Citat:
Nej, DG SAFE är inte en “part i målet” – det är parlamentets officiella säkerhetsinstans, med ansvar för incidentutredningar och skydd av ledamöter. Att deras initiala bedömning stöder ATM:s version är därmed inte ointressant – tvärtom, det är den hittills mest neutrala källan i hela händelsen.
Du kallar det “skitsak” – men har ägnat hundratals inlägg åt att misstänkliggöra den ena sidan, trivialisera motanmälan och misstolka varje formell reaktion som PR.
Om det verkligen är så oviktigt – ta en paus, fira midsommar och låt oss andra “kivas” ifred. 😉
Du kallar det “skitsak” – men har ägnat hundratals inlägg åt att misstänkliggöra den ena sidan, trivialisera motanmälan och misstolka varje formell reaktion som PR.
Om det verkligen är så oviktigt – ta en paus, fira midsommar och låt oss andra “kivas” ifred. 😉
Jag korrigerade din felaktiga beskrivning av DG Safe som en extern instans, vilket det inte är.
Ja, jag ska snart lämna för festligheter så du får hitta nån annan att tjafsa med ett tag. Sen kan avslöja varför jag överhuvudtaget hamnade och engagerade mig i detta, trots att jag tycker det är en skitsak.
Jag röstar varken på V eller KD, men min fru röstar på KD. Jag har haft samma arbetsgivare som Alice och jag beundrar hennes kämparglöd och hennes förmåga att hålla huvudet kallt, fram tills alldeles nyligen. Jag tycker också det är beundransvärt att hon likt sin mamma engagerat sig i judarnas rätt till eget land efter det som hände i ww2.
Men nu har det gått för långt. Hon har tagit rollen som Israels försvarare i alla lägen oavsett hur långt regimen i Israel gått. Det dödas dagligen hungriga kvinnor, barn och män vid matstationerna i Gaza som Israel kontrollerar. Trots detta fortsätter hon blint och ensidigt ta ställning i konflikten.
Min slutsats blir då att det är stor risk att hon faktiskt tappade fattningen där i Bryssels korridorer när hon förstod att det var en Palestina vurmare som konfronterade henne.