2025-05-23, 17:26
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onsala
Man vill väl i vanlig ordning skydda sina vänsterkompisar. För ett par månader sedan var det tre politiker i Alingsås som blev ertappade med att ha skickat olämpliga sms. En moderat, en sosse och en kvinna från V. Moderaten och sossen beskrevs med namn och bild, vänsterpartisten skrev man inte vem det var... Svensk msm i ett nötskal.
Vänsterkvinnan hade slutat som politiker en tid innan och var därför inte längre en offentlig person vid tiden för reportaget. Så motiverades att hon inte namngavs. Bra eller dålig motivering (jag tycker inte att den räcker), det var inte fråga om tre aktiva politiker som behandlades olika.
Citera
2025-05-23, 17:27
Medlem
boll-svantes avatar
Fan vilka sopiga politiker vi har. Alice hamnar i ett fjantigt bråk med någon aktivist och blir så skärrad att hon måste hem från Bryssel. Snacka om att grina över småsaker.

På andra sidan Atlanten är det andra bullar som gäller, en presidentkandidat som blir skjuten i örat ställer sig upp och hyttar med näven tillbaka.
Citera
2025-05-23, 17:31
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynk21
Klart att detta inte ser bra ut för Nooshii. En snabb pudel nu skulle vara illa, men betydligt bättre än att dra ut på det.

Är hon smart så dyker hon upp i Aktuellt ikväll kl. 21 och visar upp pattarna ordentligt för kamran samtidigt som hon drar till med någon random ordsallad. Då skulle iallfall jag överväga att rösta på henne nästa val.

Ha ha ha, du verkar begeistrad över hennes rattar uppenbarligen!

Jag har skrivit tidigare om detta.

Helt korkat att INTE PUDLA DIREKT! Eller så håller man käften!
Citera
2025-05-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynk21
Klart att detta inte ser bra ut för Nooshii. En snabb pudel nu skulle vara illa, men betydligt bättre än att dra ut på det.

Är hon smart så dyker hon upp i Aktuellt ikväll kl. 21 och visar upp pattarna ordentligt för kamran samtidigt som hon drar till med någon random ordsallad. Då skulle iallfall jag överväga att rösta på henne nästa val.

Om du sympatiserar med hamaz så skall du förstås rösta på V.
Citera
2025-05-23, 17:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
"Smeollle" har sett SVTs intervju med Nooshi D. där hon hävdar att EU-parlamentet är på KDs sida och därmed part i målet och inget att bry sig om. Skulle det visa sig att övervakningsfilmen ger Alice T. rätt kommer V antagligen påstå att filmen är AI- fejkad.

V kör samma stil som Donald Trump - Erkänn inget. Förneka allt. Gå till motattack.

Så nu är kör V samma stil som Donald Trump också. Ni brunhögervridna är så jävla förvirrade. Sen e ju V kommunister, nazister, basister, fascister, etc etc
Att ni orkar …

Om jag ska vara seriös så tror jag filmen kommer visa att V-människan provocerar Alice genom att filma henne och antagligen verbalt provocera henne. Möjligt att Alice filmat också. Men jag tror hundra att psyk-brytet Måwe gett sig på V-personen fysiskt och bla klöst hen. Möjligt scenario är ju då också att V-personen själv tappat det när Alice ev börjat filma.
Men om V-personens plan varit att provocera, så tror jag att det mest logiska är att Alice gick i fällan. Annars hade såklart Alice gjort en stor sak av detta innan V hunnit blinka.
Detta är det jag tror kring själva händelsen om jag bortser från vad jag tycker om Alice.
Citera
2025-05-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Fan vilka sopiga politiker vi har. Alice hamnar i ett fjantigt bråk med någon aktivist och blir så skärrad att hon måste hem från Bryssel. Snacka om att grina över småsaker.

På andra sidan Atlanten är det andra bullar som gäller, en presidentkandidat som blir skjuten i örat ställer sig upp och hyttar med näven tillbaka.
Kan vara som du säger att hon är överkänslig men tror det ligger något annat bakom. Båda kvinnorna verkar rejält uppskakade av händelsen. Att släppa allt och åka hem tyder ändå på att något utöver det vanliga hänt här
Citera
2025-05-23, 17:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Men vem stod för det fysiska våldet i detta fallet? Det är den springande punkten.
Finns inga tveksamheter över vem som attackerade vem eftersom allt finns på film. Palestiniern ansåg att hon hade ensamrätt på att filma trots att det enligt lag är förbjudet att filma där. Och att Måwe inte hade rätt att filma.

Palestiniern anser sig alltså stå över lagen och över Måwe. Vad anser Alpoxen om det? Står hon över lagen och Måwe?
Citera
2025-05-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Finns inga tveksamheter över vem som attackerade vem eftersom allt finns på film. Palestiniern ansåg att hon hade ensamrätt på att filma trots att det enligt lag är förbjudet att filma där. Och att Måwe inte hade rätt att filma.

Palestiniern anser sig alltså stå över lagen och över Måwe. Vad anser Alpoxen om det? Står hon över lagen och Måwe?
Det finns inget som tyder på att någon annan än Måwe började 'slåss'.
Citera
2025-05-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante

Alice skulle antagligen ändå åka hem över veckoslutet, så man skall nog inte förstora upp den saken.
Citera
2025-05-23, 17:38
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Allt är redan över. V-kvinnan får åka hem och ta en tjänst på V:s kansli i STHLM. Brygga kaffe/skriva nån artikel i veckan. Hon reder sig.

Utredning läggs ner, Alice i underlandet blir kvar. Glömt om en vecka.
Citera
2025-05-23, 17:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Den våldsamma palestiniern försökte sno Måwes telefon.
Citera
2025-05-23, 17:41
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Tvärtom. Det finns inget som tyder på att Måwe började slåss. Allt pekar mot palestiniern:

Enligt Tegelberg ska Teodorescu Måwe ha frågat om det var okej att fota tjänstemannen, ”som därpå blev aggressiv och med våld försökte ta telefonen ur handen på Alice”.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...for-misshandel

V har inte kommit med en enda förklaring till vad som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in