Citat:
Hehe nä hade du varit så brutalt ärlig hade nog inte varit så snällt.
Ville bara påpeka att naturligtvis behöver det inte bara vara av sex-skäl man tackar nej. Att folk ens säger något verkar svårt nog men det är nog pga att dom tänker för mycket vad som ska säga istället för att hålla det korta och formellt.
Man behöver inte ta upp anledningen alls. Det är i många fall bara onödigt och ganska elakt men det är svårt det där. Jag körde den korta formellt varianten för MÅNGA år sedan, jag kunde sagt mer men det hade bara varit elakt. "Asså snälla tvätta rej. Du luktar seriöst bajs" . Hah jag hade låtit som jag var typ 8 år och det är enbart elakt men hon luktade väldigt illa. Visst hon kanske hade flera skäl till att lukta väldigt illa men jag tycker att basic hygien ska vi klara av. Hon kan vara stressig och småsvettig till att vara lite smådeppig och glömde nåt, ok fine - jag fattar, kanske kan lösa problemet.
Men nu var det inte bara att hon luktade bajs, det var annat också. Grejen är.... fan vad jag svamlar.
Nu ska jag låta dig vara. Jag bara svamlar ändå.
Man behöver inte ta upp anledningen alls. Det är i många fall bara onödigt och ganska elakt men det är svårt det där. Jag körde den korta formellt varianten för MÅNGA år sedan, jag kunde sagt mer men det hade bara varit elakt. "Asså snälla tvätta rej. Du luktar seriöst bajs" . Hah jag hade låtit som jag var typ 8 år och det är enbart elakt men hon luktade väldigt illa. Visst hon kanske hade flera skäl till att lukta väldigt illa men jag tycker att basic hygien ska vi klara av. Hon kan vara stressig och småsvettig till att vara lite smådeppig och glömde nåt, ok fine - jag fattar, kanske kan lösa problemet.
Men nu var det inte bara att hon luktade bajs, det var annat också. Grejen är.... fan vad jag svamlar.
Nu ska jag låta dig vara. Jag bara svamlar ändå.
Så man kanske inte kan vara fööör ärlig om man vet att det kan såra. Att såra med uppsåt är verkligen inte ok. Men som att säga att man inte klickade (oftast känner man väl sånt oxå?) eller om man träffats nån enstaka gång å känner att intresset svalnat eller så, så kan man ändå vara ärlig å säga det. Hellre det än att bli vilseledd eller bli ghostad.
Perfekt är ingen. Men gäller ju att hitta den personen som är "perfekt" för en själv å villig att satsa lika mycket som en själv. Väldigt svårt att få det å funka om man inte är på samma plan å inte vill satsa/investera lika mycket.
Äh svamla på du. Det är ingen fara 😊