2025-05-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
https://www.svtplay.se/muslimsk-hogtid

Hur många flashbackare kommer välja att följa denna isf hylla vårt fosterland?

Kan detta vara något annat än provokativt av SVT?

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Men det är ju bra, då kan hela familjen Hucklon stanna hemma framför SVT, så slipper fulla fjortisar bli utsatta av deras avkommor.

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja nu skrattar de gott i SVT:s fikarum. "Hahaha. Nu äger vi Svärjevännerna. De kommer bli så arga. Hahaha."

Sedan undrar de varför allt fler röster höjs för att skära ner eller avskaffa deras verksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Märkligt det där!
PK och Hamasvurmarna SVT tycker ju procentuellt att det inte är så många MENA-invandrare i Sverige när man påpekar alla problem som kommit med dem, samtidigt tycker de att de är så många att sådana program ska sändas, får inte ihop det! Varför ska man på självaste nationaldagen sända ett program om en högtid från en religion som ska vara en lite minoritet i landet.
Sänds Samernas högtider? Judarnas? Grekiska Ortodoxa? Någon sydamerikansk för alla Chilenare/Argentinare, alla som varit här längre än MENA-packet. Agendan är glasklar!

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag blir något provocerad av valet av datum och att se främmande kulturer på vår egen nationaldag.

Min uppmaning blir helt enkelt att stänga av tv:en hela denna dagen och istället gå ut och fira vår nationaldag.

Ha en riktigt bra nationaldag när det är dags!

Var kan man läsa när programmet ska sändas i ordinarie tablån på linjär-TV?
Ser att det börjar sändas på SVT-play den 6/6.

Att titta på play är en aktiv handling som kräver ens eget intresse av att leta upp programmet.
Alltså inget som trycks ner i halsen på de som råkar sitta framför TVn på nationaldagen.
Citera
2025-05-24, 18:05
Medlem
Ser ingen större skillnad på detta och att sända något nazistiskt massmöte på Sveriges nationaldag, eller något romantiserat firande av Hitlers födelsedag.

Kan någon komma på någon konkret och relevant skillnad?

SVT är politiska och religiösa aktivister.
Citera
2025-05-24, 18:18
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Firar man ens Sveriges nationaldag i modern tid? På sin höjd ser man väl en Svensk flagga på en buss eller nåt…….då är det väl bättre att Stasi TV sänder någon Musse högtid istället, de jävlarna kan fira!
Citera
2025-05-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det här bara grädden på moset, men jag förstår att du har vant dig vid saker en svensk aldrig skulle behöva vänja sig vid.
Det ingick väl i utrotningsplanen.
Tja van, jag måste läsa Flashback för att få veta det. Annars letar jag bara på play efter det jag vill se. Hur många program behövs det för att utrota?
Citera
2025-05-24, 18:41
Medlem
Citat:
https://www.svtplay.se/muslimsk-hogtid

Hur många flashbackare kommer välja att följa denna isf hylla vårt fosterland?

Kan detta vara något annat än provokativt av SVT?

Slakta en get eller ett får låter bättre än att det sedvanliga nationaldagsfirandet
Citera
2025-05-24, 18:45
Medlem
Citat:
Kan det här vara en effekt av att 400 ska få gå från SR? SVT's hämnddrag liksom.

Exakt vad jag tänkte 😂
Citera
2025-05-24, 18:54
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
I dagens digitaliserade värld behöver ingen Svt för att se vare sig midnattsmässor, helgmålsringningar eller Eid al-adha och att Svt hjälper till att normalisera vuxna människor som tror på sagor och fabler och särskilt med tanke på att en av religionerna har ett stort problem med hedersförtryck är inget annat än en skandal.
Citera
2025-05-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ja, licensegubbarna var helt galna och tjuvlyssnade utanför dörren och kikade in genom brevlådan i smyg för att komma på en med TVn påslagen.. om dom hörde något blev man aldrig av med dom, dom bankade på dörren och skrek tills man öppnade..vilka dårar
Trots Dallasrefrängen i bakgrunden så svarade jag: Nej jag har ingen tv ! Ok, sa han och gick! Han sa att han skulle lägga en lapp i brevlådan utifall att jag i framtiden skaffade en tv. Tack sa jag då
Citera
2025-05-24, 22:48
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Tja van, jag måste läsa Flashback för att få veta det. Annars letar jag bara på play efter det jag vill se. Hur många program behövs det för att utrota?

Det är inte ett TV-program som jag menar med "program", vi kan kalla det för plan, agenda eller vad du vill.
Är du dessutom inte ens intresserad av samhällsutvecklingen, så förstår jag inte varför du överhuvudtaget tar dig ton.
Citera
2025-05-25, 00:32
Medlem
-GGs avatar
Det är genom sådana här gester, som kan avfärdas som och förminskas till betydelselösa, små och subtila, som man underminerar ett folk och ett land.

Hade man gjort liknande i blattarnas hemländer, hade vänstern gapat sig hesa om utrotning och kolonial makt.
Citera
2025-05-25, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det är inte ett TV-program som jag menar med "program", vi kan kalla det för plan, agenda eller vad du vill.
Är du dessutom inte ens intresserad av samhällsutvecklingen, så förstår jag inte varför du överhuvudtaget tar dig ton.
Jag trodde vi diskuterade ett TV-program.
Citera
2025-05-26, 13:51
Medlem
YP4XQs avatar
Gu vad SVT måste hata landet Sverige och svenskarna i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in