• 1
  • 2
2025-05-22, 09:36
Medlem
Jag har precis brjat dejta igen efter frhllande och har egentligen aldrig dejtat p det hr "serisa" sttet innan utan frhllanden har mer bara kommit till mig.

Nu r jag s lost i hur det funkar, hur man beter sig och vad som r rimligt att frvnta sig. Bland annat. r helt enkelt frvirrad.

Har trffat en man p tv dejter dr han tagit initiativ till bda. Andra dejten kndes vldigt bra och det upplevdes msesidigt. Eftert upplever jag honom som lite avstndstagande. Jag frgade om han ville ses igen och det sa han att han ville, men han har inte gett frslag p tid. Snart en vecka sedan senaste dejten.

Han har skrivit/skickat bilder sporadiskt men mer sllan och svarat lngsammare. Jag frstr att jag kanske borde ta hinten men tycker det r mrkligt att svara att man grna gr p en tredje dejt om man inte menar det.

r mnniskor s hr kassa p att vara rliga och tydliga med vad de vill? Jag orkar inte analysera vad han tnker osv men skulle vilja veta om det blir ngot eller inte.

Vad r bst att gra? Acceptera tystnaden som ett svar eller be om tydlighet?

Redan trtt p dejtingen och funderar p att ge upp skiten helt ett tag om kommunikationen ska vara s hr krnglig.
Citera
2025-05-22, 09:38
Medlem
Hade ni sex p andra dejten?
Citera
2025-05-22, 09:39
Medlem
Det r vl ganska uppenbart att han inte vill trffas mer.
Citera
2025-05-22, 09:49
Medlem
CC75s avatar
Jag ger dig samma rd som jag ger till mn. Vill du ngot, var tydlig med det. Vill du trffa honom. Hr av dig och fresl en dag / tid. terkopplar han inte eller drar p det, g vidare. Acceptera inte att ngon behandlar dig p det sttet.

Inse att bde mn och kvinnor idag r passiva och att livet r fr kort fr att spela spel. Livet gynnar de som vgar kliva framt.

// CC
Citera
2025-05-22, 09:51
Medlem
F.Hansens avatar
Dejta flera samtidigt s fr de kmpa lite fr dig.
Citera
2025-05-22, 10:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Sex ska absolut ses som ett s att sga ess i rockrmen, och ngot som krringen inte ska sitt p allt fr lnge fr d finns det stor risk att snubben trttnar.
Citera
2025-05-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Ja. P frsta ocks. Sg det som positivt att han ville ses igen ven efter ligg.
Citera
2025-05-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag ger dig samma rd som jag ger till mn. Vill du ngot, var tydlig med det. Vill du trffa honom. Hr av dig och fresl en dag / tid. terkopplar han inte eller drar p det, g vidare. Acceptera inte att ngon behandlar dig p det sttet.

Inse att bde mn och kvinnor idag r passiva och att livet r fr kort fr att spela spel. Livet gynnar de som vgar kliva framt.

// CC

Jag knner ju ocks s hr egentligen. Men s r det s mycket rd hit och dit hela tiden och frgan r vad som faktiskt r bst fr MIG. Dr r mitt fokus nu. Ovissheten r jobbig. Men om jag frgar kanske han bara tar chansen att ses igen ven fast det knns halvdan. D drar jag bara ut p plgan.
Citera
2025-05-22, 10:33
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysuldur
Jag knner ju ocks s hr egentligen. Men s r det s mycket rd hit och dit hela tiden och frgan r vad som faktiskt r bst fr MIG. Dr r mitt fokus nu. Ovissheten r jobbig. Men om jag frgar kanske han bara tar chansen att ses igen ven fast det knns halvdan. D drar jag bara ut p plgan.

Finns inga rd som passar alla men det bsta (enligt mig) r att utg frn sig sjlv. Vad du sjlv vill. Vad du sjlv r beredd att acceptera. Det innebr dock att du faktiskt gr jobbet och tnker igenom det hela och blir bekvm med vad du sjlv tycker. Tyvrr orkar de flesta inte med det jobbet utan lgger ver det p "ngon annan".

Om vi mnniskor fokuserade mer p oss sjlva och vad vi sjlva vill och mindre p andra, skulle vra liv vara enklare.

Vad fr plga talar du om? Det r ingen plga, det r ett lrande. Vad som n hnder kommer du att lra dig mer om dig sjlv och om honom.

// CC
Citera
2025-05-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ysuldur

Du verkar ju.inte just s.intresserad omdu bara sitter och vntar och ger respons istllet fr att visa ngot sjlv.

Du verkar ju precis lika ofrmgen att visa vad du vill som du upplever honom.

Frsk se p det frn n9n annans perspektiv en stund vet ja!
Citera
2025-05-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du verkar ju.inte just s.intresserad omdu bara sitter och vntar och ger respons istllet fr att visa ngot sjlv.

Du verkar ju precis lika ofrmgen att visa vad du vill som du upplever honom.

Frsk se p det frn n9n annans perspektiv en stund vet ja!

Men jag frgade ju om han ville ses? r inte det initiativ nog? Tnker att bollen egentligen ligger hos honom nu?
Citera
2025-05-22, 10:41
Medlem
Xpander-s avatar
ven du har fastnat i kukkarusellen, nu kommer du aldrig drifrn. Du kommer trffa en massa av de mn som ALLA kvinnor svepar hger p, samt bli knullad p varje dejt, det gr snabbt i karusellen..

Dejtingappar har ett ondligt utbud, den ena r bttre n den andra p att sga det du vill hra. Du kommer lska det.

Knslan av att bli rejlt anvnd och slngd kommer strka dig.
Senast redigerad av Xpander- 2025-05-22 kl. 10:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in