Citat:
Ursprungligen postat av
fendaden
Något jag främst märkt av i Sverige är att även på mindre restauranger/hamburgarställen ska servitörerna, mitt under ens måltid, komma fram och fråga om maten smakar bra. Allt som oftast har man precis fyllt munnen med mat och får stressat svälja och kackla fram ett svar eller nicka som en idiot.
Om man sitter och slevar i sig deras mat så tycker man uppenbarligen att det smakar bra, vilket gör frågan till ett helt onödigt irritationsmoment. Man kan på sin höjd efter måltiden, eller vid betalning, fråga något i stil med den engelska "Was everything to your satisfaction?" som man gör på finare ställen utomlands.
Detta med att avkräva gästen en liverecension mitt under måltiden får min inre Magdalena Ribbing att koka. I-landsproblem ja, men såna behöver också luftas.
Någon som känner igen sig?
Inte just under måltiden, men frågan kom då vi skulle gå. Nej, det smakade inte bra och servitören kom med påstående om att vi inte var vana att äta indisk mat, men nej, det smakade inte bra. Servitören ut i köket i sällskap av kocken och det blev dårarnas försvarstal och vi gick därifrån.
I Stockholm. På Östermalm.🙀