• 9
  • 10
2025-05-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Jag säger att ägg innehåller kolesterol som är ohälsosamt, samt att frukt innehåller stor del fruktos vilket är socker. Socker är en snabb kolhydrat och därför dålig ur ett energiperspektiv.

Kolesterolet som finns i ägg och nötkött behöver kroppen för att producera testosteron. Det är inte ohälsosamt öht. Du har inte koll på vad du pratar om, du har ingen koll på vad kolestrol är eller skillnaderna mellan de olika sorterna. Du förstår heller inte skillnaden mellan det sockret som finns i frukt eller naturligt förekommande i mat(socker finns i nästan all mat och är en naturlig del av kosten) och tillsatt raffinerat socker. Börja med en introduktionskurs i biologi är mitt råd.

Citat:

Märker du inte att alla är mot dig och att du har fel? Vik in årorna och svälj stoltheten. Du blev överbevisad på ett internetforum, big deal, no one cares about it. Sluta gnäll.

Här visar du att du håller samma nivå som en gymnasieelev. Du är inte "alla", du är en person som saknar både utbildning och erfarenhet inom ämnet. Du har inte överbevisat någonting, du har bara spytt ut dig personliga åsikter och visat på din egna bristfälliga kunskap inom ämnet. Du kan väl börja med att länka vetenskapliga källor på att ägg och frukt är ohälsosamt? Vart är dina källor på att kolestrolet i ägg och nötkött är skadligt? Du ignorer all den forskningen som finns om pro och prebiotika och inbillar dig att du har en optimal tarmflora baserst på..... känsla? Du har helt missat all forskning som finns om all skit som finns i massproducerad mat nu som inte fanns förut, du väljer näringsfattigt ris och frysta processade grönsaker..... det är som att prata med en högstadieelev som tror på allt han läser på instagram
Citera
2025-05-26, 15:02
Medlem
Q-s avatar
Citat:
Kraftfullt autism svar, men aja. 12 pass i veckan Jo men juste. Om vi börjar räkna på det hela så kan vi se orimligheten i det hela.

12 pass i veckan, effektiv träningstid ca 2h. Ger på handen 24h effektiv tid. Räknar vi sedan med dusch. mat, föreberedelser transport osv så har vi det dubbla. Det är i snitt mer än 8h per dag, sex dagar i veckan. Vi antar att eftersom du var 15 så sover du minst 9 timmar per dag, som en genomsnittlig 15åring, då har vi 17 timmar per dag, 6 dagar i veckan, som du har lagt på det. Sedan kommer skolan, där la du ju inte direkt mycket tid alls, men säg 4 timmar om dagen i snitt ? Då är vi uppe i 21 timmar. Då har du tre timmar över till annat. Förstår du orimligheten i det hela? Så sluta ljug jävla pajas

2 idrottspass i veckan i skolan, 1 vanligt och 1 extra jag valde till
3-4 träningspass i min sport
5-6 pass på gymmet. (gymmade lördagar ifall jag inte hade match)
1-2 matcher på helger i min sport.
Ja, jag räknar match och idrott som träningspass.

Brukade gymma cirka 1-1,5h antingen innan eller efter sporten. Sporten var 1,5h per pass.
Så kanske 7h sport och 8h gym, och 3h idrott i genomsnitt. Det är 18h. Tog 10 min att cykla till träningen.

18h av 170h i veckan är orimligt?
Ja, jag la inte så mycket tid på skolan, och nej jag hade inte mycket tid till annat, men jag älskade att träna, speciellt gym, så "annat" för dig var gymmet för mig.
Citera
2025-05-26, 15:04
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Kolesterolet som finns i ägg och nötkött behöver kroppen för att producera testosteron. Det är inte ohälsosamt öht. Du har inte koll på vad du pratar om, du har ingen koll på vad kolestrol är eller skillnaderna mellan de olika sorterna. Du förstår heller inte skillnaden mellan det sockret som finns i frukt eller naturligt förekommande i mat(socker finns i nästan all mat och är en naturlig del av kosten) och tillsatt raffinerat socker. Börja med en introduktionskurs i biologi är mitt råd.

Här visar du att du håller samma nivå som en gymnasieelev. Du är inte "alla", du är en person som saknar både utbildning och erfarenhet inom ämnet. Du har inte överbevisat någonting, du har bara spytt ut dig personliga åsikter och visat på din egna bristfälliga kunskap inom ämnet. Du kan väl börja med att länka vetenskapliga källor på att ägg och frukt är ohälsosamt? Vart är dina källor på att kolestrolet i ägg och nötkött är skadligt? Du ignorer all den forskningen som finns om pro och prebiotika och inbillar dig att du har en optimal tarmflora baserst på..... känsla? Du har helt missat all forskning som finns om all skit som finns i massproducerad mat nu som inte fanns förut, du väljer näringsfattigt ris och frysta processade grönsaker..... det är som att prata med en högstadieelev som tror på allt han läser på instagram

Jaja, fortsätt du äta din korv och dina ägg. Det blir jättebra.
Citera
2025-05-26, 15:05
Medlem
Citat:
Jaja, fortsätt du äta din korv och dina ägg. Det blir jättebra.

Så du har inga källor på något? Du bara spyr ur dig massa skit? Noterat.
Citera
2025-05-26, 15:07
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Så du har inga källor på något? Du bara spyr ur dig massa skit? Noterat.

"gE mIg KäLlOr dÅåÅå" .... Satan så tramsig människa. Varför skulle jag ge dig källor? Googla själv. Ropar du efter mamma när du är kissnödig så hon kan hjälpa dig på toa också?
Citera
2025-05-26, 15:08
Citat:
Ursprungligen postat av Q-
2 idrottspass i veckan i skolan, 1 vanligt och 1 extra jag valde till
3-4 träningspass i min sport
5-6 pass på gymmet. (gymmade lördagar ifall jag inte hade match)
1-2 matcher på helger i min sport.
Ja, jag räknar match och idrott som träningspass.

Brukade gymma cirka 1-1,5h antingen innan eller efter sporten. Sporten var 1,5h per pass.
Så kanske 7h sport och 8h gym, och 3h idrott i genomsnitt. Det är 18h. Tog 10 min att cykla till träningen.

18h av 170h i veckan är orimligt?
Ja, jag la inte så mycket tid på skolan, och nej jag hade inte mycket tid till annat, men jag älskade att träna, speciellt gym, så "annat" för dig var gymmet för mig.

Jaha, du räknade in skolidrotten också... Och matcherna på helgen. Jag trodde du bara pratade om explicit styrketräning på gymmet.
Citera
2025-05-26, 15:11
Medlem
Citat:
"gE mIg KäLlOr dÅåÅå" .... Satan så tramsig människa. Varför skulle jag ge dig källor? Googla själv. Ropar du efter mamma när du är kissnödig så hon kan hjälpa dig på toa också?

Den som kommer med påståenden är den som har bevisbördan. Allt du gör är att tramsa och bete dig som en omogen tonåring.
Citera
2025-05-26, 15:50
Medlem
Blaskas avatar
Protein och kreatin är det bara börja köra. Ingen baksida med dom. Billigt också.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in