2025-05-31, 15:27
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eybrur
Bara kolla hur många Volvo el bilar som finns på blocket eller marknaden tex ex 40, även leasing.
Konkurrenterna är billigare och gemene man ser då en Dacia eller Skoda som både "snyggare" och "bättre".

Lite som när SAAB släppte sin sista bil, som ingen ville ha
Du är mest van vid kameler och getter va?

Ju fler modeller det säljs, desto fler kommer ut på begagnatmarknaden. Men det förstår du inte va?

(IKEA-hyllan Billy måste ju vara världens sämsta produkt! Den finns ju alltid att hitta på blocket.)
Citera
2025-05-31, 15:48
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Inte bara "utlänsk" ägo. Kommunistisk.
En kommunism som utan att blinka dödar sin egen befolkning.
I vårat fall är det inte bara våra politiker och elit som är folkförädare, folket godkänner det och gör sig till självförädare. Alla har ett val, jämt.

Jag personligen har åtminstonne motsvarande en normal familjs besparingar i VOLCAR B, inte för att jag gillar volvo det minsta eller vill ha rösterna.. Bra P/E och sund marknadsföring i en värld av woke-skit. Enkelt.

Tittar man i mina ekonomiska forum/kanaler så är det uppenbart att Trump är vår president. De pratar bara om honom. Utan att för en sekund reflektera över våra egna tullar och moms, ett pågående haveri över generationer.

Investera... gör något bra av skiten.

Jag gör så gott jag kan, det hindrar mig inte från att agera och argumentera mot kommunismen som företrädas av samtliga svenska riksdagspartier.....
Citera
2025-05-31, 16:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Du har fel. Av dessa 3000 är 1000 konsulter. 1200 anställda i Sverige.

De konsulter vars uppdrag går ut fram till ca 2026 är inte medräknade så det är faktiskt fler än 3000 som får gå.
Citera
2025-05-31, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eybrur
En fluga, kolla andrahandsmarknaden och tillbakalämnade bilar med 1000 mil
Du kan idag få en EX40 för 2-3k jämfört för med 6k för ett år sen.

Och det menar du tyder på att dom är utkonkurrerade av skoda och dacia? Var är dacia i statistiken?
Citera
2025-05-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
De konsulter vars uppdrag går ut fram till ca 2026 är inte medräknade så det är faktiskt fler än 3000 som får gå.

Däremot kan en del av dessa konsulters kontrakt förlängas efter 2026 väl eller har det redan kommunicerats att dessa kontrakt inte ska förlängas?
Citera
2025-05-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Volvo Cars skriver inte så långa konsultkontrakt.
Citera
2025-05-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Du har fel. Av dessa 3000 är 1000 konsulter. 1200 anställda i Sverige.

Intressant
Förresten skulle inte Volvo IT delvis flytta ut IT till Krakow i Polen?

https://www.media.volvocars.com/glob...-krakow-poland
Citera
2025-05-31, 21:45
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
Intressant
Förresten skulle inte Volvo IT delvis flytta ut IT till Krakow i Polen?

https://www.media.volvocars.com/glob...-krakow-poland

Volvo IT heter numera HCLtech. Det är nog Volvo group IT som åsyftas dvs främst f.d. volvo personvagnars it.
Citera
2025-05-31, 22:33
Medlem
Nödlösning då Rowans övetramp kom fram och styrelsen kallades in i panik en söndag. Det var ju inte planerat så då fick man dra någon ifrån ”kyrkogården”. Emanuelsson har fortsatt Rowans inslagna väg om ”cover-up” för en falskt utskickad GDPR rapport. Det kommer så småningom rulla upp och klart juridiskt men dem kvarnarna rullar långsamt. Korrupta Emanuelsson har ju såklart kopplingar till regeringen och Justitiedepartementet som står över IMY. Så IMY 20257051-(offentligt att begära ut) klagomålet om uppenbar GDPR brott handlades utan handläggningsprocess och bevisvärdering vilket är oetiskt myndighetsutövande i Sverige och brott emot grundlagen med troligt ministerstyre.. ”Överprövningen” gjordes på 1 dag enligt ovan med. Detta granskar nu Justitieombudsmannen på i JO:5019-2025(offentlig bevisning man kan kräva ut) parallellt rullar det även i Förvaltningsrätten Stockholm.

Ettor och nollor(data) är ju bevis som är omöjliga att kringgå juridiskt så ni ska se att Emanuelsson comeback blir max året ut.
Det intressanta om någon kan luska det är ju om styrelsen verkligen betalar ut Rowans lön då anledningen till sparken akut var ett Grovt GDPR brott. Media har inte vågat nappa ännu för ingen vill ju vara med på att dra ”svenska” Volvo i gruset……

Citat:
Ursprungligen postat av Zexima
Folk verkar ha glömt att Volvos VD är en korrupt karriärist som inte dras för att ljuga, muta & fly undan ansvar

Hans trackrecord är inte något att hänga i granen, speciellt med de förseningar som han ansvarat för.

Några frågor som jag funderar över är:
1. Vad är meningen med att ta in honom igen?
2. Att Geely köpte upp Volvo under finanskrisen har gynnat de på ett tekniskt plan där de kunnat inhämta kunskap om automotiv teknik och distrubera det vidare. Men vad är nyttan nu?
Jag kan inte dras från att känna att Geely håller kvar vid Volvo av geopolitiska skäl.
Citera
2025-05-31, 23:26
Medlem
LA8PVs avatar
Volvos nergång började med de misslyckade Renault- och Norgeaffärerna.
Som fick PG att dra.
Sen hoppade Ford in och sabbade allt man kunde.
Geely-kineserna tog över och ville bara åt varumärket.
Snart finns ingenting av Volvo personvagnar kvar då man kan få pris/prestanda 50% billigare på annat håll.

Ingen vill betala för "luft".
Och Trumps tullar ovanpå inger ingen framtidsvision.
Senast redigerad av LA8PV 2025-05-31 kl. 23:54.
Citera
Igår, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Helt sanlöst att Sverige sålde till Kina, det här var bara en tidsfråga.

Alla stora svenska företag säljs förr eller senare och lämnar Sverige. Tragiskt.

Det var Ford som sålde Volvocars till Kina..
Citera
Igår, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Du är mest van vid kameler och getter va?

Ju fler modeller det säljs, desto fler kommer ut på begagnatmarknaden. Men det förstår du inte va?

(IKEA-hyllan Billy måste ju vara världens sämsta produkt! Den finns ju alltid att hitta på blocket.)

Cope nivån är låg ser jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in