2025-05-22, 10:48
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysuldur
Är helt enkelt förvirrad.
Såna där dejtingappar är väl som att gå till kassakön i Ullared och beklaga sig på att ingen vill diskutera schacköppningar. Kan du inte börja här i tråden med att ge en bakgrund i siffror vad du ser. Av hundra profiler, hur många verkar vettiga, attraktiva, eller vad du nu letar efter. Min tes är att det där är en ormgrop och den som tagit kontakt med dig knappast representerar ett sunt urval av det du söker. Hur många står vid en grill, håller upp en fisk, eller bara allmänt är dumma i huvudet? Du tror inte att han som fått kontakt med dig har 15 andra på gång samtidigt, och skickat meddelanden till hundratals i samma stund han skickade till dig?
Citera
2025-05-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Såna där dejtingappar är väl som att gå till kassakön i Ullared och beklaga sig på att ingen vill diskutera schacköppningar. Kan du inte börja här i tråden med att ge en bakgrund i siffror vad du ser. Av hundra profiler, hur många verkar vettiga, attraktiva, eller vad du nu letar efter. Min tes är att det där är en ormgrop och den som tagit kontakt med dig knappast representerar ett sunt urval av det du söker. Hur många står vid en grill, håller upp en fisk, eller bara allmänt är dumma i huvudet? Du tror inte att han som fått kontakt med dig har 15 andra på gång samtidigt, och skickat meddelanden till hundratals i samma stund han skickade till dig?

Så... vad föreslår du? Sitta och vänta på att den rätta knackar på dörren? Ragga på jobbet? Gå med i föreningar? Eller vad? Nu för tiden träffas jättemånga på dejtingappar. Knappt träffat någon som mött sin partner på annat sätt.
Citera
2025-05-22, 11:03
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Sitta och vänta på att den rätta knackar på dörren?
Var det inte det du just gjorde, som du beskriver saken.
Citera
2025-05-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Sex ska absolut ses som ett så att säga ess i rockärmen, och något som kärringen inte ska sitt på allt för länge för då finns det stor risk att snubben tröttnar.

Hon ska nog inte ge det för tidigt heller om hon är ute efter ett seriöst förhållande.
Citera
2025-05-22, 12:00
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ja. På första också. Såg det som positivt att han ville ses igen även efter ligg.
Där har du svaret på ”problemet”. Han behöver ju inte anstränga sig alls och därmed är jakten över.
Citera
2025-05-22, 12:28
Medlem
Citat:
Men jag frågade ju om han ville ses? Är inte det initiativ nog? Tänker att bollen egentligen ligger hos honom nu?

Och hsn svarade väl att det ville han? Så nu vet ni att ni båda vill ses. Varför skulle bollen ligga hos honom? För att du inte vill eller vågar?

Om jag ska tolka dig nu så känner du att du har sagt att du vill ha en ny dejt och då är det upp till honom att ordna det. Det tycker iaf jag är ett rätt konstigt beteende.
Senast redigerad av Prax^ 2025-05-22 kl. 12:31.
Citera
2025-05-22, 12:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Där har du svaret på ”problemet”. Han behöver ju inte anstränga sig alls och därmed är jakten över.

Men jag skulle vilja säga att det inte hade blivit något i alla fall även om TS hade hållit på sig, hon höll inte måttet helt enkelt. Nej, det där är typ talibantänkande.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-05-22 kl. 12:33.
Citera
2025-05-22, 12:34
Medlem
FitGirlies avatar
Citat:
Ja. På första också. Såg det som positivt att han ville ses igen även efter ligg.
Sex på första dejten? Snälla.
Citera
2025-05-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FitGirlie

Jag skulle nog säga samma sak. Män i överlag ser på tjejer som har sex på första dejten på ett visst sätt; det vill säga, inte någon de vill ha ett seriöst förhållande med.
Citera
2025-05-22, 12:48
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitGirlie

En till taliban.

Vad skulle vara fel med det då?
Citera
2025-05-22, 12:53
Medlem
Vansterpartiets avatar
Han började väl fundera på vilken plats i kön han hade med en som knullar vid första träffen.
Citera
2025-05-22, 12:57
Medlem
FitGirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Han började väl fundera på vilken plats i kön han hade med en som knullar vid första träffen.
Precis så. TS borde ju tänkt lika om honom kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in