• 1
  • 2
2025-05-25, 23:14
Medlem
Severlohs avatar
Som rubriken lyder. Jag har vid två tillfällen prövat att dricka motsvarande 70 cl vodka (eller mer) varje dag i en vecka, och från dag 3 så är ruset ganska värdelöst, och man blir bara tröttare och tröttare ju mer man dricker.

Får man 100% glädje av spriten dag 1 (och blir energisk), så får man 80% glädje dag 2, och sen kanske 40% glädje dag 3 och framåt. Plus att man blir för trött för att göra något. Det är min erfarenhet iaf.

Men här på FB läser man ju titt som tätt om folk som dricker 70-100 cl vodka varje dag i flera år. Får ni mer glädje än mig av det? Det är ju inte en speciellt beroendeframkallande drog jämfört med till exempel nikotin och koffein, så varför gör ni det isf? För mig är det mycket skönare att bara köra på helger och få ett dunderrus varje gång.

Edit: Rubriken är kanske lite missvisande, jag undrar varför alkisar vill dricka varje dag när ruset blir så dåligt.
Senast redigerad av Severloh 2025-05-25 kl. 23:40.
Citera
2025-05-25, 23:18
Medlem
ElexirPharmas avatar
Vissa har gener för alkoholmissbruk som gör att de måste dricka. Dessa kanske du saknar.

AI:

Citera
2025-05-25, 23:22
Medlem
0.1s avatar
De mår väl mindre dåligt än om de inte dricker helt enkelt
Citera
2025-05-25, 23:27
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Vissa har gener för alkoholmissbruk som gör att de måste dricka. Dessa kanske du saknar.
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
De mår väl mindre dåligt än om de inte dricker helt enkelt

Okej men jag är nyfiken på om de upplever ett bättre rus än vad jag gjorde.
Citera
2025-05-25, 23:28
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Som rubriken lyder. Jag har vid två tillfällen prövat att dricka motsvarande 70 cl vodka (eller mer) varje dag i en vecka, och från dag 3 så är ruset ganska värdelöst, och man blir bara tröttare och tröttare ju mer man dricker.

Får man 100% glädje av spriten dag 1 (och blir energisk), så får man 80% glädje dag 2, och sen kanske 40% glädje dag 3 och framåt. Plus att man blir för trött för att göra något. Det är min erfarenhet iaf.

Men här på FB läser man ju titt som tätt om folk som dricker 70-100 cl vodka varje dag i flera år. Får ni mer glädje än mig av det? Det är ju inte en speciellt beroendeframkallande drog jämfört med till exempel nikotin och koffein, så varför gör ni det isf? För mig är det mycket skönare att bara köra på helger och få ett dunderrus varje gång.
Dem dricker inte för att känna glädje utan för att slippa känna annat är min teori.
Citera
Det är väl som mycket annat. Hur orkar förälskade tex par vara tillsammans varje dag... Jo eftersom många har vant sig vid det och inte kan tänka sig ett annat liv. Men nog fan har alkohol exakt alltid sugit röv att dricka. Trots det har man gjort det eftersom man inte visste bättre.
Citera
Medlem
De har tränat mer än dig!
Citera
2025-05-25, 23:36
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Dem dricker inte för att känna glädje utan för att slippa känna annat är min teori.

Det gör väl jag också, men ruset blir ju sämre och sämre för varje dag man dricker. Från dag tre var jag nästan helt normalfungerande efter en halv liter vodka. Jag var bara jävligt trött.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De har tränat mer än dig!

Ska jag pröva att dricka mer än en vecka nästa gång? Det kan jag faktiskt göra nästa gång jag blir arbetslös
Citera
2025-05-25, 23:39
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Det gör väl jag också, men ruset blir ju sämre och sämre för varje dag man dricker. Från dag tre var jag nästan helt normalfungerande efter en halv liter vodka. Jag var bara jävligt trött.
Som du själv skriver så vänjer sig kroppen och det slutar med att spriten behövs för att känna sig frisk/normal.
Citera
2025-05-25, 23:51
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ja det är imponerande hur dom kan dricka den mängden. Men antar att det är/blir som med vilken substans som helst. Tolerans nivån ökar å kroppen "måste" ha för att funka.
Citera
2025-05-26, 00:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Jag håller med. Dricker man flera dagar på raken så ledsnar jag också efter tre-fyra dagar och vill vara nykter någon dag. Håller också med om att tjusningen sjunker dag för dag. Skitkul första dagen. Sedan bara trött och seg dag tre och man får inget vettigt gjort.
Citera
2025-05-26, 00:13
Avstängd
Det måste vara himla långtråkigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem