Citat:
Jag har aldrig tolkat tjänstepersonens utsaga som objektiv sanning. Citera!
På vilket sett inledde V detta med ett mediadrev? Jag kan länka åtminstone 5 inlägg i sociala medier som lagts ut av partisekreteraren, partiledaren och Alice själv.
Jag har aldrig påstått att V s medarbetare och kansli drivs av opartiskhet! Citera!
På vilket sett inledde V detta med ett mediadrev? Jag kan länka åtminstone 5 inlägg i sociala medier som lagts ut av partisekreteraren, partiledaren och Alice själv.
Jag har aldrig påstått att V s medarbetare och kansli drivs av opartiskhet! Citera!
Du efterlyser citat – så här kommer de. Allt du säger att du inte skrivit finns redan i tråden.
1. Du hävdar att du aldrig tolkat tjänstemannens utsaga som objektiv sanning:
Det är exakt motsatsen till att förhålla sig neutralt. Du uttrycker en tydlig preferens.
2. Du frågar hur V inledde ett mediadrev:
Citat:
”Då visade det sig att en svensk parlamentariker helt enkelt attackerat min medarbetare fysiskt.”
Marie Antman, kanslichef för V
– till TT, samma dag som incidenten.
När ett partis kanslichef offentligt anklagar en folkvald parlamentariker för fysiskt angrepp innan någon utredning är slutförd – då har man inlett ett mediedrev.
3. Du säger att du aldrig påstått att V:s medarbetare/kansli drivs av opartiskhet:
Men du har å andra sidan återkommande ifrågasatt att Alice berättelse stämmer – samtidigt som du aldrig ifrågasätter att V:s
Citat:
Det är en tydlig skevhet i beviskrav – och när du samtidigt skriver att du “lutar åt V:s version” är det rimligt att tolka det som att du ger dem en trovärdighetsfördel.Så om du vill undvika att fler "påstår saker du inte sagt" – sluta skriva dem.