2025-05-24, 11:10
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Sakna ungdomstiden? Absolut inte! Vet inte vad man skulle sakna... Livet över 30 är så mycket bättre på många sätt och vis.
Citera
2025-05-24, 11:15
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Men finns det verkligen vågor i Sverige som man kan surfa på eller pratar du vindsurfing, kitesurfing eller surfar du på nätet?

Det finns vågor att surfa på.
Men det kräver sitt väder, därav man surfar på vinterhalvåret här
Citera
2025-05-24, 11:27
Medlem
FitGirlies avatar
Var ungdomstiden verkligen så kul? Jag personligen tyckte den mest var stressande. Alla krav. Skola, måste går på fester osv.
Du är 38år, inte 88år. Se till att lev!
Citera
2025-05-24, 11:43
Medlem
Håller inte riktigt med.
Man var fysiskt i bättre form som 21-åring (om man var normalfrisk så att säga) men tycker äldre grovt romantiserar åldern mellan 15-25, för man har glömt hur man egentligen mådde. Det var ju ett enda identitetssökande och man var osäker som fan hela tiden. Och detta gällde typ ALLA. Även dom som utåt sett hade självförtroende hade en massa självhat, självtvivel och framtidsångest, och letade efter sig själv.
Jag kände hur jag "landade i mig själv" på riktigt efter 30 och har bara blivit en bättre person efter det.

Sen, alla som skriver att man inte är lika nyfiken, kreativ, whatever som äldre. Det går att locka fram. Det är en fråga om inställning. Det enda jag lärt mig som äldre (precis över 35) är att jag fan inte vet någonting och att det ständigt finns fantastiska saker att upptäcka. Men det är lite en förmåga man måste hålla vid liv. Det är inte som att "nya saker" eller "nya upplevelser" tar slut vid en viss ålder.
Tror man det så förstår jag att saker kan verka åt helvete tråkigt.
Citera
2025-05-24, 11:49
Medlem
Det var svinkul att spela i ett punk-band mellan 19-24. Sticka iväg till en stad med en minibuss och övernatta i bilen och man vet aldrig vad kvällen skulle erbjuda. Men ja såna grejer saknar man.
Senast redigerad av ironmanfist 2025-05-24 kl. 12:12.
Citera
2025-05-24, 12:18
Medlem
Jag är snart 50 och saknar ungdomstiden. Jag hade det bättre då och var gladare och såg mer möjligheter. Samtidigt som jag är en bättre version av mig själv nu har jag misslyckats med mycket och är väldigt ensam. Mycket mer socialt liv då.

Skild och ungar som jag aldrig ser utom när de ska ha pengar eller hjälp. Nånstans får jag skylla mig själv för jag har jobbat mycket och sett till så de har haft det bra materiellt. Det är väl en mans ansvar ändå?

Nära släkt är döda, den närmaste kompisen jag haft är död. Kroppen börjar bli sliten i lederna så jag börjar få ont.

Fördelen är väl att jag har mer självförtroende nu och att jag fått mer förståelse för andra. Jag är hårdare nu än då också.

Nackdelarna överväger med att bli äldre men man får försöka göra det bästa av vad man har nu.
Citera
2025-05-24, 12:29
Medlem
Samma för mig.

Var deprimerad och ensam fram tills jag var 22 men då ville jag inte ha tjejer i min ålder, jag ville ha en oskuld och vill det än.

Började ragga på 14-16 åringar och även om det gick okej ibland spände jag att det inte riktigt var kul och att vi var på samma nivå.

Nu är jag 29 och känns som jag har mer gemensamt med en i högstadiet ibland just för att jag aldrig fick uppleva den tiden där man bara hade kul och allt var så nytt,speciellt att få umgås med tjejer och ha sex är nåt jag känner jag gått miste om något enormt.
Citera
2025-05-24, 12:37
Medlem
Har du problem med kvinnor i din egen ålder? Du kan fortfarande klä dig snyggt och modernt osv, ger dig en större edge nu dessutom när många män blivit mer bekväma och slutat bry sig i den åldern. Sedan är det bara att bege dig ut på marknaden. Vad hindrar dig?
Citera
2025-05-24, 12:49
Medlem
Bassplays avatar
Jo men hade inte velat vara ungdom idag.

Du behöver något annat i livet så du inte tänker på såna lika mycket. Skaffa lite intressen så är du snart på ålderns höst.
Citera
2025-05-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Har du problem med kvinnor i din egen ålder? Du kan fortfarande klä dig snyggt och modernt osv, ger dig en större edge nu dessutom när många män blivit mer bekväma och slutat bry sig i den åldern. Sedan är det bara att bege dig ut på marknaden. Vad hindrar dig?
Vart är detta sant?

Jag är i liknande ålder som trådskaparen och jag anser inte att män slutat bry sig i 30års åldern.
Känns mer som att många killar blev sålda samma historia som jag blev när jag var i 20års åldern att utbildning, karriär, träning och förbättring var vägen till att få tjejer så nu har vi tonvis med vältränade och utbildade män som är 30+ som hoppas på att kunna hitta en brud som vill ha dem.

Konkurrensen bland killar 30+ idag är stenhård och utbudet av tjejer är obefintligt
Citera
2025-05-24, 13:17
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Faktum är att de flesta manliga "storknullare" jag kännt, fick smöra ganska bra och lova en massa skit för att få ligga.
Jag tror dessutom man ska ta snacket från de riktigt häftiga killarna som hävdade att de knullade satan med en stor näve salt, om inte en hel hink salt.

Jag minns när jag gjorde lumpen och hur snacket gick. Den ena rövarhistorien värre än den andra när man satt i tältet och snackade om vad man gjort på permisen. Jag själv hade väl några rätt genanta och fumliga sexerfarenheter med tjejer. Exakt så som alla haft när det begav sig, oavsett hur gammal man var. Fumligt, nervöst, ångestladdad osäkerhet över att göra fel, tafsa lite, begriper inte hur man tar av en bh etc etc.

Men i tältet fick man minsann höra vad folk gjort under permisen. Nån hade satt sig i bastun på dennes lokala badhus (Vem fan går till ett badhus ensam? Inte artonåriga killar alla fall). Varpå en skitsnygg fotomodell inlindad i handduk kommit in bastun. Ogenerat tagit av handduken och satt sig bredvid med sin yppiga bröst. Och sedan börjat tafsa på min förvånade lumparpolare där i bastun. Vilken snabbt nog ledde till först en avsugning där i bastun. Och sedan ett imponerade samlag i alla möjliga ställningar.

En annan hade åkt nattbuss hem. Varpå två två blondiner satt sig bredvid honom där på sätet längs bak i bussen. Och utan större dialog utvecklades situationen till en trekant där i mörkret på baksätet i bussen.

Där satt vi flesta och lyssnade med gapande munnar i ren fascination över vilken helt jävla galen tur dessa snubbar alltid hade på sina permissioner. Och vilka skills. Rena porrfilmsscenarion de hamnade i. I bästa fall fick jag själv kanske någon snabb blick av en tjej när man satt på tunnelbanan i uniformen. Förmodligen mer av nyfikenhet på utstyrseln snarare än de var synnerligen nerkåtade på mig.

Några år senare när man själv fått fason på sexlivet och fattade lite mer hur det faktiskt funkar så kan jag ju bara garva åt de jävla historierna man hörde i lumpen. Man visste inte bättre och trodde ju på det. Men alldeles bevisligen spenderade de där snubbarna sina permissioner på att kolla porr och runka satan. Och de återberättade mest sina favoritscener från porrfilmer. Inte fan hade de trekanter på nattbussen.

Killar, i synnerhet unga killar, snackar så in åt helvete mycket skit om hur jävla mycket de knullar med sjukt snygga brudar till höger och vänster. Och om de lyckas få till ett genant fumligt ligg under täcket så återberättas det hela som en porrscen med imponerande inslag de fantiserar om. Om det dessutom är nån av de där snygga coola killarna, så tror polarna helt okritiskt på precis allt. Man har ju ingen aning i den åldern. Man hade ju själv sett porrfilmer om att granntjejen ringer på dörren och bara började suga av snubben utan vidare i hallen. Det lät rimligt på den tiden.
Senast redigerad av Nospheratu 2025-05-24 kl. 13:22.
Citera
2025-05-24, 13:27
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Är snart 38 och en tanke slog mig på bussen att de som idag räknas som ungdomar är födda på 2000-talet. Några av dem gick på dagis eller förskola då jag var och härjade.

Är det något jag kommer att ångra på min dödsbädd är att jag inte var mer framåt som ung kille skall vara. Den där killen som hade stylat här och halsband samt snygga kläder och bara hängde med andra coola killar. Kunde man spela gitarr samt åka skateboard eller fotboll var man redan populär hos tjejer och knullafes hejvilt.

Tyvärr var jag sent ute det där med tjejer och kom på sådant som 21-åring och inte tidigare.

Jag blev som aldrig bjuden på fester under gymnasiet med den målgruppen jag hade velat och inte lika ofta.

Saknar. I ungdomen? Var livet bättre som 22-åring eller är det bara en myt? Nu var jag 22-år år 2009 och det var den tiden många inte hade en smartphone.

Fick en sådan jävla depression över hur fort tiden går och det där med att festa hårt och få yngre brudar är bara att glömma.

Du är bara 38? Då trodde jag också att jag var gammal.
Passa på nu, massa tjejer i omlopp som inte heller hunnit leka av sig men är i toppskick, mer stabila än 21-åringar dessutom. Mindre drama ,mer självkännedom osv.

Sedan finns andra tjejer, de som nu kommer ut ur längre relationer som inte fungerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in