2025-05-23, 20:05
Medlem
ElexirPharmas avatar
Totalt onödigt då proteintillskott skadar njurarna, dessutom är det högst troligt att proteinet istället bildar fett på grund av överskottet.

Kör då hellre på gainer med lite protein i, från jordnötssmör och kvarg. Jag brukar själv dricka en sådan gainer i kombo med banan, havregryn och havredryck.

Låt honom komplettera sina måltider med en smörgås eller två bara så slipper du gödsla läkemedelsbolagen.
Citera
2025-05-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
6 dagar i veckan är ganska mycket när man är 14 år.
Äldsta grabben i den åldern tränade hockey och spelade match 7 dagar/v, 7 mån/år (med 2 lag, det ena med ett år äldre killar), plus fotboll & innebandy, innebandyn visserligen med hockeylaget för att det inte skulle krocka allt för jävligt, det var inga problem trots att lärarna sa att det var för mycket (kom sällan hem före 00 mer än nån enstaka dag/vecka), han hade ändå högst betyg i plugget när han gick ut gymnasiet.
Citera
2025-05-23, 21:01
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Äldsta grabben i den åldern tränade hockey och spelade match 7 dagar/v, 7 mån/år (med 2 lag, det ena med ett år äldre killar), plus fotboll & innebandy, innebandyn visserligen med hockeylaget för att det inte skulle krocka allt för jävligt, det var inga problem trots att lärarna sa att det var för mycket (kom sällan hem före 00 mer än nån enstaka dag/vecka), han hade ändå högst betyg i plugget när han gick ut gymnasiet.
Känns som du pressar dina barn lite väl mycket.
Citera
2025-05-23, 21:03
Medlem
Citat:
Känns som du pressar dina barn lite väl mycket.
Antingen har du inte idrottande barn själv, eller så har de ingen talang alls.
Vi försökte nog att få honom att hoppa över en och annan träning, förgäves, han mörkade tom att han hade feber ibland för att kunna träna.
Senast redigerad av Nypan-sr 2025-05-23 kl. 21:05.
Citera
2025-05-23, 21:05
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Vi försökte nog att få honom att hoppa över en och annan träning, förgäves, han mörkade tom att han hade feber ibland för att kunna träna.
Ok,då är det inte ni som pressar. fel av mig. Han verkar ju onekligen tycka det är kul så inget fel i det.
Så länge det inte blir maniskt förstås.
Citera
2025-05-23, 21:06
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
Jo vist är de det, men det är inte alltid. Har han prov eller sliten så hoppar han över någon gång.
Det är bra.
Citera
2025-05-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ok,då är det inte ni som pressar. fel av mig. Han verkar ju onekligen tycka det är kul så inget fel i det.
Så länge det inte blir maniskt förstås.
Han var den enda i laget de tittade på för uttagning till TV-pucken det året, och i det äldre laget spelade han kedjekompis med en som sedan spelade i elitserien och NHL.
Citera
2025-05-23, 21:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Totalt onödigt då proteintillskott skadar njurarna, dessutom är det högst troligt att proteinet istället bildar fett på grund av överskottet.

Skitsnack. Det handlar bara om dosering och när du tar det. Det är inte bra att ta proteintillskott mellan måltider men är helt ofarligt i samband med måltider.
Citera
2025-05-23, 21:15
Medlem
ElexirPharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Skitsnack. Det handlar bara om dosering och när du tar det. Det är inte bra att ta proteintillskott mellan måltider men är helt ofarligt i samband med måltider.
Både du och jag vet att ungen kommer ta det direkt efter träning.

Så gjorde jag och miljontals andra. Proteintillskott är dessutom dyrt. Man kan lika gärna dricka mjölk som Roddy Benjaminsson.
Senast redigerad av ElexirPharma 2025-05-23 kl. 21:17.
Citera
2025-05-23, 21:19
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Han var den enda i laget de tittade på för uttagning till TV-pucken det året, och i det äldre laget spelade han kedjekompis med en som sedan spelade i elitserien och NHL.
Du måste vara stolt.
Citera
2025-05-23, 21:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Både du och jag vet att ungen kommer ta det direkt efter träning.

Så gjorde jag och miljontals andra. Proteintillskott är dessutom dyrt. Man kan lika gärna dricka mjölk som Roddy Benjaminsson.

Sluta snacka massa skit, du vet ingenting om mig och uppenbarligen ingenting om näringslära heller. Proteintillskott är inte dyrt, det är billigt och mjölk motsvarar inte proteinpulver. Sluta gå på all jävla Arlapropaganda, mjölk är för barn och kalvar.
Citera
2025-05-23, 21:24
Medlem
Citat:
Du måste vara stolt.
Ja, han ansågs inte vara en talang, det som avgjorde var hans vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in