2025-05-24, 13:32
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag är också 38år gammal. Jag saknar ungdomstiden såklart också men det är rätt kämpigt att vara en ung man. Jag saknar INTE det där eviga slitet med att få in pengar. Ungdomen är egentligen en rätt kass tid för män då man inte har några pengar och inte hinner med en massa dejter och resande för man faktiskt måste jobba så jäkla mycket.
Citera
2025-05-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Är snart 38 och en tanke slog mig på bussen att de som idag räknas som ungdomar är födda på 2000-talet. Några av dem gick på dagis eller förskola då jag var och härjade.

Är det något jag kommer att ångra på min dödsbädd är att jag inte var mer framåt som ung kille skall vara. Den där killen som hade stylat här och halsband samt snygga kläder och bara hängde med andra coola killar. Kunde man spela gitarr samt åka skateboard eller fotboll var man redan populär hos tjejer och knullafes hejvilt.

Tyvärr var jag sent ute det där med tjejer och kom på sådant som 21-åring och inte tidigare.

Jag blev som aldrig bjuden på fester under gymnasiet med den målgruppen jag hade velat och inte lika ofta.

Saknar. I ungdomen? Var livet bättre som 22-åring eller är det bara en myt? Nu var jag 22-år år 2009 och det var den tiden många inte hade en smartphone.

Fick en sådan jävla depression över hur fort tiden går och det där med att festa hårt och få yngre brudar är bara att glömma.
Alla tider har sina fördelar.
Visst kan man tänkta tillbaka ibland, men det är dumt att bara ångra det man inte gjorde utan ta lärdom.
Själv saknar jag nog tiden mellan 30-45 mest, man var pigg kroppen hängde med bra och man började ha pengar att röra sig med. Samt att jag var med att bygga upp en intressant verksamhet på jobbet.
Nu närmar jag mig 60 börjar kroppen streta emot och jobbet är mer att försöka förvalta och utbilda nya inlägg jobbet mer än att utveckla verksamheten.

Men är du knappt 40 så har du alla möjligheter ta dem medan du orkar.
Citera
2025-05-24, 13:46
Jag gillade det men jag vill fan inte gör om det.

Ja, det var kul där och då men det var en specifik tid i livet och med vissa personer som gjorde det kul. Okunskapen och utforskandet var en del av den magin.

Min ungdomstid var mer åt jackass hållet än amerikansk college teen porr... skateboard, smällare, grilla, cross/DT/moppe, luftgevär, bus, allmänt jävelskap, lana, festivaler dricka öl och simma... jag vette fan vad 90% av brudarna i min generation gjorde annat än "hänga på stan", "lyssna på musik typ" eller störa sig på allt "Jessica och Alexandra" gjorde. Så fort en snubbe fick brud på kroken så fick han mer eller mindre utegångsförbud och kammade sin mentolcigg-spraydeo luktande knullruffs till de "ljuva" tonerna av evanescence.

Visst att det blev en och annan förfest med efterfest men det där "knulla vilt" i min generation verkade bara ske under mytomspunna tonårsfyllorna på Mallorca, Estland eller Rhodos. Jag hoppas inte yngre generationer kommer tro att dåtida porren var standarden för hur det var... i så fall känns tom superbad närmare verkligheten... eller så är jag helt enkelt en...BÄÄIJTA... BETA!!!

Citat:
Ursprungligen postat av CriDuCoeur
Sen är det ju även ett fenomen som verkar förekomma hos väldigt många människor, alltså: Det du upplever i ditt liv just den här tiden reagerar du inte på i nuläget men om 5 år kommer du se tillbaka med nostalgi.
100% bra observation.
Citera
2025-05-24, 13:47
Medlem
Citat:
Är snart 38 och en tanke slog mig på bussen att de som idag räknas som ungdomar är födda på 2000-talet. Några av dem gick på dagis eller förskola då jag var och härjade.

Är det något jag kommer att ångra på min dödsbädd är att jag inte var mer framåt som ung kille skall vara. Den där killen som hade stylat här och halsband samt snygga kläder och bara hängde med andra coola killar. Kunde man spela gitarr samt åka skateboard eller fotboll var man redan populär hos tjejer och knullafes hejvilt.

Tyvärr var jag sent ute det där med tjejer och kom på sådant som 21-åring och inte tidigare.

Jag blev som aldrig bjuden på fester under gymnasiet med den målgruppen jag hade velat och inte lika ofta.

Saknar. I ungdomen? Var livet bättre som 22-åring eller är det bara en myt? Nu var jag 22-år år 2009 och det var den tiden många inte hade en smartphone.

Fick en sådan jävla depression över hur fort tiden går och det där med att festa hårt och få yngre brudar är bara att glömma.

Man kan aldrig leva sitt liv bakåt. Glöm det som varit och se framåt.
Citera
2025-05-24, 14:51
Medlem
Jag hade noll och intet sex i den åldern, förutom med mig själv. Och det är ju inget att ångra, jag ville helt enkelt inte då. Varför vet jag inte än idag. Det var bara så jag var.

Det jag däremot kan sakna är intensiteten och passionen jag hade. Jag tillbringade mycket av fritiden i dansstudios och replokaler och det var så livsviktigt för mig då, alltså på dödligt allvar. Iofs skulle jag ju kunna dra ihop ett gäng, starta en dansgrupp eller ett band, även nu idag. Men det centrala drivet finns liksom inte kvar i mig. Det har ingen betydelse för mig längre. Men vissa dagar, när det är ett speciellt väder på sommaren, kan jag få en nostalgi-flashback och känna precis exakt hur det kändes de där svettiga dagarna när dans och musik var det viktigaste i hela världen och inget annat hade någon som helst betydelse.

I övrigt saknar jag inte att vara i den åldern. Det var rätt jobbigt att vara ung, dum och på vissa sätt osäker. Men glad att jag hade turen att vara det då istället för nu. Verkar mest deprimerande att vara ung idag, även om jag ser en del tendenser att vissa unga går old school för de vill inte heller leva i dagens värld.
Citera
2025-05-24, 15:00
Medlem
Citat:
Var tacksam och glad att du inte har nån dödlig sjukdom. Det där med fester är överreklamerat. Finns det ens nån som gillar att gå på fest? Folk super skallen av sig och ångrar allt dagen därpå. Nä, jag har aldrig gillat att gå på fester och jag tror ärligt talat att majoriteten inte gör det.

Tänk att vara 38. Frisk och kry och mitt i livet. Du kan göra nästan vad du vill. Kläng inte efter det förgångna. Lev livet nu så du inte senare sitter och beklagar dig över att du inte levde livet när du var 38.
Citera
2025-05-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CriDuCoeur
Är runt din ålder och saknar otroligt ofta ungdomstiden med sitt nostalgiska skimmer. Kanske av andra anledningar än dig. I tonåren och fram tills jag var typ 25 var allt så nytt och spännande. All bra musik, 90-talsfilmer, ekonomin, framtidstron och hur lugnt och tryggt Sverige var.

Tänk dom som aldrig fick uppleva det? Det enda många som växer upp nu har levt i är sprängningar, skjutningar, klimatångest, totalvidriga politiker, alla krig och kärnvapenhot och på det en nerbantad, närapå havererad offentlig sektor på många sätt.

Visst, jag är lycklig i mitt liv nu också. Bra jobb, fina vänner, en familj jag älskar osv. Men i ungdomsåren kändes det som man ”åt livet” på ett annat sätt. Men alla åldrar har väl sin charm. Jag känner ett antal olika 60-åringar som anser att den bästa tiden i deras liv var runt 40.

Sen är det ju även ett fenomen som verkar förekomma hos väldigt många människor, alltså: Det du upplever i ditt liv just den här tiden reagerar du inte på i nuläget men om 5 år kommer du se tillbaka med nostalgi.

Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Var tacksam och glad att du inte har nån dödlig sjukdom. Det där med fester är överreklamerat. Finns det ens nån som gillar att gå på fest? Folk super skallen av sig och ångrar allt dagen därpå. Nä, jag har aldrig gillat att gå på fester och jag tror ärligt talat att majoriteten inte gör det.

Tänk att vara 38. Frisk och kry och mitt i livet. Du kan göra nästan vad du vill. Kläng inte efter det förgångna. Lev livet nu så du inte senare sitter och beklagar dig över att du inte levde livet när du var 38.

Ja alltså har man fått knullat är det väl höjdpunkten på festen som kille.
Citera
2025-05-24, 15:15
Medlem
Jag saknar ungdomstiden något fruktansvärt. Helst skulle jag egentligen vilja vara typ 10 år (och veta allt jag vet nu). Mitt liv skulle se helt annorlunda ut.

Citat:
Ja alltså har man fått knullat är det väl höjdpunkten på festen som kille.
Måhända men det sker inte ofta. En 38-åring lär väl få knulla mer om han verkligen vill. Tror längtan till ungdomstiden mest handlar om ansvarslösheten, att föräldrarna var pigga/levde och man orkade mer. Att man inte gjorde sånt man i dag vet att man borde ha gjort.
Citera
2025-05-24, 15:34
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:

Du börjar bli äldre och lever i din fantasi och ditt förflutna för din action är över vad det verkar. Inga barn ingen fru eller ingen brud? Skulle du haft det hade du inte haft tid att känna depression över det här jävla kärringtjafset.

Seriöst lämna dåtid speciellt om det är så där jävla larvigt och lev i nutid och fokusera på framtid. 38 du är inte död än. Börja träna på gym, ät god animalisk mat, skruva ner på alkoholen om du super för mycket och fixa till dig kasta alla undanflykter åt sidan. Fokusera på pengar inte på människor när du var 14. Dom har glömt dig. Det var inte menat släpp det förflutna.

Du vill åt något du inte fick en gemenskap som aldrig blev av. Skit i det. Skulle du haft ett par goda vänner ni grillar och dricker lite nice och kvinnor besöker er krets oklart om du ens hade tänkt på den där skiten och massa tankeexperiment om.

Du har inte varit med om något trauma här så sluta tyck synd om dig själv och börja "dansa" igen. Skit fullständigt i vad alla säger och tycker utan gör din grej nu.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-05-24 kl. 15:38.
Citera
2025-05-24, 15:40
Medlem
Jag vill ALDRIG!!!!! tillbaka till den fruktansvärda ungdomen. Det verkar i kommentarerna som att det mest är knulla som saknas. Fy fan, var glad för att ni inte har knullat runt mer.
Barndom och ungdom och 20-60 dom åren också för jävliga. Nu snart pensionär och fattar vad jag vill med mitt liv. Att det ska ta så lång tid! Men bättre sent än aldrig. Min farsa blev också vuxen vid 60+, minskade ner på drickat och lugnade ner sig. Som tur var slutade jag dricka när jag fick barn i alla fall.
Citera
2025-05-24, 15:49
Medlem
Demetrioss avatar
Jag saknar bara en sak, att jag inte köpt bitcoin när det var 100$.
Förmodligen borde jag också idka någon kämpsport, men kanske jag var för lat för detta.
I övrigt är jag nog belåten av mina handlingar i ungdomen. Allting var gjort i sin plats och tid, försökte alltid mitt bästa.
Citera
2025-05-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Vart hittar man de då? Jag har inga vänner att gå ut med
Träffa tjejer genom kompisar är överskattat. Krogen är värdelöst. I din ålder får du bäst hugg genom att träffa kvinnor i hissen, på promenad, i affären osv. Hundtricket funkar! Va ett creep och se till att möta samma kvinna ett par dar i veckan då du vet att hon är på affären, på hundpromenad eller vart som helst. Nicka artigt tredje gången ni stöter ihop, skämta till det femte gången, fråga om en kaffe åttonde gången å så kommer hon själv fixa så det blir ligga tionde gången. Att ragga på kvinnor i din ålder lönar sig inte. Se bara till att finnas i närheten då hennes hormoner kickar igång. Självklart helgarderar du med ett antal tänkbara och bara slappnar av. Ungdomens bravader var ju kul, men betydligt roligare kring 40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in