Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Så inget underbetyg till ligan eller de andra topplagen som när Liverpool vann förra året - vilken överraskning! Verkligen... Alla de andra lagen har alltså tagit in på de sex största, och topplagen håller samma kvalité som vanligt? Eller, är det bara Arsenal som håller ovanligt hög klass (eller i alla fall jämnhet), enligt dig, i år? Vi är ändå en snart en tredjedel in på säsongen och mönster börjar skönjas...
Denna säsong så gör ju topplagen en lite bättre säsong än förra, Spurs låg 10 och United 13 efter 11 omgångar. Men det är långtifrån lika bra som det var åren innan, så du har helt rätt. 👍
Efter 11 omgångar 25/26 vs 24/25:
1an Arsenal har 2 poäng mindre än vad Liverpool hade(pga ett jävla skitmål igår

).
2:an(Chelsea) har 3p mindre än förra årets tvåa(City), men vinner City idag så är det 1p mindre vilket också skulle göra att årets 3a har 1p mer än förra säsongens.
4an ligger på samma (Sunderland i år, Arsenal förra.)
5 av top 6 låg på övre delen av tabellen där Spurs som sagt låg på tiondeplats, i år ligger alla 6 lag på övre halvan där United är längst ned på plats 8. Men återigen, dom underpresterar om man jämför med åren innan 24/25.
Jag tror ju att ligan generellt sett har blivit jämnare, kanske för att den taktiska nivån på tränarna har ökat rejält. T.ex. Glasner i CP är inte långtifrån ett riktigt toppjobb, Iraola i Bournemouth tycker jag att det är sjukt att inget av topplagen inte värvat ännu. Emery i Villa. Men det är bara min lilla teori.