Aj fan baserade på fantasypl, men betyget står fast ändå!
Sen kan ju Gvardiol spela som mittback också.
Hoppas Reis och Bah gör det bra för sina utlånade klubbar så de kan komma tillbaka till nästa säsong. Stones trasig på direkten och Aké är aldrig fitt.
Uttråkad så jag tänkte göra en lista hur jag rankar lagdelar. Får se hur mycket jag orkar. Tar nog inte alla lag. Kommer la antagligen få en massa skit.
Rank ett till fem. Där fem är det bästa och ett sämsta. Rangordnar efter vad jag tycker.
Kommentar:
Liverpool har den bästa första och andra keeper i ligan ingen snack.
Raya är bra men bakom honom så tycker jag inte att Kepa lever upp till samma nivå därav betyget.
Donnarumma och Trafford är de bra med men inte samma nivå som Liverpool.
Chelsea före Spurs pga andrakeepern.
Newcastle har Pope och Ramsdale som andramålvakt? Inte direkt imponerande då båda har tappat kvalité jämfört med ett par år sedan.
United måste vara det sämsta jag har sett. Att gå från Van de Sar och De Gea till det här är sorgligt.
Ytterbackar:
Chelsea: Reece James, Cucurella, Gusto och Hato, betyg 4
Arsenal: Timber, Calafiori, Skelly och White, betyg 3,5
Newcastle: Hall, Livramento, Schär och Tripper, betyg 3
Liverpool: Kerkez, Frimpong, Robertson och Bradley, betyg 3
United, Dalot, Shaw, Mazraoui och Dorgu: 2,5
City: Lewis, Ait-Nouri, Gvardiol, Matheus Nunes, betyg 2
Spurs, Porro, Spence, ?? och ??, betyg 2
Chelsea etta pga att de har den bästa HB och VB i ligan (ja jag vet att Reece är skadebenägen). Gusto gör bra ifrån sig när han spelar istället för Reece.
Arsenal YB kan bli bra i framtiden med de är inte där ännu. Docker är samtliga av dem bra, men inte bästa på sina positioner i ligan.
Newcastle har bra ytterbackar och en mix av två unga talanger och två äldre.
Liverpool må ha Kerkez och Frimpong som är bra på pappret med de är inte de bästa i sina positioner i ligan (se Chelsea). Bakom dem finns en ung Bradley och en avdankad Robertson.
Tycker faktiskt United har bättre ytterbackar än City. Shaw håller bättre klass än 3 av City's YB. Dorgu kan bli bra och Mazraoui är helt OK!
Ingen av City's YB osar klass likt vad de hade innan. En akademi som gör misstag, Ait-Nouri som sög i Wolves värvades in, Gvardiol lever inte direkt upp till sin 70m (dock den bästa av dem) och Nunes bör säljas.
Spurs har Porro och Spence, men sen då?
Mycket svammel! Ha en god kväll ska sova nu och bli inte butthurt, ni vem ni är!
Verkar som att Bayern köper Jackson om han har startar 40 matcher. Kommer nog inte hända då Kane startar dem allra flesta. Även fast de får skador så kommer han säkert inte få spela sista matchen för att klausulen ska gälla.
Nåja 16,5m för ett lån är inte dåligt. Han köptes in för ca 30m så halva summan betald där. Gör han bra ifrån sig med 10-15+ mål så kan han nog säljas till ett lag i PL för 50m+.
Verkar som att Bayern köper Jackson om han har startar 40 matcher. Kommer nog inte hända då Kane startar dem allra flesta. Även fast de får skador så kommer han säkert inte få spela sista matchen för att klausulen ska gälla.
Nåja 16,5m för ett lån är inte dåligt. Han köptes in för ca 30m så halva summan betald där. Gör han bra ifrån sig med 10-15+ mål så kan han nog säljas till ett lag i PL för 50m+.
Bra deal oavsett utgång för Chelsea. PL klubbar kommer stå på kö sen och lätt vilja punga upp 50 mille+.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!