Citat:
Ursprungligen postat av
HalHandyman
Men de kanske ska nöja sig med nyheter, dokumentärer och liknande? Jag kan inte alls förstå varför jag som skattebetalare ska betala t.ex. melodifestivalen, mästarnas mästare eller bästa bilden. Bara ett litet axplock av ren trams som andra tv-kanaler kan sköta. Kan omöjligen vara skattebetalarnas uppgift att hålla sk kändisar under armarna i diverse absurda underhållningsprogram.
Absolut
"Folkbildning är en central del av innehållsuppdraget och programutbudet ska präglas av folkbildningsambitioner."
Kändisar som flamsar runt i lekprogram, är en förlegad underhållningsform som endast äldre tittar på.
Men uppenbarligen så tittar en del av folket på det, och då börjar man värdera underhållning och kultur subjektivt. Och det är inte public service
Jag trodde public service hade gott om pengar, sen man började betala via skattesedeln.
Var har kostnaderna skjutit iväg? Varför behöver SR mer pengar?
Lägga ner kanaler säger en del, så vi bara har en tv-kanal och en radio-kanal. Men då blir det verkligen en slakt där grupper ställs mot varandra.
Lägga ner lokala P4? Tyckte jag verkade vara en bra idé spontant, men är det inte viktigt att få reda på vad som händer i ens närområde vad gäller kultur, nöje, och sport?
Man kan tycka att svaret på besparingar är solklart, men det är inte riktigt så.
Vad är viktigast? sport eller kultur? Dom som svarar det ena kan inte se en helhetsbild.
Sport är kultur, och kultur är sport!