.
Bra! Då har vi ytterligare ett bevingat utspel från dig som du kan dra tillbaks... Men, vi får se - hoppas du då står för dina ord.
Du ser, jag är en ärlig och rakryggad herre med mkt ära och stolthet inom mig.
Men igen, varför så kan inte du och övriga Liverpool-fans här på forumet erkänna att toppnivån i EPL 24/25 var relativt svag samt att Liverpool vann ligan med rätt låg poängsnitt?
Du ser, jag är en ärlig och rakryggad herre med mkt ära och stolthet inom mig.
Men igen, varför så kan inte du och övriga Liverpool-fans här på forumet erkänna att toppnivån i EPL 24/25 var relativt svag samt att Liverpool vann ligan med rätt låg poängsnitt?
Jag avvaktar resultatet och dina utsagor efter och av denna säsong innan jag uttalar mig mer i denna fråga...
Haha, han kallas så av alla s.k. anti-Artetas som verkar må bra när Arteta gör en taktiskt dålig match.eller tar ett beslut som leder till något negativt. Då dyker idioterna upp och ibland så undrar man verkligen om dom är fans till klubben på allvar. Vissa verkar inte kunna släppa att dom hade helt fel om Arteta.
Det du skriver här är ren lögn.
"Legohead" var ett smeknamn som Arteta fick på Arsenal Mania forumet för typ 12-13 år sedan, när han fortfarande spelade för AFC. Detta var eftersom att hans frisyr alltid såg lika perfekt ut, även om han tex hade spelat +90 i regnväder och/eller varit i flera nickdueller.
Men visst, nuförtiden så används smeknamnet som oftast efter att vi har haft en dålig match.
Tänker inte påstå att resultatet var orättvist. Manchester City var klart bättre I första halvlek, och kunde sedan spela på resultatet och kontra in ytterligare mål. Väl genomfört. Liverpool å sin sida såg energilösa och omotiverade ut. Att Robertson och andra inte skulle orka med 3 matcher på en vecka var inte oväntat. Speciellt med tanke på situation och motstånd. Men hade bland annat Kerkez startat hade folk blivit tokiga på sociala medier. Manchester City var bra, eller riktigt bra, Liverpool långt ifrån bra.
Lite bitter är man dock. Att Robertson är offside är givet. Men med tanke på hur många andra mål som blivit godkända trots offside så blir man lite irriterad. Ett mål kan betyda så mycket. Men det finns givetvis inga garantier för att Liverpool fått med sig ett bättre slutresultat om målet blivit godkänt. Det är enbart önsketänkande. Att Gakpo och Salah borde gjort det bättre på sina chanser stör givetvis det med.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2025-11-09 kl. 19:35.
Lite bitter är man dock. Att Robertson är offside är givet. Men med tanke på hur många andra mål som blivit godkända trots offside så blir man lite irriterad. Ett mål kan betyda så mycket. Men det finns givetvis inga garantier för att Liverpool fått med sig ett bättre slutresultat om målet blivit godkänt. Det är enbart önsketänkande. Att Gakpo och Salah borde gjort det bättre på sina chanser stör givetvis det med.
Tycker ni blev rånade på det målet. Som du säger så är det uppenbart att han står offside, men han stör verkligen inte Donnarumma tillräckligt mycket för att det ska dömas bort enligt mig. Den där regeln ska användas när en offsidestående spelare blockerar synen mellan målvakt och boll. Donnarumma vet exakt vart bollen är på väg men han når den inte och även om inte Robertson eller Citys spelare hade stått där så hade han oavsett inte nått den. Hoppas verkligen att Webb försöker förklara det där ingripandet..
Det är så gött att veta att vi har folk på forumet som egentligen vet bättre än vad domare och experter gör. Tråkigt när eran talang slösas bort här i stället.
För övrigt inte många som är bättre än Doku i ligan när det kommer till 1v1, eller till och med 1v2.
"Legohead" var ett smeknamn som Arteta fick på Arsenal Mania forumet för typ 12-13 år sedan, när han fortfarande spelade för AFC. Detta var eftersom att hans frisyr alltid såg lika perfekt ut, även om han tex hade spelat +90 i regnväder och/eller varit i flera nickdueller.
Men visst, nuförtiden så används smeknamnet som oftast efter att vi har haft en dålig match.
Nu har ju jag faktiskt gjort min research och chansar inte på saker hur som helst. Den allra första träffen på internet där legohead(med eller utan mellanslag) nämns tillsammans med Arteta är år 2013
Vilket är 3 år tidigare innan det nämns på arsenal mania i detta sammanhang:
EPL: Liverpool vs. Arsenal- 13/1/16- KO: 8.00pm- BT Sport
I'm in utter disbelief that wenger brought lego head arteta on. Why not bring Gab on and put 5 at the back? The equaliser was coming and we gifted them it.
foggygunners88 Post #2,186 14 Jan 2016 Forum: Match Day Archive
Och du får gärna gå in på A-M och leta fram trådarna där alla kallar honom för legohead.
Det låter lite som att du möjligen upptäckte arsenal mania först år 2020 helt enkelt..
Nu var det mitt årliga svar till dig, hörs nästa säsong.
Senast redigerad av jontepsg 2025-11-09 kl. 20:29.
Det är så gött att veta att vi har folk på forumet som egentligen vet bättre än vad domare och experter gör. Tråkigt när eran talang slösas bort här i stället.
För övrigt inte många som är bättre än Doku i ligan när det kommer till 1v1, eller till och med 1v2.
Dom enda som inte verkar hålla med är antingen fansen det gynnar eller domarna. Inte sett någon expert som inte håller med om att det borde varit mål än så länge. Men jag har självklart inte sett alla experters utlåtanden.
Men jag gissar att om domaren inte dömt offside direkt så hade heller inte VAR ändrat det beslutet.