2025-11-21, 17:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Gabriel blir borta i flera mndr

Men såklart, Arsenal har ju absolut inte mer otur med skador osv än vad andra klubbar har.
Citera
2025-11-21, 17:11
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Sunderland med 9! spelare till Afrikanska mästerskapet i december. Blir tufft
Citera
2025-11-21, 17:43
Medlem
jontepsgs avatar
ÄNTLIGEN riktig fotboll igen. Hellre ingen fotboll alls än landskamper.

Jag tror Newcastle får till ett kryss mot City och tyvärr tror jag att derbyt på söndag slutar likadant. Men jag är också totalt jävla värdelös på att tippa.

Och Arsenal kan ej skylla på skador, för om det är något lag som haft problem med skador senaste året så är det Spurs.
Citera
2025-11-21, 21:03
Medlem
Drickbacks avatar
SCR introduceras 26/27!

Premier League clubs vote to introduce Squad Cost Ratio and Sustainability and Systematic Resilience, a new set of financial rules which will come into effect from 2026/27 season

At a Premier League Shareholders’ meeting today, clubs voted to introduce a new set of financial rules which will come into effect from the start of the 2026/27 season.

Following extensive consultation, clubs agreed to bring in Squad Cost Ratio (SCR) and Sustainability and Systematic Resilience (SSR) proposals. There was insufficient support for a proposal on Top to Bottom Anchoring.

fortsättning på https://www.premierleague.com/en/news/4468470

Förklaring av SCR

Squad Cost Ratio is a financial regulation that limits Premier League clubs’ on-pitch spending to 85% of their football-related revenue and net profit/loss from player sales. Clubs have additional headroom available to exceed the 85% threshold under the SCR system, which is explained in more detail further down the page.

https://www.premierleague.com/en/news/4467022/new-premier-league-financial-system-explained
Citera
2025-11-22, 15:33
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Stämmer det att Saka snart har gått ett år utan en premier league assist?
Citera
2025-11-22, 16:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Hur tror ni det går i morgondagens NLD, Arsenal vs. North London Lllywhite?
Citera
2025-11-22, 17:08
Medlem
Dangerzone2021s avatar
Arne Zloty måste få foten snarast.
Citera
2025-11-22, 17:10
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Låt oss få det överstökat, medan matchen fortfarande pågår. Jag har inga problem med att Murillos mål är godkänt. Problemet är att de försvarar att det var rätt att döma bort VvDs mål för 2 veckor sedan. Det är ojämnheten som stör. Nottingham borde dessutom haft en straff.

Nu promenerar de även in 0-2. Ser ut att bli en kul kväll...
Citera
2025-11-22, 18:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Ser ok, inte nödvändigtvis bra, ut tills man släpper in första målet. Efter det är det bara uselt. Skott mot mål, check. Skott på mål, nope. Mentalt kan det inte bli mycket sämre. Många vill skylla på Slot, men även om det är mycket han borde göra bättre är jag inte övertygad om att det skulle bli mycket bättre med en ny manager. Även om det naturligtvis inte är omöjligt. 3 av 21 möjliga I ligan är sanslöst dåligt. De som vill ha tillbaka Klopp är dock helt ute och cyklar.
Citera
2025-11-22, 19:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu såg inte jag matchen mellan Liverpool & Forest, men hur klarade Liverpool av att förlora 3-0 hemma mot ett lag som Nottingham Forest? Haha.
Citera
2025-11-22, 20:28
Moderator
zanteras avatar
För ligans skull vore det ju roligt om Spurs kunde störa Arsenal imorgon men känns som det är 90 i Arsenals favör och 5-5 i oavgjort/Spurs vinst. Dagens resultat känns dock lite signifikativt för ligan än så länge i år och varför folk tycker titelracet känns mer avslaget än tidigare. Liverpool helt under isen och City väldigt ojämna.
Citera
2025-11-22, 20:34
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Aja, inte sämst i dag får vara en tröst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in