2025-05-24, 09:09
Medlem
bomhulls avatar
Ja ,låter rimligt . Finns ju fler muslimer i sverige än tex samer..
Så kan det gå med massinvandring ifrån mellanöstern och fler kommer det att bli med tanke på läget i gaza
Citera
2025-05-24, 09:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Finns massor av program man inte är intresserad av och man hinner inte se alla man kunde vilja se. Ändå betalar man. Om det är ett problem är det en annan sak än detta program och datum.

Det är ett problem i SYNNERHET på grund av detta program och detta datum. Vi tvingas betala för program som uppmärksammar andra religioner på vår nationaldag. Hade SVT varit en privatkanal så hade det varit en sak, men nu är de vår statstelevision. Det är att pissa svenska folket extra mycket i ansiktet.
Citera
2025-05-24, 09:12
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Ja ,låter rimligt . Finns ju fler muslimer i sverige än tex samer..
Så kan det gå med massinvandring ifrån mellanöstern och fler kommer det att bli med tanke på läget i gaza

Och allt är ditt fel.
Citera
2025-05-24, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är ett problem i SYNNERHET på grund av detta program och detta datum. Vi tvingas betala för program som uppmärksammar andra religioner på vår nationaldag. Hade SVT varit en privatkanal så hade det varit en sak, men nu är de vår statstelevision. Det är att pissa svenska folket extra mycket i ansiktet.
Än vet du inte om det blir uppmärksammat på nationaldagen. Bara att det kan ses på play från och med då. Uppmärksammat av trådstartaren.
Citera
2025-05-24, 09:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Än vet du inte om det blir uppmärksammat på nationaldagen. Bara att det kan ses på play från och med då. Uppmärksammat av trådstartaren.

Tror du att de valde det datumet av en slump?
Citera
2025-05-24, 09:20
Medlem
Jag blir något provocerad av valet av datum och att se främmande kulturer på vår egen nationaldag.

Min uppmaning blir helt enkelt att stänga av tv:en hela denna dagen och istället gå ut och fira vår nationaldag.

Ha en riktigt bra nationaldag när det är dags!
Citera
2025-05-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tror du att de valde det datumet av en slump?
Nej, har just googlat fram att Eid infaller den dagen i år. Vilket jag inte tror kommer att hindra mig att se kungen på Skansen. Vi återkommer 6 juni.
Citera
2025-05-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Oroa dig inte. Det är bara i år högtiderna sammanfaller. Nästa år gör de det inte.

Fast å andra sidan hittar du säkert något annat att uppröras över då.
Ja. Dagligen gör jag det, det behöver du inte oroa dig över.

Ser du verkligen inte grejen med att man väljer att sända muslimskt firande på Sveriges nationaldag? Samma som nationaldagen brukar se ut avseende statliga/kommunala firanden; somalisk dans, matfestival från hela exotiska världen, uppvisning av alla kulturer förutom den svenska som ska prånglas ut.
Citera
2025-05-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf

Ser du verkligen inte grejen med att man väljer att sända muslimskt firande på Sveriges nationaldag? Samma som nationaldagen brukar se ut avseende statliga/kommunala firanden; somalisk dans, matfestival från hela exotiska världen, uppvisning av alla kulturer förutom den svenska som ska prånglas ut.
Man skulle, om man inte var så benägen på att uppröras, kunna se det som fint att många invandrare väljer att delta i firandet av den svenska nationaldagen. Integration du vet. Iofs beror det mest på att svenskarna skiter i att fira. De sitter hellre hemma.

Någon somalisk dans eller matfestival har jag inte sett på de kommunala nationaldagsfiranden jag varit på (rätt många), mer lokala talanger som uppträder och öltält.
Vilka har du varit på som sett ut som du beskriver?
Citera
2025-05-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det är ju förfan du själv som betalar för skiten!
Nuförtiden måste man ju det via skattsedeln, men det var annat förr! Har aldrig betalat en tv-licens, trots påhälsning av licensgubben Dallas refrängen gick på högsta volym i bakgrunden vill jag minnas
Citera
2025-05-24, 10:16
Medlem
kl4sseKocks avatar
Är det en slump att det faller under Sveriges nationaldag eller är det bara för att provocera? Av alla dagar på året.
6/6 är numera en vilken dag som helst ändå.
Citera
2025-05-24, 10:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Är det en slump att det faller under Sveriges nationaldag eller är det bara för att provocera? Av alla dagar på året.
6/6 är numera en vilken dag som helst ändå.
6/6 har tagits över av antisvenska makter sedan länge, nu är det en dag då man firar nysvenskars inträde i landet. Idag är första maj, arbetarnas dag, fortfarande en väldigt svensk helgdag än så länge men det tar väl inte så länge till innan SVT och dess anhängare bannlyser och tar bort hela dagen ur almanackan pga HMF eftersom det främst är svenskar som arbetar och betalar skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in