2025-06-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tråkigt men inte oväntat att Ange fick gå. Inte roligt för nästa tränare att komma in. Truppen är sådär och känns som det räcker med en svajjig höst så får vi höra "Levy sparkade en tränare som vann en titel".

Känns som det blir Thomas Frank som tar över. Bara en magkänsla. Verkar vara den det talas mest om, känns enklare att lösa än t.ex. Iraola eller Silva. Känns också som Brentford kanske har den typen av sommar (Mbeumo lämnar väl också t.ex.).
Ange kommer för alltid att vara en legend i klubben.
Jag hade personligen velat ge honom en säsong till för att fortsätta bygga och han verkar även vara backad av spelarna. Han har en mentalitet som verkat smitta av sig i omklädningsrummet. En jävligt skön gubbe helt enkelt.

Romero, Kulusevski, Bentancur m.f.l lär inte stanna kvar i klubben efter detta beskedet. Lika bra det.

Precis som du är inne på är det ett riktigt otacksamt läge för näste man på tur. Trots den usla ligasäsongen tror jag ändå att Ange skruvat upp förväntningarna och de senaste två veckorna har varit supportrarnas bästa på åratal. Funnits en stor framtidstro i och med EL-titeln.
Nu kastas klubben åter igen in i en tid av ovisshet när karusellen drar igång igen.

Förvåna er inte om det dröjer veckor innan man gör klart med en ny manager. Och när det sker blir det väl en värvning i klass med Nuno för några år sedan.
Frank och Silva ger jag inte mycket för, känns liksom helt likgiltigt. Hellre då Iraola.

Nej, Ange lär få sista skrattet i den här soppan.
Citera
2025-06-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Ange kommer för alltid att vara en legend i klubben.
Jag hade personligen velat ge honom en säsong till för att fortsätta bygga och han verkar även vara backad av spelarna. Han har en mentalitet som verkat smitta av sig i omklädningsrummet. En jävligt skön gubbe helt enkelt.

Romero, Kulusevski, Bentancur m.f.l lär inte stanna kvar i klubben efter detta beskedet. Lika bra det.

Precis som du är inne på är det ett riktigt otacksamt läge för näste man på tur. Trots den usla ligasäsongen tror jag ändå att Ange skruvat upp förväntningarna och de senaste två veckorna har varit supportrarnas bästa på åratal. Funnits en stor framtidstro i och med EL-titeln.
Nu kastas klubben åter igen in i en tid av ovisshet när karusellen drar igång igen.

Förvåna er inte om det dröjer veckor innan man gör klart med en ny manager. Och när det sker blir det väl en värvning i klass med Nuno för några år sedan.
Frank och Silva ger jag inte mycket för, känns liksom helt likgiltigt. Hellre då Iraola.

Nej, Ange lär få sista skrattet i den här soppan.

Får hålla med även om jag tror kulu och bentan stannar, Romero lär ju vara borta iom detta.

Blir spännande nästa säsong och kan se en våg av missnöje mot Levy om nya tränaren får en dålig start och panik hos Levy vilket leder till ännu en ny tränare i typ omgång 10-12 😂
Citera
2025-06-07, 06:36
Medlem
preben12s avatar
Helt rätt beslut att låta Ange gå enligt mig.

Efter de första 10 matcherna 23/24-säsongen så har Tottenham tagit 78 poäng på 66 ligamatcher. Spelet har varit bedrövligt i snart 1,5 år och denna säsongen har man haft nedflyttningsform men räddats av att Ipswich, Leicester och Southampton varit så usla.

Man har en rätt ung och lovande trupp som Poch hade varit perfekt att utveckla. Tyvärr är han inte tillgänglig förrän efter VM 2026 som tidigast.

Av alternativen som det ryktas om hoppas jag på Frank.
Citera
2025-06-07, 16:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
United hade en fiaskosasong - Kul
Tottenham ramlade nastan ut och tog sig anda till CL - Humor
Arsenal slutade 2a - Tradition
Mittenlagen presterade och utmanade - Intressant
City vann inte - Uppfriskande

Vad mer vill du ha fran en sasong?
Du får det ju till att låta som att Arsena har hamnat tvåa typ 10 säsonger i rad

En sak är dock iaf 100% säkert, Liverpool klarar bara av att vinna ngt när de övrige toppklubbarna har en B-säsong som bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nu började det skrivas om att Ange har fått sparken.
Undrar vad "Skarprattarn" och de andra i klacken tycker om det här?

Postecogliou var ju en messias, en odödlig frälsare, enligt klackchefen för bara några dagar sen. Men som jag redan har skrivit massor av ggr tidigare, så kommer Tottenham aldrig att få tag i en mer lämplig manager än Pochettino - men lyckligtvis, så fick även han kicken.
Citera
2025-06-07, 17:00
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag var också säker på att det var så, men han signade ju nytt och det är snack om att det finns en clause men att den är baserad på matcher/mål m.m.. Det är mycket snack dock, så svårt att veta innan Ornstein säger något.

Jag vill ju tro att Sesko skulle ge laget mer i det långa loppet, men om dom vill ha in en 20+ målskytt redan nästa säsong så känns Gyökeres som det säkrare kortet. Det negativa med honom är ju hans huvudspel samt passningsspel. Bidrar Sesko med 20p samtidigt som en till ytteranfallare kommer in och bidrar så är offensiven tillräckligt bra för att kunna vinna större titlar. Bara spelarna håller sig skadefria

Okej det låter ju rimligt, men Arsenal kommer säkert försöka förhandla om priset istället för att betala klausulen direkt i helhet. Det kan ju dra ut på processen, men vi har la inte direkt bråttom heller. Sesko verkar vara såld på projektet utifrån vad jag hört, och måste säga att jag själv börjar bli mer och mer såld på honom som 9a också.

Zubimendi borde la bli klar också efter han kommit hem från Nations League.

Någon speciell ytteranfallare du är sugen på? Själv känner jag för Nico Williams som har en ganska rimlig utköpsklausul, men det är mest det höga lönekravet som ställer till det.
Citera
2025-06-07, 17:11
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Okej det låter ju rimligt, men Arsenal kommer säkert försöka förhandla om priset istället för att betala klausulen direkt i helhet. Det kan ju dra ut på processen, men vi har la inte direkt bråttom heller. Sesko verkar vara såld på projektet utifrån vad jag hört, och måste säga att jag själv börjar bli mer och mer såld på honom som 9a också.

Någon speciell ytteranfallare du är sugen på? Själv känner jag för Nico Williams som har en ganska rimlig utköpsklausul, men det är mest det höga lönekravet som ställer till det.

Hade inte sagt nej till Nico, men är mer tilltalad av Rodrygo-ryktet. Det vore något, han kan spela på alla positioner i anfallet.
Citera
2025-06-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du får det ju till att låta som att Arsena har hamnat tvåa typ 10 säsonger i rad

En sak är dock iaf 100% säkert, Liverpool klarar bara av att vinna ngt när de övrige toppklubbarna har en B-säsong som bäst.

Undrar vad "Skarprattarn" och de andra i klacken tycker om det här?

Postecogliou var ju en messias, en odödlig frälsare, enligt klackchefen för bara några dagar sen. Men som jag redan har skrivit massor av ggr tidigare, så kommer Tottenham aldrig att få tag i en mer lämplig manager än Pochettino - men lyckligtvis, så fick även han kicken.
Stora ord.
Ska vi snacka titlar, vilket sist jag kollade är det som fotboll går ut på, har Ange uträttat mer på två år än Arteta gjort på 5-6 år trots olika förutsättningar. Faktum är att Ange lyckades med något din klubb inte gjort under sin 138 år långa existens. Hur förklarar du det?

Lägg till att ni för tillfället har en längre titeltorka än både West Ham och Crystal Palace. Ändå är det ni som alltid snackar år efter år. När ska giganten Arsenal vakna och börja leva upp till snacket? Ska det krävas en C- eller D-säsong av övriga toppklubbar eller ska alla klubbar som inte heter Arsenal starta säsongerna på minuspoäng innan det sker eller vad är det frågan om? Dags att börja leverera nu, Generalen
Senast redigerad av radiopanna 2025-06-07 kl. 17:15.
Citera
2025-06-07, 17:26
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Stora ord.
Ska vi snacka titlar, vilket sist jag kollade är det som fotboll går ut på, har Ange uträttat mer på två år än Arteta gjort på 5-6 år trots olika förutsättningar. Faktum är att Ange lyckades med något din klubb inte gjort under sin 138 år långa existens. Hur förklarar du det?

Lägg till att ni för tillfället har en längre titeltorka än både West Ham och Crystal Palace. Ändå är det ni som alltid snackar år efter år. När ska giganten Arsenal vakna och börja leva upp till snacket? Ska det krävas en C- eller D-säsong av övriga toppklubbar eller ska alla klubbar som inte heter Arsenal starta säsongerna på minuspoäng innan det sker eller vad är det frågan om? Dags att börja leverera nu, Generalen
Vilka förutsättningar menar du? Är lite nyfiken på vad som menas.

Resten har du rätt i så det lägger jag ingen vikt på. En FA-cup med en trupp han ärvde av Emery är ju inte så imponerande när man summerar det efter nästan 6 år. Jag har varit kritisk mot Arteta ett tag nu och håller fast vid att blir det inte som minst en till FA-cup titel samt titelrace hela vägen ska han lämna efter nästa.
Citera
2025-06-07, 18:24
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hade inte sagt nej till Nico, men är mer tilltalad av Rodrygo-ryktet. Det vore något, han kan spela på alla positioner i anfallet.

Jo sant, men frågan är om det värt att betala nästan dubbla priset på Rodrygo isåfall? Rodrygo är erfaren och en dynamisk klasspelare, så hade inte heller sagt nej om det hade blivit honom i slutändan. Rodrygo-Sesko-Saka ser ju ut som ett väldigt attraktivt anfall.

Tänker att det beror på om Partey stannar också. Får han ett eller två år till så kan man spendera mer av budgeten på en ytter, istället för att köpa en till mittfältare som är svår att ersätta.
Citera
2025-06-07, 20:08
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige

Det är ju också det som dom har börjat göra nu, dvs börjat förhandla. Och det verkar gå framåt

Yes, om det stämmer med snacket om att Sociedad vill ha affären gjord för nästa säsongs bokföring eller whatever det är, så kommer han ju inte presenteras förens i juli. Men när Orny bekräftar något, speciellt så tidigt som han gjorde det så har jag räknat hem den affären.

Nä, jag vettefan ärligt talat. Gillar inte snacket om Sane men det verkar inte heller bli av. Nico vore grymt, han är upplärd med att ta det defensiva jobbet också. Men att han skulle komma in och bli bäst betalda spelare, nää då är det bara att skippa. Snacket om Leao och Garnacho hoppas jag verkligen inte är något annat än snack, känns som helt fel spelartyper/egon för det här laget. Tror jag skulle välja Rogers från Villa om jag fick välja faktiskt. Själv då?
Senast redigerad av jontepsg 2025-06-07 kl. 20:21.
Citera
2025-06-07, 20:31
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det är ju också det som dom har börjat göra nu, dvs börjat förhandla. Och det verkar gå framåt

Yes, om det stämmer med snacket om att Sociedad vill ha affären gjord för nästa säsongs bokföring eller whatever det är, så kommer han ju inte presenteras förens i juli. Men när Orny bekräftar något, speciellt så tidigt som han gjorde det så har jag räknat hem den affären.

Nä, jag vettefan ärligt talat. Gillar inte snacket om Sane men det verkar inte heller bli av. Nico vore grymt, han är upplärd med att ta det defensiva jobbet också. Men att han skulle komma in och bli bäst betalda spelare, nää då är det bara att skippa. Snacket om Leao och Garnacho hoppas jag verkligen inte är något annat än snack, känns som helt fel spelartyper/egon för det här laget. Tror jag skulle välja Rogers från Villa om jag fick välja faktiskt. Själv då?

Rogers är ett väldigt bra val, men undrar om Villa ens vill överväga att sälja honom, och isåfall vansinnigt dyrt förmodligen.

Jag har funderat på Barcola eller Lookman som realistiska val, och även fast jag hade velat ha Nico också så stämmer det som du säger med lönerna. Rodrygo är ju också ett alternativ, men det beror ju på om han vill lämna eller vilka planer Xabi Alonso har för honom sedan han kom in, och hur dyr han är.
Citera
2025-06-07, 21:39
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Förstår inte hypen kring Rodrygo. Inga jätte siffror heller (förutom lön) till mål eller assist. Var ju en sak utav Arsenal att landa Özil. Är det meningen att han ska spela vänsterytter? Anfallare? Då fungerar ju Jesus lika bra typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in