Citat:
Ursprungligen postat av
Severloh
Har du ens läst trådstarten? Vid två tillfällen när jag var arbetslös, uttråkad och ville se vad som hände så har jag testat att dricka 70cl vodka per dag i en vecka. Dag 1-2 var bra, men dag 3-7 fick jag tråkiga fyllor och blev mest bara trött. Jag drack från lunch till kväll och blandade vodkan med allt möjligt.
En alkis måste dricka för inte nyktra till då den kommer få en hel del problem just då, delirium etc så dens drickande kan vara att stå vid bolaget kl 10:00 och handla par Arboga 10.2 varav de slukar den första påstå klunkar straxt utanför bolaget. Sen behöver de gå på halvfart resten av dagen minst för inte få bekymmer dvs en öl då och då till de slår ihop oftast tidigt på kvällen för nästa dag starta om. Råsupa gör de bara när de har kr på kontot, dvs oftast runt soc betalat eller fk, resten av månaden jaga kr för hålla sig flytande.
Du testade råsupa par dagar vilket inte en lyckad strategi. Är som åka på kryssning och kanon ena kvällen och sen på det igen och sen bakfull i 3 dagar.
Ska du få till det är det mer semester supa du bör gå in på, dvs du drar inte en 70 cl varje dag utan någon bira på dagen, lite vin till grillat och någon grogg på kvällen. Dvs du blir aldrig kanonfull utan lagom, vaknar nästa dag och känner kanske av att ja jag drack igår men frukost, greja lite och sen framåt 12 första glaset. Lite kontinentalt drickande med ett glas till lunch, något mer senare, till middag och sen en del efter.
Då kan du glida omkring och bli lagom berusad varje dag, ha kul och ändå må bra dagen efter och kunna gå på spriten igen utan bekymmer. Klart vill du bli kanon kan du gasa någon kväll.
En del påstår man blir bakfull när man ska sluta efter kört en semester, nja skulle jag påstå då man enkelt sista dryckesdagen minskar ner drickandet till bara så man inte börjar känna sig dålig, dvs gå på par bärs med många timmar mellan, sen i säng och sov bort ev besvär och vakna pigg och som du inte druckit alls.
Så du har ett experiment utföra på din semester, dricka varje dag i 4 veckor utan bli bakis, utan bli kanon varje ggr och ha kul.