2025-05-23, 21:40
Medlem
Mossad har då bra smak...om så var fallet.

Men gör inte detta större än det är.

V Aktivist som inte kunde tygla sin ilska och ville få ATM undanröjd som MEP för ett hot mot vänstern då väldigt vass debattör men allt hon försökte göra slogs tillbaka rakt i hennes terror röv.

Nu riskerar V tjänstemannen jobbet och ev åtal för hon attackerade ATM för hennes roll som MEP

Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Alltså hela situationen med två agenter för främmande makter som spelar svenska politiker och slås i eu-parlamentet är så absurd att vi inte kan utgå från att något är för absurt för att vara sant.

Bara teknisk bevisning kan bringa någon slags klarhet i detta.
Citera
2025-05-23, 21:43
Medlem
knappast... polisen har den
Därför är de så skitnödiga att få den så fort de kan så de kan krishantera ....men det kommer inte kunna ske ...

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Kommer filmen släppas? Eller får vi vänta på att nån läcker den?
V håller fortfarande ett högt tonläge och man undrar om de fått tillgång till filmen?
Citera
2025-05-23, 21:43
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Mossad har då bra smak...om så var fallet.

Men gör inte detta större än det är.

V Aktivist som inte kunde tygla sin ilska och ville få ATM undanröjd som MEP för ett hot mot vänstern då väldigt vass debattör men allt hon försökte göra slogs tillbaka rakt i hennes terror röv.

Nu riskerar V tjänstemannen jobbet och ev åtal för hon attackerade ATM för hennes roll som MEP

Det är sällan ens fel att två träter. Men här är ju allt möjligt och båda kvinnor verkar ju kapabla att hitta på vad som helst.
Citera
2025-05-23, 21:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Dom håller väl ett högt tonläge då de har dokumenterade skador på en medarbetare. Internutredningen visar förmodligen det som redan skrivits, att V-tjänstemannen betedde sig väldigt olämpligt. Alice gick i fällan och blev fysisk och klöste troligtvis sin meningsmotståndare.
Om jag inte lägger nån värdering i detta så är det vad jag tror hände.

Gick i fällan? Palestiniern försökte med våld slita mobilen från Alice. Då har skadorna uppkommit när Alice försöker få henne att släppa mobilen. Det behöver inte ens vara att hon har klöst henne, utan det kan var från en armbandsklocka eller armring. (Med tanke på hur elegant vår Alice brukar vara...)
Citera
2025-05-23, 21:49
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ja det är många som nu kräver att få ut filmerna.
Det vore jävligt märkligt om inte parlamentets egen analys av filmerna inte håller?

Det är ju så att det är liksom givet att parlamentets analys inte håller.

Det är en polisutredning, så det blir den belgiska polisens analys och slutsats som håller. Och bara den.

Och oberoende av vad polisen landar i så kommer Måwe inte att åtalas, eftersom hon åtnjuter åtalsimmunitet som EU-parlamentariker.

Som "brott" är det ju minimalt, om det ens är ett brott. Det är den politiska aspekten som gör det intressant, och den har inget att göra med om någon blir dömd, utan vem som tog till fysiskt våld först.

Pga. det politiska intresset så är förstås en massa virriga teorier och medvetna vinklingar på gång, men allt klarnar så småningom. När den belgiska polisens utredning är klar.
Citera
2025-05-23, 21:50
Medlem
Citat:
V håller fortfarande ett högt tonläge och man undrar om de fått tillgång till filmen?

Det är det jag tycker är lite suspekt, nooshi skriker öppet flera gånger att få filmen så alla kan ta del av den,
Medans Ebba inte nämner filmen alls. Tyvärr tror jag vänster kvinnan provocerade med kameran och Måwe kände sig kränkt och eventuellt hotad och började med det fysiska. För mig handlar det mer om vem som började det fysiska, inne i säkrade EU byggnader!! Jisses vilken catfight!
Måwe skulle bara gått därifrån, och skita i att någon tar upp kameran när hon är i TJÄNST!!! Det var inte ens under privata omständigheter
Citera
2025-05-23, 21:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Jag tror att skälet att V vill ha filmen släppt är att då får aktivisten fram sitt budskap. Det är det de är ute efter. I övrigt ljuger de så klart.
Citera
2025-05-23, 21:53
Medlem
Tur för oss då att EU säkerhetsavdelning har uppfinningen som kallas CCTV system där solklart säger

"Both women accuse each other of instigating the fight, but security cameras indicate it was the Left group staffer who struck out first."

Sen att Nooshi försöker påstå att det pga "partikamrat" ...är ju bara trams som kommer bita henne i röven senare

Hon vet lika mkt väl när videon visas om ATMs "partivän" skulle ljuga så ligger hon pyrt till med.

Nooshi är i ngn sorts förnekelse "inte nu igen" .

Hon hade ett helvete med antisemiterna och nu kommer detta...klart hon behöver ta några cigg efter detta ...härdsmälta 2.0 hos V nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Det är sällan ens fel att två träter. Men här är ju allt möjligt och båda kvinnor verkar ju kapabla att hitta på vad som helst.
Citera
2025-05-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Gick i fällan? Palestiniern försökte med våld slita mobilen från Alice. Då har skadorna uppkommit när Alice försöker få henne att släppa mobilen. Det behöver inte ens vara att hon har klöst henne, utan det kan var från en armbandsklocka eller armring. (Med tanke på hur elegant vår Alice brukar vara...)

Jag skriver vad jag tror har hänt. Jag har absolut inget att backa upp den gissningen med mer än det som stått i random artiklar.
Jag vet inte mer än någon annan här om nån inte råkar ha en direkt insyn i utredningen.

Jag tror dock att KD hade agerat direkt på plats om deras version av vad som hänt hade stämt. Om det visar sig att tjänstemannen har fysiska skador av tex klösningar så är det såklart ett stort problem för Alice. Hur mycket visar det filmade materialet? Om det är otydligt så får man ju gissningsvis gå på de fysiska skadorna. Om Alice hade haft såna så hade detta med största säkerhet nämnts. Är förvånad över att hon inte tillskansat sig själv såna skador.

Spännande utveckling, känns som man har allt att vinna och inget att förlora. Hade vart oslagbart roligt om Alice har fuckat upp här. Är ju som sagt ingen högprofilerad politiker i V som gjort detta. Så lite skitsamma om nån random kanslist får jobba nån annanstans istället.
Citera
2025-05-23, 21:58
Medlem
Du vet vad man säger
"tomma tunnor skramlar mest"

Arab League skrek mkt också 1948-1956-1967-1973 medans Israel var helt tysta...men vem vann??

Samma här...Alice är en topp jurist verkar folk glömma sen att säkerhetsavdelning har redan sagt sitt

så kan vrida och gnälla men det kommer gå till ATMs fördel..

För hade ATM vart misstänkt för brott så hade hon inte fått lämna Belgien för hennes immunitet är inte densamma som Rysslands ambassadör i Bryssel.

"Both women accuse each other of instigating the fight, but security cameras indicate it was the Left group staffer who struck out first."

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Det är det jag tycker är lite suspekt, nooshi skriker öppet flera gånger att få filmen så alla kan ta del av den,
Medans Ebba inte nämner filmen alls. Tyvärr tror jag vänster kvinnan provocerade med kameran och Måwe kände sig kränkt och eventuellt hotad och började med det fysiska. För mig handlar det mer om vem som började det fysiska, inne i säkrade EU byggnader!! Jisses vilken catfight!
Måwe skulle bara gått därifrån, och skita i att någon tar upp kameran när hon är i TJÄNST!!! Det var inte ens under privata omständigheter
Senast redigerad av David1982 2025-05-23 kl. 22:02.
Citera
2025-05-23, 22:05
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Jag skriver vad jag tror har hänt. Jag har absolut inget att backa upp den gissningen med mer än det som stått i random artiklar.
Jag vet inte mer än någon annan här om nån inte råkar ha en direkt insyn i utredningen.

Jag tror dock att KD hade agerat direkt på plats om deras version av vad som hänt hade stämt. Om det visar sig att tjänstemannen har fysiska skador av tex klösningar så är det såklart ett stort problem för Alice. Hur mycket visar det filmade materialet? Om det är otydligt så får man ju gissningsvis gå på de fysiska skadorna. Om Alice hade haft såna så hade detta med största säkerhet nämnts. Är förvånad över att hon inte tillskansat sig själv såna skador.

Spännande utveckling, känns som man har allt att vinna och inget att förlora. Hade vart oslagbart roligt om Alice har fuckat upp här. Är ju som sagt ingen högprofilerad politiker i V som gjort detta. Så lite skitsamma om nån random kanslist får jobba nån annanstans istället.

KD agerade ju direkt på plats. Vad menar du? De har ju pratat med vakter och säkerhetsavdelningen och KD's kanslichef uttalar sig.
Det är ju inget problem om skadorna har uppkommit av klösningar. Alice har ju försökt få palestiniern att släppa hennes mobil. Då kan ju naglarna orsaka märken.
Helt absurt att Alice skulle tillfoga sig själv skador. Du har liksom ingen insikt hur en toppolitiker fungerar. Hon behöver inte göra någonting. Vänsterpartiet gör bort sig själva om de försöker driva det här vidare ju.
Citera
2025-05-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du vet vad man säger
"tomma tunnor skramlar mest"

Arab League skrek mkt också 1948-1956-1967-1973 medans Israel var helt tysta...men vem vann??

Samma här...Alice är en topp jurist verkar folk glömma sen att säkerhetsavdelning har redan sagt sitt

så kan vrida och gnälla men det kommer gå till ATMs fördel..

För hade ATM vart misstänkt för brott så hade hon inte fått lämna Belgien för hennes immunitet är inte densamma som Rysslands ambassadör i Bryssel.

Ja är du ledsen hör jag
Då behöver du inte oroa dig eller hur???
tror du seriöst att jag bryr vad du tror du på när inte ens du kan erkänna trots EU säkerhetsavdelning kommit fram som INTE är politiska

Vad menar du med topp jurist? Är det toppjurist du försöker skriva?

Spelar nog ingen roll för henne i detta fall, hon ligger risigt till. Finns ju inget i utredningen som visar att v-personen åsamkat Alice några fysiska skador.

Några funderingar kring det Da-vid? 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in