2025-09-21, 12:30
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hm, det låter exakt hur det lät om Arsenal under hela hösten 23/24, när dom gnetade till sig poäng innan det lossnade totalt i januari.

Lustigt hur rivalfans glömmer tidigare säsonger, både när det gäller eget lag samt andras.

Håller med och tycker också tyvärr att många är immuna mot självkritik mot laget man håller på. Blir tyvärr en del tråkiga diskussioner när vettiga argument tas upp men det viftas bort för man kan ju inte säga något negativt om sin egen klubb även om det finns utrymme för förbättring.

2 spännande matcher idag. Stormötet såklart mest intressant ur ett tabellperspektiv men jag undrar nog om inte Bournemouth - Newcastle blir den roligaste matchen idag. Tyvärr kan toppmatcherna bli lite stängda och tråkiga. Hoppas Arsenal - City blir bättre än Liverpool - Arsenal eller Man Utd - Arsenal som båda var sömnpiller.
Citera
2025-09-21, 12:36
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Håller med och tycker också tyvärr att många är immuna mot självkritik mot laget man håller på. Blir tyvärr en del tråkiga diskussioner när vettiga argument tas upp men det viftas bort för man kan ju inte säga något negativt om sin egen klubb även om det finns utrymme för förbättring.

2 spännande matcher idag. Stormötet såklart mest intressant ur ett tabellperspektiv men jag undrar nog om inte Bournemouth - Newcastle blir den roligaste matchen idag. Tyvärr kan toppmatcherna bli lite stängda och tråkiga. Hoppas Arsenal - City blir bättre än Liverpool - Arsenal eller Man Utd - Arsenal som båda var sömnpiller.

Jag håller med i det du säger. Det är tråkigt när en diskussion skapas för ett sen kapas av trollande.

Jag hatar fan att vänta på 17.30 matcher.. det är tortyr. Men jag tror att Arsenal-City kan bli spännande. Arsenals försvar är toksäkert medans Citys är lite svajigt. Jag hoppas att Arteta vågar satsa och inte kör samma mittfält som senast, dvs. Merino-Zubi-Rice. Är inte Ødegaard tillgänglig vill jag se Eze på mittfältet. Trossard kan ta hans position på vänsterkanten.
Hoppas verkligen att Arteta satsar fullt ut idag.

Edit: och yes, Bournemouth - Newcastle kan bli en riktigt rolig match.
Citera
2025-09-21, 12:53
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag håller med i det du säger. Det är tråkigt när en diskussion skapas för ett sen kapas av trollande.

Jag hatar fan att vänta på 17.30 matcher.. det är tortyr. Men jag tror att Arsenal-City kan bli spännande. Arsenals försvar är toksäkert medans Citys är lite svajigt. Jag hoppas att Arteta vågar satsa och inte kör samma mittfält som senast, dvs. Merino-Zubi-Rice. Är inte Ødegaard tillgänglig vill jag se Eze på mittfältet. Trossard kan ta hans position på vänsterkanten.
Hoppas verkligen att Arteta satsar fullt ut idag.

Edit: och yes, Bournemouth - Newcastle kan bli en riktigt rolig match.

Merino i Ödegaards roll dödar tyvärr kreativiteten så jag håller med dig. Eze eller Nwaneri där från start.
Både Martinelli och Tross gjorde fina inhopp senast så någon av dem får starta till vänster.
Citera
2025-09-21, 14:46
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Perkele!

Jag missade visst matchen emellan United vs Chelsea igår, trodde det skulle vara idag.

Vad hände i matchen, kan någon komma med kort sammanfattning?

Röda och gula kort ser jag.
Sanchez får rött i början
Maresca får panik och tar ut alla våra 3 offensiva spelare efter det. Palmer tas ut för att han fick problem med sin ljumske. Kvar fanns Jaoa Pedro.

United gör två mål. Hade Casemeiro inte fått rött kort så hade vi släppt in mer.

Hoppas fan klubben gör av sig med båda Enzo
Citera
2025-09-21, 19:37
Moderator
zanteras avatar
1-1 till slut och delad poäng. Arsenal borde vågat mer från start med t.ex. Eze då hade de nog kunnat ta 3p. När blev Pep nya Mourinho förresten? Började byta in backar och DMs för offensiva spelare med 30 min kvar och endast 1-0 ledning.
Citera
2025-09-21, 20:00
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
1-1 till slut och delad poäng. Arsenal borde vågat mer från start med t.ex. Eze då hade de nog kunnat ta 3p. När blev Pep nya Mourinho förresten? Började byta in backar och DMs för offensiva spelare med 30 min kvar och endast 1-0 ledning.

Laget som startade i dag spelade för två dagar sedan. Och de två matcherna innan det. Varför skulle man byta in Savio eller Bobb i denna match när man jagar boll?
Citera
2025-09-21, 20:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Jädrar alltså vad trött man är av Legohead
Citera
2025-09-21, 20:07
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Laget som startade i dag spelade för två dagar sedan. Och de två matcherna innan det. Varför skulle man byta in Savio eller Bobb i denna match när man jagar boll?

Okej att de spelade CL för 3 dagar sedan men du borde ju hålla med om att detta inte är samma City som för några säsonger sedan som hade åkt till Emirates och spelat ut. Vet inte om Pep fruktade Arteta eller något men att ta ut sina offensiva spelare med 30 minuter kvar är ju inte något Pep hade gjort tidigare.
Citera
2025-09-21, 20:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Okej att de spelade CL för 3 dagar sedan men du borde ju hålla med om att detta inte är samma City som för några säsonger sedan som hade åkt till Emirates och spelat ut. Vet inte om Pep fruktade Arteta eller något men att ta ut sina offensiva spelare med 30 minuter kvar är ju inte något Pep hade gjort tidigare.

Hur långt tillbaka? Då fanns ju Sterling och Mahrez bland annat nu har man offensiva spelare som inte har samma målprodukt. Laget saknar på mittfältet med Kevin borta och hans ersättare i Cherki är skadad, och Rodri är inte i närheten av spelare han var innan skadan.

Kort svar från mig, man hade inget offensivt att slänga in som skulle göra större skillnad, vill inte snacka illa om Savio och Bobb men dom ska inte spela mot Arsenal borta i 20 min när Arsenal dominera boll.

Hade tippat på Kryss så det var ju kul i alla fall...
Citera
2025-09-21, 20:59
Medlem
buisnismannens avatar
Liverpool har bäst tränare och trupp. Getingbo vem som kniper den så åtråvärda andraplatsen. City tror jag på med världens bästa anfallare Håland. Arsenal blir 4a.
Citera
2025-09-21, 23:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Liverpool har bäst tränare och trupp. Getingbo vem som kniper den så åtråvärda andraplatsen. City tror jag på med världens bästa anfallare Håland. Arsenal blir 4a.

Japp, Liverpools bänk imponerar verkligen.. Joe Gomez, Endo, Chiesa, Elliot.. 😁
Citera
2025-09-21, 23:37
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Japp, Liverpools bänk imponerar verkligen.. Joe Gomez, Endo, Chiesa, Elliot.. 😁

5 vinster på 5 matcher och då har Wirtz ändå inte kommit igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in