2025-05-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du vet vad man säger
"tomma tunnor skramlar mest"

Arab League skrek mkt också 1948-1956-1967-1973 medans Israel var helt tysta...men vem vann??

Samma här...Alice är en topp jurist verkar folk glömma sen att säkerhetsavdelning har redan sagt sitt

så kan vrida och gnälla men det kommer gå till ATMs fördel..

För hade ATM vart misstänkt för brott så hade hon inte fått lämna Belgien för hennes immunitet är inte densamma som Rysslands ambassadör i Bryssel.

Ja är du ledsen hör jag
Då behöver du inte oroa dig eller hur???
tror du seriöst att jag bryr vad du tror du på när inte ens du kan erkänna trots EU säkerhetsavdelning kommit fram som INTE är politiska

"Both women accuse each other of instigating the fight, but security cameras indicate it was the Left group staffer who struck out first."

Vad menar du med topp jurist? Är det toppjurist du försöker skriva?

Spelar nog ingen roll för henne i detta fall, hon ligger risigt till. Finns ju inget i utredningen som visar att v-personen åsamkat Alice några fysiska skador.

Några funderingar kring det Da-vid? 😀
Citera
2025-05-23, 22:11
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är ju så att det är liksom givet att parlamentets analys inte håller.

Det är en polisutredning, så det blir den belgiska polisens analys och slutsats som håller. Och bara den.

Och oberoende av vad polisen landar i så kommer Måwe inte att åtalas, eftersom hon åtnjuter åtalsimmunitet som EU-parlamentariker.

Som "brott" är det ju minimalt, om det ens är ett brott. Det är den politiska aspekten som gör det intressant, och den har inget att göra med om någon blir dömd, utan vem som tog till fysiskt våld först.

Pga. det politiska intresset så är förstås en massa virriga teorier och medvetna vinklingar på gång, men allt klarnar så småningom. När den belgiska polisens utredning är klar.
Jo men filmen borde visa vem som angrep? Då kan vi släppa det hela. Måwe går inte att åtala, vänsterpersonen kommer knappast att åtalas om det visar sig att personen var agressorn
Citera
2025-05-23, 22:16
Medlem
Högskola så måste man källhänvisa

https://brusselssignal.eu/2025/05/ce...-ep-over-gaza/

"Both women accuse each other of instigating the fight, but security cameras indicate it was the Left group staffer who struck out first."

Så var är din "källa" från ett neutralt håll som säger att Alice gick bärsärk? Eller menar du att säkerhetsavdelningen är KD... eller vem vet😱Mossad

OCH även envisas du att Alice gick lös på v-token.

När polisen kommer fram till samma slutsats...så får du skriva en ursäkt här till Alice ok här på FB att du var okunnig och naiv och om jag har fel så är det jag som får bära dumstruten🥺 men jag tvekar 😂

Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Vad menar du med topp jurist? Är det toppjurist du försöker skriva?

Spelar nog ingen roll för henne i detta fall, hon ligger risigt till. Finns ju inget i utredningen som visar att v-personen åsamkat Alice några fysiska skador.

Några funderingar kring det Da-vid? 😀
Citera
2025-05-23, 22:16
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
knappast... polisen har den
Därför är de så skitnödiga att få den så fort de kan så de kan krishantera ....men det kommer inte kunna ske ...
Allt beror nog på vad man kan se på filmerna.
Om alla inklusive V och KD fått se filmerna borde ju nån backa?
Citera
2025-05-23, 22:17
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:

Det är en polisutredning, så det blir den belgiska polisens analys och slutsats som håller. Och bara den.

Och oberoende av vad polisen landar i så kommer Måwe inte att åtalas, eftersom hon åtnjuter åtalsimmunitet som EU-parlamentariker.

Som "brott" är det ju minimalt, om det ens är ett brott. Det är den politiska aspekten som gör det intressant, och den har inget att göra med om någon blir dömd, utan vem som tog till fysiskt våld först.

Pga. det politiska intresset så är förstås en massa virriga teorier och medvetna vinklingar på gång, men allt klarnar så småningom. När den belgiska polisens utredning är klar.

Bra sammanfattning.
Citera
2025-05-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
KD agerade ju direkt på plats. Vad menar du? De har ju pratat med vakter och säkerhetsavdelningen och KD's kanslichef uttalar sig.
Det är ju inget problem om skadorna har uppkommit av klösningar. Alice har ju försökt få palestiniern att släppa hennes mobil. Då kan ju naglarna orsaka märken.
Helt absurt att Alice skulle tillfoga sig själv skador. Du har liksom ingen insikt hur en toppolitiker fungerar. Hon behöver inte göra någonting. Vänsterpartiet gör bort sig själva om de försöker driva det här vidare ju.

”Vänsterpartiet hävdar vidare att medarbetarens fotograferande fick Teodorescu Måwe att bli så arg att hon gick till angrepp.
– Vi vill inte vara så detaljerade på grund av polisutredningen. Men i korthet reagerade parlamentarikern väldigt aggressivt och gick snabbt till handgriplighet. Då blev min medarbetare jätterädd och skrek på hjälp, säger Antman.
Nagelmärken på armen
Medarbetaren ska ha fått rivsår på armarna. Vänsterpartiet hävdar att skadorna finns dokumenterade på ett läkarutlåtande som ingår i polisanmälan mot Teodorescu Måwe.
– Min medarbetare hade synliga rivmärken på högerarmen. Nagelmärken helt enkelt. De fanns kvar vid läkarbesöket, säger Antman.
Varför tog medarbetaren en bild på Teodorescu Måwe?
– Min medarbetare hade aldrig sett henne i verkligeheten förut. Medarbetaren tyckte det var kul att se en känd människa som man ser på tv, det var inte mer än så. ”
Källa: Aftonbladet

Oavsett om man gillar AB eller V.
Jag säger bara att om detta stämmer, så ligger Alice jävligt dåligt till. I SD är ju inte ett aggressivt beteende något problem. KDs väljarbas är inte lika förlåtande.
Återigen, Vänsterpartiet kan såklart lika gärna hittat på hela historien. Men dom hade knappast anmält Alice om dom inte hade kött på benen. KDs reaktion på detta känns mer som nån slags paniklösning. Men jag spekulerar bara såklart. Det verkar iallafall som att de berörda ska få se på materialet. I en tidigare artikel läste jag att KD redan hade fått sett materialet, men det måste helt enkelt varit felaktiga uppgifter.
Citera
2025-05-23, 22:18
Medlem
Får rätta dig lite

MEP har INTE samma immunitet som en ambassadör av ngns land

Ngnstans skrev jag de punkterna igår

Citat:

Citera
2025-05-23, 22:21
Medlem
V kommer pudla , Nooshi kommer grillas va så säker men kommer med ngn snyft saga

kansli chefen " men jag som feminist måste tro på hennes historia du vet MeeToo, aldrig trodde jag att hon var kapabel till detta"

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Allt beror nog på vad man kan se på filmerna.
Om alla inklusive V och KD fått se filmerna borde ju nån backa?
Citera
2025-05-23, 22:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
”Vänsterpartiet hävdar vidare att medarbetarens fotograferande fick Teodorescu Måwe att bli så arg att hon gick till angrepp.
– Vi vill inte vara så detaljerade på grund av polisutredningen. Men i korthet reagerade parlamentarikern väldigt aggressivt och gick snabbt till handgriplighet. Då blev min medarbetare jätterädd och skrek på hjälp, säger Antman.
Nagelmärken på armen
Medarbetaren ska ha fått rivsår på armarna. Vänsterpartiet hävdar att skadorna finns dokumenterade på ett läkarutlåtande som ingår i polisanmälan mot Teodorescu Måwe.
– Min medarbetare hade synliga rivmärken på högerarmen. Nagelmärken helt enkelt. De fanns kvar vid läkarbesöket, säger Antman.
Varför tog medarbetaren en bild på Teodorescu Måwe?
– Min medarbetare hade aldrig sett henne i verkligeheten förut. Medarbetaren tyckte det var kul att se en känd människa som man ser på tv, det var inte mer än så. ”
Källa: Aftonbladet

Oavsett om man gillar AB eller V.
Jag säger bara att om detta stämmer, så ligger Alice jävligt dåligt till. I SD är ju inte ett aggressivt beteende något problem. KDs väljarbas är inte lika förlåtande.
Återigen, Vänsterpartiet kan såklart lika gärna hittat på hela historien. Men dom hade knappast anmält Alice om dom inte hade kött på benen. KDs reaktion på detta känns mer som nån slags paniklösning. Men jag spekulerar bara såklart. Det verkar iallafall som att de berörda ska få se på materialet. I en tidigare artikel läste jag att KD redan hade fått sett materialet, men det måste helt enkelt varit felaktiga uppgifter.

Förstår du inte att Vänsterpartiet gör bort sig nu? Hon tyckte det var kul att ta en bild på en känd människa hon sett på tv.

Vänsterpartiets kanslichef i Bryssel, Marie Antman, säger att deras medarbetare tog en bild på Alice Teodorescu Måwe på avstånd, utan att ens öppna munnen.
Citera
2025-05-23, 22:25
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
I princip två babbar som råkat i luven på varandra!

Är övertygad att ”gärningshennen” är en icke svensk.

Inte en endaste svensk beter sig på ett sådant sätt, inte ens på isen när motståndarna kör alla slags tjuvtricks.

Två babbar! (Trodde Alice var zigenare men lutar mer åt en rumänsk jude med tanke på hennes Israel vurmande)

Hon är blivit intervjuad i Judisk Krönika angående att för få uppmärksammar förintelsen. Står dock inget om hon är jude. Men extremt pro-jude är hon iallafall.
Tror inte hon kommer att pusha särskilt hårt för att upplysa om muslimutrotningen i Gaza, om man säger så.

Alice är ju invandrare och borde såklart utvisas pga bristande vandel.
Att som invandrare iklä sig svenska färger, och börja slåss i Europaparlamentet är ju knappast god vandel.
Helt klart ingen värdig representant för Svergie.
Citera
2025-05-23, 22:28
Medlem
Måste vi påminna Ahmed... ehh jag menar Olle att V terroristen bröt mot lagen bara att fotografera ATM utan tillstånd i EU parlamentet som INTE är en allmän plats 😂

De är så söta vänstern....

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Förstår du inte att Vänsterpartiet gör bort sig nu? Hon tyckte det var kul att ta en bild på en känd människa hon sett på tv.

Vänsterpartiets kanslichef i Bryssel, Marie Antman, säger att deras medarbetare tog en bild på Alice Teodorescu Måwe på avstånd, utan att ens öppna munnen.
Citera
2025-05-23, 22:31
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Jo men filmen borde visa vem som angrep? Då kan vi släppa det hela. Måwe går inte att åtala, vänsterpersonen kommer knappast att åtalas om det visar sig att personen var agressorn

Filmen visar sannolikt vem som angrep, ja. Men det blir den belgiska polisen som avgör.

Om polisen anser att Måwe gjort sig skyldig till ett brott så går det vidare till nästa steg, där det förkastas och avslutas pga. åtalsimmunitet. Men i så fall blir det förstås ett beslut på det också (ibland är det bra med byråkrati ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in