2025-11-09, 11:52
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Denna säsong så gör ju topplagen en lite bättre säsong än förra, Spurs låg 10 och United 13 efter 11 omgångar. Men det är långtifrån lika bra som det var åren innan, så du har helt rätt. 👍

Efter 11 omgångar 25/26 vs 24/25:
1an Arsenal har 2 poäng mindre än vad Liverpool hade(pga ett jävla skitmål igår ).
2:an(Chelsea) har 3p mindre än förra årets tvåa(City), men vinner City idag så är det 1p mindre vilket också skulle göra att årets 3a har 1p mer än förra säsongens.
4an ligger på samma (Sunderland i år, Arsenal förra.)

5 av top 6 låg på övre delen av tabellen där Spurs som sagt låg på tiondeplats, i år ligger alla 6 lag på övre halvan där United är längst ned på plats 8.

Jag tror ju att ligan generellt sett har blivit jämnare, kanske för att den taktiska nivån på tränarna har ökat rejält. T.ex. Glasner i CP är inte långtifrån ett riktigt toppjobb, Iraola i Bournemouth tycker jag att det är sjukt att inget av topplagen inte värvat ännu. Emery i Villa. Men det är bara min lilla teori.

Svårt att jämför säsongen rakt av med enkom poäng som underlag. Är många fler parametrar som måste räknas in. Ex. vilka man mött, hemma/borta osv. Men, att det blivit jämnare under en lång tid nu, är det ingen som kan diskutera bort. Det som stör mig är som sagt att flera har mage att påstå att det bara är när Liverpool vinner som de andra lagen underpresterat, inte annars. Tyvärr finns dessa nötter!

Ja, jag lider av den nya folksjukdomen, nämligen "KRÄNGTHET"...
Citera
2025-11-09, 12:12
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Svårt att jämför säsongen rakt av med enkom poäng som underlag. Är många fler parametrar som måste räknas in. Ex. vilka man mött, hemma/borta osv. Men, att det blivit jämnare under en lång tid nu, är det ingen som kan diskutera bort. Det som stör mig är som sagt att flera har mage att påstå att det bara är när Liverpool vinner som de andra lagen underpresterat, inte annars. Tyvärr finns dessa nötter!

Ja, jag lider av den nya folksjukdomen, nämligen "KRÄNGTHET"...

Jo, så är det självklart om man vill gå in och gräva på absolut detaljnivå. Men det tycker jag inte att man behöver i detta fall.

Jag kan såklart ha helt fel, men jag kan inte minnas att några fler än just en viss användare(alla vet vem) fortsätter att härja om t.ex. Covid-titeln osv osv. Visst att det kanske är några andra som kör lite bantering om det lite då och då, men som jag ser det så är det ingen generell uppfattning att folk tycker det på riktigt. Men jag märker ju inte heller av det lika mycket som du gör då det inte är mitt lag det handlar om.
Citera
2025-11-09, 12:18
Avstängd
Citat:
Jo, så är det självklart om man vill gå in och gräva på absolut detaljnivå. Men det tycker jag inte att man behöver i detta fall.

Jag kan såklart ha helt fel, men jag kan inte minnas att några fler än just en viss användare(alla vet vem) fortsätter att härja om t.ex. Covid-titeln osv osv. Visst att det kanske är några andra som kör lite bantering om det lite då och då, men som jag ser det så är det ingen generell uppfattning att folk tycker så. Men jag märker ju inte heller av det lika mycket som du gör då det inte är mitt lag det handlar om.

Nej, Arsenal-fans i gemen är långt ifrån de värsta. ManUs supportrar värst (såklart) och som har dessa tankar. Är inne på många sopportersajter och det är ett tema hos många att det är så det är. Jag har aldrig fattat denna inställning då man kan hitta positiva och negativa parametrar i alla säsonger kring varför ett lag vunnit PL, eller andra troféer...

Förutom när Arsenal var "invincibles", då...
Citera
2025-11-09, 14:11
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Tänkte inte på det i går men stämmer det att Sunderland flyttade fram deras reklamskyltar närmare planen för att Arsenal inte skulle kunna göra långa inkast?
Citera
2025-11-09, 14:56
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Nej, Arsenal-fans i gemen är långt ifrån de värsta. ManUs supportrar värst (såklart) och som har dessa tankar. Är inne på många sopportersajter och det är ett tema hos många att det är så det är. Jag har aldrig fattat denna inställning då man kan hitta positiva och negativa parametrar i alla säsonger kring varför ett lag vunnit PL, eller andra troféer...

Förutom när Arsenal var "invincibles", då...

Aha, jag förstår. Jag tycker ju själv att majoriteten av fotbollsfansen på t.ex. reddit inte kan bete sig eller tänka rationellt. Höll mig borta från reddit igår för att fansen reaktioner är så jävla överdrivna. Och sen går dom lite som en pendel också, från att laget är bäst till att tränaren ska sparkas osv osv..

Jag vill tro att dom vettiga fansen inte håller sig till reddit eller liknande.
Citera
2025-11-09, 14:59
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Aha, jag förstår. Jag tycker ju själv att majoriteten av fotbollsfansen på t.ex. reddit inte kan bete sig eller tänka rationellt. Höll mig borta från reddit igår för att fansen reaktioner är så jävla överdrivna. Och sen går dom lite som en pendel också, från att laget är bäst till att tränaren ska sparkas osv osv..

Kallas Arteta Legohead bland alla Arsenal fans eller är det bara Volvo killen som benämner han så?
Citera
2025-11-09, 15:04
Avstängd
Citat:

Är inte på Reddit då jag anser sidan vara för plottrig och oöversiktlig, gammal stofil, som jag är...
Citera
2025-11-09, 15:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Kallas Arteta Legohead bland alla Arsenal fans eller är det bara Volvo killen som benämner han så?

Haha, han kallas så av alla s.k. anti-Artetas som verkar må bra när Arteta gör en taktiskt dålig match.eller tar ett beslut som leder till något negativt. Då dyker idioterna upp och ibland så undrar man verkligen om dom är fans till klubben på allvar. Vissa verkar inte kunna släppa att dom hade helt fel om Arteta.
Citera
2025-11-09, 15:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan

Och varför? Är huvudet smått fyrkantigt, eller vad?
Citera
2025-11-09, 15:06
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Är inte på Reddit då jag anser sidan vara för plottrig och oöversiktlig, gammal stofil, som jag är...

Nä, jag är mest där för att få uppdateringar om Arsenal, F1 och lite annan random. Annars är det inget ställe jag lägger tid på.
Citera
2025-11-09, 15:07
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Haha, han kallas så av alla s.k. anti-Artetas som verkar må bra när Arteta gör en taktiskt dålig match.eller tar ett beslut som leder till något negativt. Då dyker idioterna upp och ibland så undrar man verkligen om dom är fans till klubben på allvar. Vissa verkar inte kunna släppa att dom hade helt fel om Arteta.

Ok! Tror alla vet och förstår att Volvo dåren är ett anti-Arsenal fan. Synd det går ut över er riktiga fans.
Citera
2025-11-09, 15:08
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Och varför? Är huvudet smått fyrkantigt, eller vad?

Enligt Volvo killen i tidigare tråd så är det pga han alltid har perfekt frissa som en Lego figur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in