Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag anser att V s tjänsteman gjort precis det som kan förväntas av en person som ansetts sig blivit misshandlad av en politiskt motståndare. Nämligen anmäla det till polisen så dom kan göra en oberoende utredning.
Alice har inte gjort det som kan förväntas av en person som ansett sig blivit misshandlat/ofredad av en politiskt motståndare. För då gör man nämligen en polisanmälan. Istället för polisanmälan har hon gått ut med sin story i media och försökt få detta till en debatt om att aktivism hotar demokratin. Och det äe inte ens fastslaget att det handlar om nån aktivism.
Jag har tidigare jobbat på mediehus i ca 10 år. Och jag kan lova dig att det finns kontakter överallt som sipprar nyheter kors och tvärs. Men fastna nu inte i detta. Vi kan säkert komma överens om att vi inte med säkerhet kan säga om det var TT som kontaktade Antman eller tvärtom.
Hon har anmält för
falsk tillvitelse – en brottsrubricering som förutsätter att hon
står fast vid sin version och att hon
anser sig vara utsatt.
Att du förnekar att det är en “riktig” reaktion är inte ett argument – det är en värdering. Du vill att hon skulle ha valt en annan typ av anmälan, trots att detta är den mest exakta, givet anklagelsernas natur.
Citat:
Och det är inte ens fastslaget att det handlar om nån aktivism.
Det är heller inte fastslaget att det inte gör det. Men vad är det när en politisk tjänsteman fotograferar en folkvald utan samtycke, säger att det ska “tala om för världen hur hemsk personen är”, och sen går till fysisk konfrontation när det ifrågasätts?
Det är aktivism. På fel plats.
Citat:
Men fastna nu inte i detta.
Du nämner det, du bygger en argumentation på det – och när det ifrågasätts säger du “fastna inte i det”? Det är inte så logik fungerar. Det är däremot så man undviker ansvar för egna formuleringar.
För övrigt – "10 år på ett mediehus" låter imponerande, men om det var Hänt i veckan eller internkommunikationen på Vänsterpressen gör det tyvärr inget för sakargumenten.