• 1
  • 2
2025-05-22, 17:28
Medlem
Craiggs avatar
När jag varit i Nederländerna så tycker jag att holländarna är på pricken lika svenskar. Ansiktsdragen, hårdfärgen, allt. Är svenskar och holländare samma folk? Visst, jag känner till de germanska folken. Men jag tycker inte tyskar är så värst lika svenskar på samma sätt som holländarna.
Citera
2025-05-22, 17:31
Medlem
Severlohs avatar
Tyskarna blev utsatta för världshistoriens största folkmord efter 1945 och miljoner tyskor blev våldtagna av mongoler i den röda armén. Riktiga tyskar ser ut som holländare.
Citera
2025-05-22, 17:39
Medlem
Ja, mycket överlappande dna. Båda har såklart det allmänt germanska/indoeuropeiska ursprunget men holländarna har stora inslag av den typiskt skandinaviska haplogruppen (I1). Mycket för att de nordiska folken under folkvandringstid stod väldigt nära angler, saxare och friser. De som utgör bas i den holländska folkstammen. För typ 1500 år sedan hade vi i mycket setts på som ett och samma folk. En sorts nordatlantisk intressesfär.
Senast redigerad av Bemp 2025-05-22 kl. 18:06.
Citera
2025-05-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
När jag varit i Nederländerna så tycker jag att holländarna är på pricken lika svenskar. Ansiktsdragen, hårdfärgen, allt. Är svenskar och holländare samma folk? Visst, jag känner till de germanska folken. Men jag tycker inte tyskar är så värst lika svenskar på samma sätt som holländarna.
Det jag vet, är att finnarna är genetiskt extremt nära nederländerna...
Mer än med ungrarna (som finnarna språkligt är besläktade med)

Hur det förhåller sig med svenskar vet jag ej, men vi 'blandades' ju rejält under Sveriges kolonialism , då finska unga män katastrofalt konsumerades för Svea Rikets onödiga och hopplösa krig i Europa!!
Citera
2025-05-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Det jag vet, är att finnarna är genetiskt extremt nära nederländerna...

Det är ju verkligen helt fel.
Citera
2025-05-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det är ju verkligen helt fel.
Det har jag INTE!
(google är din vän
Citera
2025-05-22, 18:12
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ja, mycket överlappande dna. Båda har såklart det allmänt germanska/indoeuropeiska ursprunget men holländarna har stora inslag av den typiskt skandinaviska haplogruppen (I1). Mycket för att de nordiska folken under folkvandringstid stod väldigt nära angler, saxare och friser. De som utgör bas i den holländska folkstammen. För typ 1500 år sedan hade vi i mycket setts på som ett och samma folk. En sorts nordatlantisk intressesfär.
Det för ju tankarna till all exotifiering man hörde om vallonerna för trettio-fyrtio år sedan, hur dessa behandlades illa och var mörkare än svenskar och därför våra första invandrare. Valloner är för tusan bara holländare och belgare, vilka till extremt stor del är precis samma folk som skandinaverna.

Propaganda och bullshit återigen.
Citera
2025-05-22, 18:12
Avstängd
FUCKJEWSAs avatar
Svenskar och tyskar har samma DNA därför kontinenten kallar svenskar för engelsktalande tyskar.

Nederländare har samma DNA som danskar, norrmän och briter.

Finländare och nederländare har lika mycket DNA gemensamt som kineser och afrikaner.
Citera
2025-05-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Det har jag INTE!
(google är din vän

Google har ju uppenbarligen lurat brallorna av dig. Finsk-urgiska gener går inte på nåt sätt igen i holländarnas. Men du får gärna peta in en källa.
Citera
2025-05-22, 18:15
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Dom är germaner precis som svenskar och tycks ha alla olika fenotyper i ögon och hårfärger men alla har blank hy.
Citera
2025-05-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det för ju tankarna till all exotifiering man hörde om vallonerna för trettio-fyrtio år sedan, hur dessa behandlades illa och var mörkare än svenskar och därför våra första invandrare. Valloner är för tusan bara holländare och belgare, vilka till extremt stor del är precis samma folk som skandinaverna.

Propaganda och bullshit återigen.

Jösses vad den här tråden på nolltid fylldes av killgissande. Vallonerna är ett romanskt folk. De har ingenting med historisk likhet mellan skandinaver och holländare att göra. Det är som att säga att ryssar och svenskar är lika p g a tornedalingar.
Citera
2025-05-22, 18:23
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Jösses vad den här tråden på nolltid fylldes av killgissande. Vallonerna är ett romanskt folk. De har ingenting med historisk likhet mellan skandinaver och holländare att göra. Det är som att säga att ryssar och svenskar är lika p g a tornedalingar.
Inget fel på killgissande. Flashback är inte ett eugenikforum, det är vanliga människor som diskuterar allmänna ämnen utan krav på specialkunskaper.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in