2025-05-21, 22:23
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunO.Neger
Då kan du ju skicka pungkulan till mig med posten, det var ingen vänsterkvinna utan en tjänsteman som jobbade för vänsterpartiet.

Även om det är svårt att hitta någon icke aggressiv vänsterpartist så faller ändå ett visst ansvar på dem.
Citera
Medlem
frdks avatar
Borde finnas lagar som motverkar politiska rättshaverister.
Ett par microskopiska blåmärken är bara cry-baby material, I min värld krävs det minst ett rejält knytnävsslag och efterföljande sjukhusbesk för att ens nå upp till benämningen misshandel.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Verkar som om de bara filmat varandra med mobiltelefonerna?
”Kristdemokraternas version av det inträffade, det vill säga att en tjänsteperson från Vänsterpartiet attackerade Alice Teodorescu Måwe, skrek okvädningsord och filmade henne med mobilkamera, varpå Teodorescu Måwe svarade med att ta upp sin mobil för att filma tillbaka
https://x.com/avPublicService/status...76726336106990

"Då ska KD:s Europaparlamentariker frågat om det var okej att tjänstemannen fotade henne. Då ska V-tjänstemannen blivit aggressiv och försökt ta telefonen ur handen på Alice Teodorescu Måwe."
Citera
2025-05-21, 22:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Då kan du ju skicka pungkulan till mig med posten, det var ingen vänsterkvinna utan en tjänsteman som jobbade för vänsterpartiet.

Du menar att V anställt en vit etniskt svensk sverigedomokrat? Och inte en vänsterpolare? Nej troligtvis är ju Vs anställda uttalat vänster. Kanske dessutom också invandrare, muslimer och Hamasstödjare, om de slåss på kontoret.
Citera
2025-05-21, 22:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
"Då ska KD:s Europaparlamentariker frågat om det var okej att tjänstemannen fotade henne. Då ska V-tjänstemannen blivit aggressiv och försökt ta telefonen ur handen på Alice Teodorescu Måwe."

Lite konstig syftning där. Är den fetade tjänstemannen en tredje person?
Citera
2025-05-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så denna kvinna är opolitisk? Jobbar annars som planstormare för IFK Göteborg?

Tjänstemän i Europaparlamentet, som också kallas "tjänstemän", utgör den fasta personalen som arbetar för parlamentet. De anställs efter ett uttagningsprov och klassificeras som antingen handläggare (AD) eller assistenter (AST). Handläggare arbetar med politik, utredning, analys och rådgivning, medan assistenter utför administrativt, tekniskt eller annat stöd.

Som sagt, det går bra att skicka pungkulan med posten.
Citera
2025-05-21, 22:31
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Tjänstemän i Europaparlamentet, som också kallas "tjänstemän", utgör den fasta personalen som arbetar för parlamentet. De anställs efter ett uttagningsprov och klassificeras som antingen handläggare (AD) eller assistenter (AST). Handläggare arbetar med politik, utredning, analys och rådgivning, medan assistenter utför administrativt, tekniskt eller annat stöd.

Som sagt, det går bra att skicka pungkulan med posten.

Varför skulle då Vänsterpartiet anmäla Måwe?

"EU-parlamentarikern Alice Teodorescu Måwe är polisanmäld av Vänsterpartiet efter en händelse med en V-tjänsteman. "

(Yusra är säkert "opolitisk" och jobbar som politisk rådgivare bara på arbetstid.)
Senast redigerad av Duvlort 2025-05-21 kl. 22:37.
Citera
2025-05-21, 22:33
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Vänstern i EU-parlamentet

Hanna Gedin
EU-parlamentariker

Jonas Sjöstedt
EU-parlamentariker

Marie Antman
Kanslichef

Joakim Höjer
Pressekreterare

Lotta Narvehed
Pressekreterare

Yusra Imsheiel
Politisk rådgivare, budgetkontroll och jämställdhetsfrågor

Marcus Svanfeldt Obligado
Politisk rådgivare, miljö- och klimat- samt industrifrågor

Jesper Jederlund
Administratör

Lotta Tjärdahl
Administratör

Take your pick! The truth will Hunt you!

En av dem är i alla fall palestinier och aktiv i palestinafrågor. Just saying.

Jag noterar också att det finns ett starkt hat mot Alice hos somliga här, det tolkar jag som att hon åstadkommer något bra, för jag beundrar hennes arbete. Jag har även träffat henne personligen, om än inte privat, och har stor respekt för henne.
Citera
Medlem
klemenzas avatar
Vänsterns delegation i EU-parlamentet.
https://www.vansterpartiet.se/kontak...u-parlamentet/
Skall man gissa på Yusr@ Imsh3i3l som misshandlaren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du menar att V anställt en vit etniskt svensk sverigedomokrat? Och inte en vänsterpolare? Nej troligtvis är ju Vs anställda uttalat vänster. Kanske dessutom också invandrare, muslimer och Hamasstödjare, om de slåss på kontoret.

Det är inte vänsterpartiet som anställer tjänstemännen det är parlamentet, dom tar inte hänsyn till tjänstemannens ev. politiska tillhörighet.
Citera
2025-05-21, 22:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det är inte vänsterpartiet som anställer tjänstemännen det är parlamentet, dom tar inte hänsyn till tjänstemannens ev. politiska tillhörighet.

Är du säker? Jag vet att SD haft SD-are anställda.
Citera
2025-05-21, 22:38
Medlem
Har någon av er sett Alice förbannad? Hon har tidigare tenderat att vara lugn i debatter, men det är något med Gaza som gör att hon kan bli rosenröd.
Jag kan absolut tänka mig att hon blev förbannad och attackerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in