2025-09-21, 23:49
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
5 vinster på 5 matcher och då har Wirtz ändå inte kommit igång.

Yes, bara 33 matcher kvar då . Wirtz har sett pigg ut senaste två matcherna, men allmänt har han varit rätt kass.. kanske aldrig kommer igång, en ny Timo Werner.
Citera
2025-09-21, 23:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
5 vinster på 5 matcher och då har Wirtz ändå inte kommit igång.
Hur många guld har Arsenal’s lag? Jag har glömt vad de har vunnit senaste fem åren..
Ps Elliott spelar i Aston Villa, Chiesa EM mästare och Endo lagkapten för sitt land.

Mac & Isak är bra bit från toppform, fortfarande i träningsperiod.
Citera
2025-09-21, 23:57
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Hur många guld har Arsenal’s lag? Jag har glömt vad de har vunnit senaste fem åren..
Ps Elliott spelar i Aston Villa, Chiesa EM mästare och Endo lagkapten för sitt land.

Varför svarar du inte på mitt inlägg direkt för? Blev en miss med Elliott, skyller slarvigt på min mobilapp. Men att nämna att Chiesa är EM-mästare och Endo är kapten för Japan är rätt underhållande.
Citera
2025-09-22, 00:14
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback

Hade jag inte haft koll och bara läst på Flashback hade jag trott 20 ligatitlar sen 2004. Häpnadsväckande usel tankeförmåga sitta och snacka ner Liverpool med tanke på hur de ser ut och sett ut senaste åren. Jag förstår Generalen som är här för trolla tramsar till de ibland men förväntar mig mer från lite mer seriösa skribenter annars blir ni bara placerade i samma fack som er malaj.
Senast redigerad av buisnismannen 2025-09-22 kl. 00:22.
Citera
2025-09-22, 00:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Hade jag inte haft koll och bara läst på Flashback hade jag trott 20 ligatitlar sen 2004. Häpnadsväckande usel tankeförmåga sitta och snacka ner Liverpool med tanke på hur de ser ut och sett ut senaste åren. Jag förstår Generalen som är här för trolla tramsar till de ibland men förväntar mig mer från lite mer seriösa skribenter annars blir ni bara placerade i samma fack som er malaj.
Inte lätt för en del när guldet norpas framför ögonen och står maktlöst och tittar på. Är det då man skickar fram det stora stygga trollet?
Liverpool har en bra bit till toppnivå men än räcker det till 3 p i varje match trots tex Newcastle, Arsenal & Everton har mötts. Tyvärr ger inte bättre spel fler poäng.
Citera
2025-09-22, 06:38
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Liverpool har bäst tränare och trupp.
Sånt där är alltid diskutabelt. "Bäst" trupp ska kunna hantera rotering vid tätt spelschema eller 3-4 skador utan större problem. Även kunna hantera att en nyckelspelare är borta, även om man knappast kan förvänta sig att samma nivå hålls. 6 eller fler skador påverkar alla lag, men beror givetvis på spelarnas truppstatus. Klarar sig Liverpool utan VvD i flera månader, Manchester City utan Haaland eller Rodri?

Något intressant att fundera på är hur det skulle sett ut om tränarna bytt plats med varandra. Skulle lagen prestera likadant, bättre eller sämre? Det gäller att hitta rätt kombination.
Citera
2025-09-22, 09:52
Moderator
zanteras avatar
Bara 5 omgångar spelade så vet inte om man kan dra några större växlar på saker än så länge. Kan se både Liverpool och Arsenal tappa poäng nästa helg (Crystal Palace borta, Newcastle borta) medans City har en på pappret betydligt enklare match hemma mot Burnley. Som vanligt kommer det svänga lite under säsongen där ena topplaget tappar poäng en helg, ett annat tappar nästa.

Om jag inte såg fel har Liverpool en match mot Chelsea borta i omgången efter vilket också är en potentiell mina. Såklart finns chansen att Liverpool slår både Palace och Chelsea men finns ju också ett scenario där man tappar i båda matcherna och då får vi samma sorts skriverier om några veckor. Fast då är det Liverpool som är på dekis, osv. Vi har ju sett lag leda med 6-9p under tidiga våren som ändå inte vunnit ligan så ett 5p försprång i September behöver inte betyda så mycket.
Citera
2025-09-22, 10:07
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Jag snackar inte ner Liverpool, jag säger emot ditt påstående Liverpool skulle ha bäst trupp i ligan. Dom må ha starkast startelva när alla är hela, men truppen är inte den starkaste i ligan. Ta en diskussion istället för att börja håna, är det så svårt? Så gnäller du själv om att folk är oseriösa. Ha lite självinsikt..
Citera
2025-09-22, 10:12
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Sånt där är alltid diskutabelt. "Bäst" trupp ska kunna hantera rotering vid tätt spelschema eller 3-4 skador utan större problem. Även kunna hantera att en nyckelspelare är borta, även om man knappast kan förvänta sig att samma nivå hålls. 6 eller fler skador påverkar alla lag, men beror givetvis på spelarnas truppstatus. Klarar sig Liverpool utan VvD i flera månader, Manchester City utan Haaland eller Rodri?

Något intressant att fundera på är hur det skulle sett ut om tränarna bytt plats med varandra. Skulle lagen prestera likadant, bättre eller sämre? Det gäller att hitta rätt kombination.

Exakt min tanke. Och när det gäller rotering anser jag att Liverpool skulle ha det svårast mellan City och Arsenal.
City har redan haft 3-4 bra spelare borta, Arsenal har haft 4 startspelare skadade varav 2 spelade för första gången igår.
Hade Liverpool gått 5 av 5 med samma skador? Det kommer vi såklart aldrig få veta, men det är såna saker avgör vem som har starkast trupp.
Citera
2025-09-22, 11:03
Moderator
zanteras avatar
När folk pratar om bäst trupp är det väl oftast bredden som spelar in, och där kan jag väl tycka att Arsenal har mer bredd än Liverpool. Som vi diskuterat skulle en skada på VVD göra att man måste slänga in Gomez och då känns det som Liverpool tappar 2 nivåer direkt. Saliba var borta i Arsenal och Mosquera kom in och det märktes inte att Saliba var borta.

Däremot kan ett lag ha bredden utan att ha spetsen eller vinnarmentaliteten och sen som Jontepsg och Alex P. Keaton är inne på så kommer 2 lag aldrig att ha samma säsong oavsett. Ett lag kan ha bättre bredd på truppen men laget som har smalare trupp på pappret kanske klarar sig mycket bättre från skador, och bredden blir inte lika viktig. Olika lag kommer ju aldrig råka ut för samma scenarion vad gäller skador, avstängningar osv. Så det känns omöjligt att spekulera i.
Citera
2025-09-22, 15:32
Medlem
jontepsgs avatar
Så Madueke gick alltså av pga skadekänning, hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Vore ju typiskt att så fort Saka kommer tillbaks så går en annan spelare sönder.

Knäet ska röntgas så nu är det bara att hoppas på det bästa. Som sagt, storleken av truppen är lika mycket styrka som att ha ligans bästa startelva men inte mycket till bänk. Det är 5e viktiga(baserat på hans insatser hittills dvs) spelaren som gått sönder för Arsenal nu. Får hoppas skadeproblemen är borta till våren.

Edit: lite stats, med Maduekes skada så har Arsenal fått en ny skada i varje ligamatch.
Senast redigerad av jontepsg 2025-09-22 kl. 16:22.
Citera
2025-09-22, 17:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Bara 5 omgångar spelade så vet inte om man kan dra några större växlar på saker än så länge. Kan se både Liverpool och Arsenal tappa poäng nästa helg (Crystal Palace borta, Newcastle borta) medans City har en på pappret betydligt enklare match hemma mot Burnley. Som vanligt kommer det svänga lite under säsongen där ena topplaget tappar poäng en helg, ett annat tappar nästa.

Om jag inte såg fel har Liverpool en match mot Chelsea borta i omgången efter vilket också är en potentiell mina. Såklart finns chansen att Liverpool slår både Palace och Chelsea men finns ju också ett scenario där man tappar i båda matcherna och då får vi samma sorts skriverier om några veckor. Fast då är det Liverpool som är på dekis, osv. Vi har ju sett lag leda med 6-9p under tidiga våren som ändå inte vunnit ligan så ett 5p försprång i September behöver inte betyda så mycket.

Så är det ju, men samtidigt är det bättre att leda med fem poäng, än att ligga efter med fem.

Den 9 november är det Man C mot Liverpool. Efter den matchen kan man väl säga mer om hur det kommer att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in