Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
KD agerade ju direkt på plats. Vad menar du? De har ju pratat med vakter och säkerhetsavdelningen och KD's kanslichef uttalar sig.
Det är ju inget problem om skadorna har uppkommit av klösningar. Alice har ju försökt få palestiniern att släppa hennes mobil. Då kan ju naglarna orsaka märken.
Helt absurt att Alice skulle tillfoga sig själv skador. Du har liksom ingen insikt hur en toppolitiker fungerar. Hon behöver inte göra någonting. Vänsterpartiet gör bort sig själva om de försöker driva det här vidare ju.
”Vänsterpartiet hävdar vidare att medarbetarens fotograferande fick Teodorescu Måwe att bli så arg att hon gick till angrepp.
– Vi vill inte vara så detaljerade på grund av polisutredningen. Men i korthet reagerade parlamentarikern väldigt aggressivt och gick snabbt till handgriplighet. Då blev min medarbetare jätterädd och skrek på hjälp, säger Antman.
Nagelmärken på armen
Medarbetaren ska ha fått rivsår på armarna. Vänsterpartiet hävdar att skadorna finns dokumenterade på ett läkarutlåtande som ingår i polisanmälan mot Teodorescu Måwe.
– Min medarbetare hade synliga rivmärken på högerarmen. Nagelmärken helt enkelt. De fanns kvar vid läkarbesöket, säger Antman.
Varför tog medarbetaren en bild på Teodorescu Måwe?
– Min medarbetare hade aldrig sett henne i verkligeheten förut. Medarbetaren tyckte det var kul att se en känd människa som man ser på tv, det var inte mer än så. ”
Källa: Aftonbladet
Oavsett om man gillar AB eller V.
Jag säger bara att om detta stämmer, så ligger Alice jävligt dåligt till. I SD är ju inte ett aggressivt beteende något problem. KDs väljarbas är inte lika förlåtande.
Återigen, Vänsterpartiet kan såklart lika gärna hittat på hela historien. Men dom hade knappast anmält Alice om dom inte hade kött på benen. KDs reaktion på detta känns mer som nån slags paniklösning. Men jag spekulerar bara såklart. Det verkar iallafall som att de berörda ska få se på materialet. I en tidigare artikel läste jag att KD redan hade fått sett materialet, men det måste helt enkelt varit felaktiga uppgifter.