• 9
  • 10
2025-06-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattkramp
Jag håller med om att frågan är fånig. Kocken kanske har mindrevärdeskomplex?

Minns en gång när jag åt på en av de alla onödiga uteserveringarna på Avenyn i Göteborg. Jag svarade att maten var smaklös och en besvikelse, vilket den verkligen var till det priset. Jag hade skämts själv om jag lagat den. Servitrisen hade inget vettigt svar på den kommentaren, bara något fånigt ord som visade att kundservice inte ingick.

Generellt: ställ inte en fråga om du inte vill höra svaret...

Bra gjort, att du sa vad du tyckte. Servitrisen kan ju inte göra mycket åt saken, förutom att framföra det till kocken. De behöver höra sådana saker. Man betalar mycket pengar för mat och dryck och har rätt att få bra service. Restaurangerna säger ofta att de har väldigt små marginaler. Men så sluta med restaurang då.eller höj priserna , så får vi se hur många som äer där..
Citera
2025-06-13, 21:20
Medlem
Haha var med om det en gång, hade en middag med en affärspartner och vi håller på och argumenterar om en sak vi ville genomföra när någon tjej kommer fram och frågar om det smakar bra, jag tittar på henne och reser mig sedan upp och säger ursäkta men vi prata lite där borta. Går undan med henne och där frågar jag varför hon inte ser att vi är upptagna och väljer ett bättre tillfälle att komma fram? Hon bad om ursäkt och såg ut som hon skulle börja gråta
Citera
2025-06-20, 09:08
Medlem
ProfessorBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag tolkar det mer som "behöver ni något mer att dricka".
P.g.a. den svenska alkohollagen får de faktiskt inte fråga det, så de gör sig synliga så att du kan beställa mer om du vill.
Står inget i lagen om att man inte får ställa den frågan.
Citera
2025-06-20, 16:17
Moderator
zanteras avatar
Frågan i sig har jag väl inget emot, dock kan det ibland kännas onödigt att de kommer medans man äter och ställer frågan. Kanske rimligare att fråga när man ätit klart och vill betala notan. Roligaste var en gång när de kom och frågade om det smakade bra kanske 2 minuter efter maten hade kommit. Hade kanske tagit någon tugga av coleslawen och något pommes frites, men inte en enda tugga på hamburgaren.
Citera
2025-06-20, 16:23
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Frågan i sig har jag väl inget emot, dock kan det ibland kännas onödigt att de kommer medans man äter och ställer frågan. Kanske rimligare att fråga när man ätit klart och vill betala notan. Roligaste var en gång när de kom och frågade om det smakade bra kanske 2 minuter efter maten hade kommit. Hade kanske tagit någon tugga av coleslawen och något pommes frites, men inte en enda tugga på hamburgaren.
När du har ätit färdigt finns det ju ingen chans att rätta till något. Därför är det utmärkt att fråga ett par minuter efter att du har fått maten. Om det skulle vara så att man är missnöjd och vill beställa något annat, vill ha mer sås eller kanske kommer på att man glömde beställa något extra tillbehör är det ju meningslöst att fråga när du har ätit upp.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in