2025-05-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Är det en slump att det faller under Sveriges nationaldag eller är det bara för att provocera? Av alla dagar på året.
6/6 är numera en vilken dag som helst ändå.
Eid infaller samma datum över hela världen så inte för att provocera Sverige. Något med månen.
Senast redigerad av IngridBe 2025-05-24 kl. 10:33.
Citera
2025-05-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det lär dom ha.
Men känner du själv en genuin vilja att försvara ett system som bokstavligen spyr svenskarna i ansiktet?
Om vi blir ockuperade är det risk att vi inte får fira nationaldag. Men
kanske inte eid heller, det kanske uppväger.
Citera
2025-05-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
6/6 har tagits över av antisvenska makter sedan länge, nu är det en dag då man firar nysvenskars inträde i landet. Idag är första maj, arbetarnas dag, fortfarande en väldigt svensk helgdag än så länge men det tar väl inte så länge till innan SVT och dess anhängare bannlyser och tar bort hela dagen ur almanackan pga HMF eftersom det främst är svenskar som arbetar och betalar skatt.
Internationell solidaritet, arbetarklassens kampenhet! (kanske off-topic jag vet) Bestämmer SVT över almanackan? Har det inte varit ett moderatförslag?
Senast redigerad av IngridBe 2025-05-24 kl. 10:41.
Citera
2025-05-24, 10:37
Medlem
Robert_Goatses avatar
Programmet sänds på SVT Play inte i någon av rikskanalerna, väl?
Citera
2025-05-24, 10:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Programmet sänds på SVT Play inte i någon av rikskanalerna, väl?
Om det sänds i tablå-TV får vi hoppas på Kunskapskanalen, det vore åtminstone en aning förmildrande. Sänds det på någon av huvudkanalerna isf svenskt flaggviftande kommer nog 400 få gå från SVT också.
Citera
2025-05-24, 11:13
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Om vi blir ockuperade är det risk att vi inte får fira nationaldag. Men
kanske inte eid heller, det kanske uppväger.

Vad betyder ordet "fira" för dig?
För mig betyder fira, att hylla, älska, uppskatta osv
Jag har lite svårt för att vilja göra alla de sakerna i det Sverige som skapats åt oss.
Men om du vill fira allt det här, men framförallt försvara det så tycker jag att du ska ställa dig i fronten om en främmande makt invaderar.
Citera
2025-05-24, 11:15
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Känner mig inte spydd med ett program bland hundratals.

Det här bara grädden på moset, men jag förstår att du har vant dig vid saker en svensk aldrig skulle behöva vänja sig vid.
Det ingick väl i utrotningsplanen.
Citera
2025-05-24, 13:58
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nuförtiden måste man ju det via skattsedeln, men det var annat förr! Har aldrig betalat en tv-licens, trots påhälsning av licensgubben Dallas refrängen gick på högsta volym i bakgrunden vill jag minnas

Ja, licensegubbarna var helt galna och tjuvlyssnade utanför dörren och kikade in genom brevlådan i smyg för att komma på en med TVn påslagen.. om dom hörde något blev man aldrig av med dom, dom bankade på dörren och skrek tills man öppnade..vilka dårar
Citera
2025-05-24, 16:07
Medlem
Äckligt. Glor inte på svt mer.
Citera
2025-05-24, 17:18
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Precis!

Det sjuka är väl att man blivit så luttrad (både av denna typen av påhitt men även på grund av världsläget) vid det här laget att man inte ens lyfter ett ögonbryn. De kommer nog inte få sin förväntade hatstorm. Men kanske kommer våtmarksentusiasterna och kastar lite färg på SVT-borgens entré?

Det har redan börjat och ni piskar på den. Hur fan kan man bry sig så jävla mycket? Ut och fira nationaldagen istället för att sitta hemma och vara arg och kolla på muslimska tv-program?!
Citera
2025-05-24, 17:28
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
https://www.svtplay.se/muslimsk-hogtid

Kan detta vara något annat än provokativt av SVT?
Svt är oberoende och gör som de vill. Visst är det provokativt, klart de diskuterat saken internt och funnit att de både vill och kan, kanske även att de borde med tanke på antalet muhammedaner i landet
Citera
2025-05-24, 17:40
Medlem
Galejans avatar
Kul trollning av SVT. Man vet vilka man provocerar och dessa reagerar helt enligt plan här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in