Jag gilla
de det men jag vill fan inte gör om det.
Ja, det var kul där och då men det var en specifik tid i livet och med vissa personer som gjorde det kul. Okunskapen och utforskandet var en del av den magin.
Min ungdomstid var mer åt jackass hållet än amerikansk college teen porr... skateboard, smällare, grilla, cross/DT/moppe, luftgevär, bus, allmänt jävelskap, lana, festivaler dricka öl och simma... jag vette fan vad 90% av brudarna i min generation gjorde annat än "hänga på stan", "lyssna på musik typ" eller störa sig på allt "Jessica och Alexandra" gjorde. Så fort en snubbe fick brud på kroken så fick han mer eller mindre utegångsförbud och kammade sin mentolcigg-spraydeo luktande knullruffs till de "ljuva" tonerna av evanescence.
Visst att det blev en och annan förfest med efterfest men det där "knulla vilt" i min generation verkade bara ske under mytomspunna tonårsfyllorna på Mallorca, Estland eller Rhodos. Jag hoppas inte yngre generationer kommer tro att dåtida porren var standarden för hur det var... i så fall känns tom superbad närmare verkligheten... eller så är jag helt enkelt en...BÄÄIJTA... BETA!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
CriDuCoeur
Sen är det ju även ett fenomen som verkar förekomma hos väldigt många människor, alltså: Det du upplever i ditt liv just den här tiden reagerar du inte på i nuläget men om 5 år kommer du se tillbaka med nostalgi.
100% bra observation.