2025-05-22, 13:01
Medlem
FitGirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
En till taliban.

Vad skulle vara fel med det då?
Talibaner, där gör väl kvinnan som mannen vill. Så den kommentaren föll ju platt.
Citera
2025-05-22, 13:04
Ohh dear Lord! Det här är bäddat för katastrof.

Så du menar att han är kass (det är han säkert också), för att du har bråtom och är desperat, samtidigt som du verkar vara förvirrad och vet inte ens hur du ska beter dig och är trött på att dejta ?

Dejta inte alls! Varför behöver du dejta ?

Om inte du har att göra med en man som kan hantera sig själv och en kvinna, då är det bättre för dig att vara singel. Ta det lugnt och lär känna honom för att veta om han ens är värd din tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Ysuldur
Jag har precis börjat dejta igen efter förhållande och har egentligen aldrig dejtat på det här "seriösa" sättet innan utan förhållanden har mer bara kommit till mig.

Nu är jag så lost i hur det funkar, hur man beter sig och vad som är rimligt att förvänta sig. Bland annat. Är helt enkelt förvirrad.

Har träffat en man på två dejter där han tagit initiativ till båda. Andra dejten kändes väldigt bra och det upplevdes ömsesidigt. Efteråt upplever jag honom som lite avståndstagande. Jag frågade om han ville ses igen och det sa han att han ville, men han har inte gett förslag på tid. Snart en vecka sedan senaste dejten.

Han har skrivit/skickat bilder sporadiskt men mer sällan och svarat långsammare. Jag förstår att jag kanske borde ta hinten men tycker det är märkligt att svara att man gärna går på en tredje dejt om man inte menar det.

Är människor så här kassa på att vara ärliga och tydliga med vad de vill? Jag orkar inte analysera vad han tänker osv men skulle vilja veta om det blir något eller inte.

Vad är bäst att göra? Acceptera tystnaden som ett svar eller be om tydlighet?

Redan trött på dejtingen och funderar på att ge upp skiten helt ett tag om kommunikationen ska vara så här krånglig.
Senast redigerad av Babushka7 2025-05-22 kl. 13:13.
Citera
2025-05-22, 13:14
Medlem
halaltarzans avatar
TS ska i alla fall få ett bra råd av mig ifall hon råkar dejta upp någon av de s.k. flashbackhunkarna, och det är att ljuga järnet när (inte om) korsförhöret om tidigare sexpartners kommer. Har inte riktigt förstått var gränsen går men ange fan inte fler än fem.
Citera
2025-05-22, 13:15
Medlem
Om du är kvinna så varför "dejta" överhuvudtaget du vet ju själv att det "kommer bara till dig" automatiskt så du behöver inte anstränga dig eller göra något öht för att få kärlek. Spelar ingen roll om du är snygg eller ful och fet du är född med ett värde som kvinna som många män är ute efter och gör vad som helst för
Citera
2025-05-22, 13:16
Medlem
Citat:
Nu är jag så lost i hur det funkar, hur man beter sig och vad som är rimligt att förvänta sig. Bland annat. Är helt enkelt förvirrad.
Det kan väl fungerande lite som man vill, finns väl inga regler? Du träffade en man på 2 dejter och blev knullad på båda. Lite koll verkar du ju ha på hur det funkar?

Citat:
Har träffat en man på två dejter där han tagit initiativ till båda. Andra dejten kändes väldigt bra och det upplevdes ömsesidigt. Efteråt upplever jag honom som lite avståndstagande
Han känner väl sig färdig med dig och har dig som ett extrakort om han skulle bli kåt nån dag?

Citat:
. Jag frågade om han ville ses igen och det sa han att han ville, men han har inte gett förslag på tid. Snart en vecka sedan senaste dejten.

Han har skrivit/skickat bilder sporadiskt men mer sällan och svarat långsammare

Vadå för bilder?

.
Citat:
Jag förstår att jag kanske borde ta hinten men tycker det är märkligt att svara att man gärna går på en tredje dejt om man inte menar det.

Är människor så här kassa på att vara ärliga och tydliga med vad de vill?

Du känner väl han bättre än någon på Flashback? Nej han representerar inte alla människor i världen.

Citat:
Jag orkar inte analysera vad han tänker osv men skulle vilja veta om det blir något eller inte.
Kanske du ska börja analysera själv istället för att låta Flashback som inte känner någon av er att analysera, din idiot?

Citat:
Vad är bäst att göra? Acceptera tystnaden som ett svar eller be om tydlighet?
Bestäm själv? Vet du ens vilka du pratar med på Flashback? Det skulle kunna vara feta äckliga oskulds "gurra" Som skriver massa råd

Citat:

Redan trött på dejtingen och funderar på att ge upp skiten helt ett tag om kommunikationen ska vara så här krånglig.
Yeah sure, I vadå, en vecka max.

Jag har inget råd att ge dig, mer än att majoriteten av flashbackare inte är kompetenta nog som rådgivare
Citera
2025-05-22, 13:19
Du är så rolig.

Nej, mitt råd är att, om korsförhöret kommer då ska hon slå honom med sin väska.

Citat:
TS ska i alla fall få ett bra råd av mig ifall hon råkar dejta upp någon av de s.k. flashbackhunkarna, och det är att ljuga järnet när (inte om) korsförhöret om tidigare sexpartners kommer. Har inte riktigt förstått var gränsen går men ange fan inte fler än fem.
Citera
2025-05-22, 13:24
Medlem
Citat:

Inte fler än fem samtidigt.
Citera
2025-05-22, 13:25
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Tinderdejt? Ligg första "dejten" känner några tanter 30-35 års åldern. Gemensamt är att det blir ligga direkt och även att dom matchar med samma kille/killar...

Vissa snubbar får många matches och dom testkörs . Släpper man till direkt så tröttnar man o går på nästa brud. Jobbigt att dejta flera bara kvinnor som klarar av därav radiotystnad.
Citera
2025-05-22, 13:29
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Jag känner ju också så här egentligen. Men så är det så mycket råd hit och dit hela tiden och frågan är vad som faktiskt är bäst för MIG. Där är mitt fokus nu. Ovissheten är jobbig. Men om jag frågar kanske han bara tar chansen att ses igen även fast det känns halvdan. Då drar jag bara ut på plågan.

Dåliga råd är gratis. Bra råd kostar.
Så ta de gratis råden med en nypa salt.
Citera
2025-05-22, 13:33
Har du kanske en youtub kanal så vi kan prenumerera till dina kostbara råd

Om du inte kan läsa mellan raderna och se alla bra råd, då är ditt råd den sämsta av alla.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Dåliga råd är gratis. Bra råd kostar.
Så ta de gratis råden med en nypa salt.
Senast redigerad av Babushka7 2025-05-22 kl. 13:35.
Citera
2025-05-22, 13:35
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Har du kanske en youtub kanal så vi kan prenumerera till dina kostbara råd

Om du inte kan läsa mellan raderna och se alla bra råd, då är ditt råd den dårligaste av alla.

Jag är övertygad om att dina råd spelar i en högre liga än mina. Eller hur.
Citera
2025-05-22, 13:39
Medlem
Pungpuckels avatar
Kan berätta en historia som hände för 20 år sedan,

Det var en tjej jag dejtade lite, hon var över liga och jag ville gärna ha något seriöst med henne.
Men så säger hon:" jag har inte riktigt tid och dejta nu, håller på att sälja min lägenhet och det är mycket nu, men jag hör av mig sedan"

Yeah right, tänkte jag och glömde henne, och hoppade ganska kort därefter in i ett annat förhållande.

Typ 2 månader senare hör hon av sig! Hon vill ses och fortsätta dejta. Jag förklarade läget, då blev hon skitsur.
Va fan trodde hon liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in