Citat:
Ursprungligen postat av
KnugenSkuk1
Bra spaning, jag håller med och känner igen mig! Precis så, munnen full av mat och så förväntas man svara.
Det stör mig inte så mycket, så länge de inte ser ut som sura citroner eller kommer med ifrågasättande av mina smaklökar de gånger jag faktiskt inte är nöjd.
När jag säger att det inte är bra är det oftast för att jag beställt in en entrecote eller biff och att jag vill ha den raw. Och den kommer med en mm-tunn strimma mörkrosa i mitten. Resten brun skosula.
Verkar otroligt svårt för många kockar att inte steka sönder en köttbit. Trots att man vid beställning är övertydlig med hur man vill ha sin mat. Förmodligen har de många gånger förvarat det fryst.
Då skall man informera om att det är från frysen så att man kan lägga hälften av pengarna på fläskgryta och istället skölja ner skiten med mera öl.
Vilket är en annan sak som kan störa mig, det lismas efter att få höra att maten är vad som kan förväntas. Men sen kan servisen stå och glo i en kvart utan att fråga om man vill ha påfyllning när glaset är tomt och man har kvar mat.
Vill de inte sälja, eller?
Jag är däremot frikostig med beröm och även dricks om det är riktigt bra. Får man ungefär vad man betalat för ger jag ingen dricks.
Och är köttet sönderstekt, blir det varken dricks eller återbesök.