2025-07-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Sjukt att du aldrig kan ge upp med dina korkade argument. Du vinklar och ljuger på ett absurt sätt.

Det finns ingen som stödjer tjänstemannens anklagelser. I och med att hon inte är trovärdig faller hennes påståenden.

Detta är bare ett av flera exempel på hur oärliga kommunister är.

Tragiskt att Jonas Sjöstedt sänker sig till att försvara henne och anklaga Alice.

Att Alice "använt sina egna sociala kanaler flertal gånger för att beskriva hur rädd, chockad och hur dåligt Alice mår" är helt naturligt.

Hon var dessutom där och såg hur kommunisten betedde sig.

Att du kan få det till att tala mot Alice är bara ett exempel på ditt absurda att att debattera.

Varför skulle Alice hålla tyst om detta. Hon är ett ögonvittne till skillnad från tönten Jonas Sjöstedt.

Om du läser inlägget jag citerade så kan du se att mitt inlägg ett svar på påståendet att V har gått all in för att skademinimera.

Jag menar då att det i själva verket är KD som sysslat med detta, iom att dom tre främsta partiföreträdarna har alla gått ut och bekräftat Alice story (utan att ha sett filmen). Du kan ju själv se deras inlägg på insta.

Nu brukar du inte svara på frågor men jag tar chansen.

Varför tror du inte att Ebba eller partisekreteraren gått ut i sina sociala kanaler efter att KD s advokat fick se filmen?
Citera
2025-07-03, 19:13
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vänsterpartiet har legat lågt och knappt använt sina egna kanaler för att få ut storyn. Som oftast har dom hänvisat till anmälan och den juridiska processen.

I KD däremot har partiledaren, partisekreteraren och Alice själv använt sina egna sociala kanaler flertal gånger för att beskriva hur rädd, chockad och hur dåligt Alice mår, samt påstått att hela demokratin år hotad!

Noterbart är att efter att KD s advokat fått se filmen har det varit knäpptyst i deras kanaler!

Mina reflektioner var från den här tråden eftersom jag inte har några andra sociala medier, därför vet jag inte vad som försiggår där.
Men här på Flashback verkar det vara att den som skriker mest och ljuger bäst har rätt.
Känner igen litegrann retoriken från tråden om Rysslandskriget.
Senast redigerad av Duvlort 2025-07-03 kl. 19:22.
Citera
2025-07-04, 09:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Vänsterpartiet har legat lågt och knappt använt sina egna kanaler för att få ut storyn. Som oftast har dom hänvisat till anmälan och den juridiska processen.

I KD däremot har partiledaren, partisekreteraren och Alice själv använt sina egna sociala kanaler flertal gånger för att beskriva hur rädd, chockad och hur dåligt Alice mår, samt påstått att hela demokratin år hotad!

Noterbart är att efter att KD s advokat fått se filmen har det varit knäpptyst i deras kanaler!

Men det har ju inte varit knäpptyst varken i sociala kanaler eller media efter filmvisningen?
Efter visningen gick det ut i sociala medier: KD-toppen:
”Sett filmen – jag blev attackerad”
”bekräftar min bild av händelsen”
Två veckor efter filmvisningen gavs första intervjun:
”Alice Teodorescu Måwe: V vill svärta ner mitt namn”
”Det är ett försök att tysta mig och svärta ner mitt namn”
Citera
2025-07-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men det har ju inte varit knäpptyst varken i sociala kanaler eller media efter filmvisningen?
Efter visningen gick det ut i sociala medier: KD-toppen:
”Sett filmen – jag blev attackerad”
”bekräftar min bild av händelsen”
Två veckor efter filmvisningen gavs första intervjun:
”Alice Teodorescu Måwe: V vill svärta ner mitt namn”
”Det är ett försök att tysta mig och svärta ner mitt namn”

Ja, media följer upp storyn. Men jag har inte sett något på deras egna sociala kanaler som dom själva kontrollerar, förutom Alice då.
Citera
2025-07-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ja, media följer upp storyn. Men jag har inte sett något på deras egna sociala kanaler som dom själva kontrollerar, förutom Alice då.

Varför skulle inte Alice skriva på sociala medier? Hon är et ögonvittne. Jonas Sjöstedth dras slutsatser från vad en extremist som vänsterpartiet anställt. Det är en enorm skillnad
Citera
2025-07-04, 15:20
Medlem
Citat:
Om du läser inlägget jag citerade så kan du se att mitt inlägg ett svar på påståendet att V har gått all in för att skademinimera.

Jag menar då att det i själva verket är KD som sysslat med detta, iom att dom tre främsta partiföreträdarna har alla gått ut och bekräftat Alice story (utan att ha sett filmen). Du kan ju själv se deras inlägg på insta.

Nu brukar du inte svara på frågor men jag tar chansen.

Varför tror du inte att Ebba eller partisekreteraren gått ut i sina sociala kanaler efter att KD s advokat fick se filmen?

Du ställer bara korkade frågor. Varför skulle Ebba och hennes partisekreterare gå ut på samma sätt som kommunisten Jonas Sjösteth.

Ebba är en trovärdig person som inte agerar på det sättet och du tjatar bara med nonsensargument. Det är bar tröttsamt att läsa ditt trams,
Citera
2025-07-04, 15:33
Medlem
Citat:
Varför skulle inte Alice skriva på sociala medier? Hon är et ögonvittne. Jonas Sjöstedth dras slutsatser från vad en extremist som vänsterpartiet anställt. Det är en enorm skillnad

Citat:
Du ställer bara korkade frågor. Varför skulle Ebba och hennes partisekreterare gå ut på samma sätt som kommunisten Jonas Sjösteth.

Ebba är en trovärdig person som inte agerar på det sättet och du tjatar bara med nonsensargument. Det är bar tröttsamt att läsa ditt trams,

Inget konstigt med att Alice postar på sin insta om hur rädd och chockad hon var.

Det som är nämnvärt är, att efter KD s advokat fick se filmen så har ingen partiföreträdare använt sina sociala kanaler och skrivit att advokaten bekräftar Alice bild. Ja, dom har inte skrivit nånting. Hoppas dom på att allt ska glömmas.

Eftersom du tycker mina inlägg är tramsiga och tröttsamma så behöver du inte svara på dom.
Citera
2025-07-04, 16:02
Medlem
Citat:
Inget konstigt med att Alice postar på sin insta om hur rädd och chockad hon var.

Det är faktiskt rätt naturligt att hon beskriver det påhopp som hon blivit utsatt för. Vill du tysta henne?
Citera
2025-07-04, 16:05
Medlem
Citat:

Det som är nämnvärt är, att efter KD s advokat fick se filmen så har ingen partiföreträdare använt sina sociala kanaler och skrivit att advokaten bekräftar Alice bild. Ja, dom har inte skrivit nånting. Hoppas dom på att allt ska glömmas

Den tolkning som du gör här är faktiskt skruvat sjuk. Du drar slutsatser från att de inte skrivit något.

Jonas Sjöstedt skrev mycket utan att veta något. Det är klandervärt.

Men du kan tydligen få svart till vitt med dina skruvade åsikter.
Citera
2025-07-04, 16:06
Medlem
Citat:

Eftersom du tycker mina inlägg är tramsiga och tröttsamma så behöver du inte svara på dom.

Du har fyllt många sidor med trams och därför bör sina konstiga argument inte få stå obesvarade.

Dina argument är uteslutande ologiska.
Citera
2025-07-04, 16:14
Medlem
Citat:
Den tolkning som du gör här är faktiskt skruvat sjuk. Du drar slutsatser från att de inte skrivit något.

Jonas Sjöstedt skrev mycket utan att veta något. Det är klandervärt.

Men du kan tydligen få svart till vitt med dina skruvade åsikter.

Jonas S skrev EFTER att ha läst transkriberingen av filmen. Det var först då han ansåg sig tillräckligt säker på sin sak.

KD s representanter skrev INNAN deras advokat såg filmen.

Det behöver inte byta att Alice har fel. Men beteenden är iaf väntat OM transkriberingen inte styrkte Alice story.
Citera
2025-07-04, 18:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Det som är nämnvärt är, att efter KD s advokat fick se filmen så har ingen partiföreträdare använt sina sociala kanaler och skrivit att advokaten bekräftar Alice bild. Ja, dom har inte skrivit nånting. Hoppas dom på att allt ska glömmas.

Bara i DN då som advokaten bekräftat?
Citat:
Också KD:s Alice Teodorescu Måwe hade med sig en advokat när hon fick se filmen.
”Min klient har konsekvent nekat till anklagelserna mot henne, och filmen bekräftar hennes version av händelsen.
Det råder ingen tvekan om att det var tjänstemannen som agerade på ett sätt som är både olagligt och oförenligt med EU-parlamentets uppförandekod.” skriver advokaten.
”Vi tar både attacken och de efterföljande falska anklagelserna på största allvar, vilket är anledningen till att vi har valt att göra en polisanmälan i Belgien.
Det rättsliga ansvaret för händelsen måste slutligen tydligt fastställas.” fortsätter KD:s advokat.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in