• 1
  • 2
2025-05-22, 09:36
Medlem
Jag har precis börjat dejta igen efter förhållande och har egentligen aldrig dejtat på det här "seriösa" sättet innan utan förhållanden har mer bara kommit till mig.

Nu är jag så lost i hur det funkar, hur man beter sig och vad som är rimligt att förvänta sig. Bland annat. Är helt enkelt förvirrad.

Har träffat en man på två dejter där han tagit initiativ till båda. Andra dejten kändes väldigt bra och det upplevdes ömsesidigt. Efteråt upplever jag honom som lite avståndstagande. Jag frågade om han ville ses igen och det sa han att han ville, men han har inte gett förslag på tid. Snart en vecka sedan senaste dejten.

Han har skrivit/skickat bilder sporadiskt men mer sällan och svarat långsammare. Jag förstår att jag kanske borde ta hinten men tycker det är märkligt att svara att man gärna går på en tredje dejt om man inte menar det.

Är människor så här kassa på att vara ärliga och tydliga med vad de vill? Jag orkar inte analysera vad han tänker osv men skulle vilja veta om det blir något eller inte.

Vad är bäst att göra? Acceptera tystnaden som ett svar eller be om tydlighet?

Redan trött på dejtingen och funderar på att ge upp skiten helt ett tag om kommunikationen ska vara så här krånglig.
Citera
2025-05-22, 09:38
Avstängd
Hade ni sex på andra dejten?
Citera
2025-05-22, 09:39
Medlem
Det är väl ganska uppenbart att han inte vill träffas mer.
Citera
2025-05-22, 09:49
Medlem
CC75s avatar
Jag ger dig samma råd som jag ger till män. Vill du något, var tydlig med det. Vill du träffa honom. Hör av dig och föreslå en dag / tid. Återkopplar han inte eller drar på det, gå vidare. Acceptera inte att någon behandlar dig på det sättet.

Inse att både män och kvinnor idag är passiva och att livet är för kort för att spela spel. Livet gynnar de som vågar kliva framåt.

// CC
Citera
2025-05-22, 09:51
Medlem
F.Hansens avatar
Dejta flera samtidigt så får de kämpa lite för dig.
Citera
2025-05-22, 10:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Sex ska absolut ses som ett så att säga ess i rockärmen, och något som kärringen inte ska sitt på allt för länge för då finns det stor risk att snubben tröttnar.
Citera
2025-05-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Ja. På första också. Såg det som positivt att han ville ses igen även efter ligg.
Citera
2025-05-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag ger dig samma råd som jag ger till män. Vill du något, var tydlig med det. Vill du träffa honom. Hör av dig och föreslå en dag / tid. Återkopplar han inte eller drar på det, gå vidare. Acceptera inte att någon behandlar dig på det sättet.

Inse att både män och kvinnor idag är passiva och att livet är för kort för att spela spel. Livet gynnar de som vågar kliva framåt.

// CC

Jag känner ju också så här egentligen. Men så är det så mycket råd hit och dit hela tiden och frågan är vad som faktiskt är bäst för MIG. Där är mitt fokus nu. Ovissheten är jobbig. Men om jag frågar kanske han bara tar chansen att ses igen även fast det känns halvdan. Då drar jag bara ut på plågan.
Citera
2025-05-22, 10:33
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysuldur
Jag känner ju också så här egentligen. Men så är det så mycket råd hit och dit hela tiden och frågan är vad som faktiskt är bäst för MIG. Där är mitt fokus nu. Ovissheten är jobbig. Men om jag frågar kanske han bara tar chansen att ses igen även fast det känns halvdan. Då drar jag bara ut på plågan.

Finns inga råd som passar alla men det bästa (enligt mig) är att utgå från sig själv. Vad du själv vill. Vad du själv är beredd att acceptera. Det innebär dock att du faktiskt gör jobbet och tänker igenom det hela och blir bekväm med vad du själv tycker. Tyvärr orkar de flesta inte med det jobbet utan lägger över det på "någon annan".

Om vi människor fokuserade mer på oss själva och vad vi själva vill och mindre på andra, skulle våra liv vara enklare.

Vad för plåga talar du om? Det är ingen plåga, det är ett lärande. Vad som än händer kommer du att lära dig mer om dig själv och om honom.

// CC
Citera
2025-05-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ysuldur

Du verkar ju.inte just så.intresserad omdu bara sitter och väntar och ger respons istället för att visa något själv.

Du verkar ju precis lika oförmögen att visa vad du vill som du upplever honom.

Försök se på det från n9n annans perspektiv en stund vet ja!
Citera
2025-05-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du verkar ju.inte just så.intresserad omdu bara sitter och väntar och ger respons istället för att visa något själv.

Du verkar ju precis lika oförmögen att visa vad du vill som du upplever honom.

Försök se på det från n9n annans perspektiv en stund vet ja!

Men jag frågade ju om han ville ses? Är inte det initiativ nog? Tänker att bollen egentligen ligger hos honom nu?
Citera
2025-05-22, 10:41
Medlem
Xpander-s avatar
Även du har fastnat i kukkarusellen, nu kommer du aldrig därifrån. Du kommer träffa en massa av de män som ALLA kvinnor svepar höger på, samt bli knullad på varje dejt, det går snabbt i karusellen..

Dejtingappar har ett oändligt utbud, den ena är bättre än den andra på att säga det du vill höra. Du kommer älska det.

Känslan av att bli rejält använd och slängd kommer stärka dig.
Senast redigerad av Xpander- 2025-05-22 kl. 10:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in