2025-06-09, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Den nya sexköpslagen är mycket bra! Fantastiskt! Och polisen som rapporterat om missförhållandena, som faktiskt får se spillrorna och eländet som detta medför, och som de också gått ut med, sen om du eller nån annan kanske inte har några problem säger inte ett smack! Nu så slipper dessa äckliga män som köper sex och utnyttjar kvinnorna även på nätet. Detta är ren prostitution. Och som leder kriminalitet och droger i slutändan. .Och tjejerna är faktiskt INTE tvingade att hålla på med detta. De kan nu istället fokusera mer på att söka riktiga jobb och utbildningar... istället för detta som är mkt tillfälliga inkomster de får till att köpa resor, droger och annat onödigt trams.

Okej!
Du är ytterligare än moralpolis som tycker det är okej att staten eller sådana inskränkta personer som du ska bestämma över andra sexliv!

Ni har inte en aning om vad ni pratar om och drar oss alla sexarbetare över en kam!

Spelar ingen roll att jag förklarar något för en sådan ointelligent människa som dig för du har alltid rätt och det helt utan insikt i verkligheten..

Du är som alla dessa moralpoliser en väldigt liten människa och som nästan alltid är en kvinnoförtryckare någonstans inombords!

Lycka till i ditt patetiska liv!
Citera
2025-06-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är rätt uppenbart att du vill normalisera prostitution och sexköp samtidigt som du blandar ihop helt vanliga normala sexuella relationer mellan människor med prostitution och sexhandel.

Försök att få in det i skallen att prostitution, Onlyfans, digitala bordeller, sexhandel och sexköp är något som endast en mycket liten andel av befolkningen sysslar med. Den stora majoriteten varken köper eller säljer sexuella tjänster.

Du känns dessutom smått fanatisk på ett närmast religiöst sätt när du försöker övertyga andra skribenter och läsare att prostituerade "hjälper" män som inte kan få till det på annat sätt, hur du sedan vet detta är dock ett mysterium? Har männen biktat sig för dig?

Man märker att den nya lagen mot sexköp på distans har seglat upp som ett orosmoln för alla sexköpare online men även för de som prostituerar sig på nätet, man undrar hur de där människorna klarade sig innan det fanns digitala plattformar för sexhandel som Onlyfans tex.

”Vanligt normala sexuella relationer”?
Har gör du bort dig igen!
Vad är ”vanligt sexuella relationer?

Det där är en religös åsikt herr Simon!

Normalisera digitala sexköp utan inblandning av kriminella verksamheter Ja, självklart!

Åldergräns på dessa plattformar, ja varför inte!

Ditt snack om att om att bara en liten del sysslar med sexköp digitalt är taget ur luften och hittepå från er sida! Finns ingen statistik på verkligheten där då folk skäms för att prata om sex tack vare sådan personer som dig!

Vad menar du egentligen med ditt argument där?
Att om få procentuellt människor i Sverige gör något helt utan skada för någon annan så ska det förbjudas?
Det är ju det du säger!
Ett par hundratusen i Sverige är min erfarna gissning!

Och du är väääldigt fantastisk i din religösa framtoning om att bestämma över våra liv!

Och ja, en hel drös av människorna som är i kontakt med oss vill prata om allt i sitt liv och en hel del betalar enbart för detta så det ger oss till skillnad från dig fakta!!

Ja, det är för jävligt att vi ska bli en diktatur!
Helt rätt!
Citera
2025-06-09, 13:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy282
Inskränkningar av*på frihet är sällan bra.

I det här fallet är den nya lagen mot sexköp på distans mycket bra eftersom den är förebyggande och verkar syfta till att minska antalet sexköp på distans.

Förhoppningsvis kommer den digitala prostitutionen att minska med tiden, du verkar dock se den nya sexköpslagen som något ont men glömmer i samma veva bort att det är endast en pytteliten marginaliserad grupp som köper dessa tjänster på nätet. Majoriteten av svenska folket köper inte eller säljer såna här tjänster.
Citera
2025-06-09, 14:37
Medlem
Citat:
I det här fallet är den nya lagen mot sexköp på distans mycket bra eftersom den är förebyggande och verkar syfta till att minska antalet sexköp på distans.

Förhoppningsvis kommer den digitala prostitutionen att minska med tiden, du verkar dock se den nya sexköpslagen som något ont men glömmer i samma veva bort att det är endast en pytteliten marginaliserad grupp som köper dessa tjänster på nätet. Majoriteten av svenska folket köper inte eller säljer såna här tjänster.

Svara på frågan.
Senast redigerad av Freddy282 2025-06-09 kl. 15:08.
Citera
2025-06-09, 16:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KyleMilfHunter
Ditt snack om att om att bara en liten del sysslar med sexköp digitalt är taget ur luften och hittepå från er sida! Finns ingen statistik på verkligheten

Närmare 10 procent av Sveriges manliga befolkning har någon gång köpt sex men det betyder samtidigt att 90 procent har inte köpt sex så vi pratar alltså om en liten marginaliserad grupp av sexköpare.

Samtidigt kan vi anta att siffran för sexköp på distans är ännu lägre och kommer att sjunka ännu mer pga den nya lagen mot sexköp på distans.

Så visst är det en mycket liten del av Sveriges befolkning som berörs av den nya lagen.
Citera
2025-06-09, 17:03
Medlem
Citat:
Närmare 10 procent av Sveriges manliga befolkning har någon gång köpt sex men det betyder samtidigt att 90 procent har inte köpt sex så vi pratar alltså om en liten marginaliserad grupp av sexköpare.

Samtidigt kan vi anta att siffran för sexköp på distans är ännu lägre och kommer att sjunka ännu mer pga den nya lagen mot sexköp på distans.

Så visst är det en mycket liten del av Sveriges befolkning som berörs av den nya lagen.

Svara på frågan.
Citera
2025-06-09, 21:00
Avstängd
Bystskuggas avatar
Citat:
Vilken enorm tur då att vi har dig som kan sitta här och tillrättavisa människor om vad de ska tycka och tänka om den nya lagen mot sexköp på distans.

Tillrättavisa människor om vad de ska tycka och tänka är precis vad Regering, Riksdag, Lagstiftare och Polis håller på med med denna lagen. Det är olyckligt, och förvisso otur, att vi har så inkompetenta politiker
Senast redigerad av Bystskugga 2025-06-09 kl. 21:03.
Citera
2025-06-10, 07:10
Medlem
Citat:

Citat:

Vad har du för kommentar på att ÖVRIGA VÄRLDENS MÄN KAN FORTFARANDE KÖPA SEX PÅ DISTANS AV DE SOM SÄLJER SEX VIA Onlyfans i Sverige!!??

Ser du inte hur meningslös en distans/'internetlag' är när den enbart riktar sig mot köparen från ett litet skitland som sverige??

Du skriver att du vill skydda kvinnor som säljer sex online men ser inte hur denna absolut tandlösa lag ENBART är för att sätta dit "ett väldigt litet antal svenska män" <- dina egna ord?

Svara din Hycklare!!
Citera
2025-06-10, 09:58
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Okej!
Du är ytterligare än moralpolis som tycker det är okej att staten eller sådana inskränkta personer som du ska bestämma över andra sexliv!

Ni har inte en aning om vad ni pratar om och drar oss alla sexarbetare över en kam!

Spelar ingen roll att jag förklarar något för en sådan ointelligent människa som dig för du har alltid rätt och det helt utan insikt i verkligheten..

Du är som alla dessa moralpoliser en väldigt liten människa och som nästan alltid är en kvinnoförtryckare någonstans inombords!

Lycka till i ditt patetiska liv!
Jag ser på ert bristfälliga verbala språk att ni är outbildad och white trash. Enda ni har som argument att komma med är diverse invektiv. Jag är tillräckligt intelligent för att se detta, speciellt när ni pratar om att ni säger att jag är en kvinnoförtryckare, när det egentligen är precis tvärtom, men ni har uppenbarligen brist på läsförståelse. När jag faktiskt tar upp att man bör skydda dessa kvinnor från äckel männen som ju utnyttjar dem. Och köper sex via nätet, som är per definition just prostitution och sex köp Som drabbar dem och ej kvinnorna - när dessa blir lagförda och straffade. Kvinnorna, som istället får chansen att göra nånting vettigt av sitt liv istället för att hamna i rännstenen i slutändan. Med psykiska problem och kriminalitet och droger , elände etc Som psykiatrin med polisen har vittnat om, du förstår, det är dem som får plocka upp spillrorna och hjälpa dem, sedan om ett ego som ni klarar er, vilket jag betvivlar, så är detta ej ngt ok argument whatsoever! Just BS. Hejdå!
Senast redigerad av floraflap 2025-06-10 kl. 10:04.
Citera
2025-06-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Jag ser på ert bristfälliga verbala språk att ni är outbildad och white trash. Enda ni har som argument att komma med är diverse invektiv. Jag är tillräckligt intelligent för att se detta, speciellt när ni pratar om att ni säger att jag är en kvinnoförtryckare, när det egentligen är precis tvärtom, men ni har uppenbarligen brist på läsförståelse. När jag faktiskt tar upp att man bör skydda dessa kvinnor från äckel männen som ju utnyttjar dem. Och köper sex via nätet, som är per definition just prostitution och sex köp Som drabbar dem och ej kvinnorna - när dessa blir lagförda och straffade. Kvinnorna, som istället får chansen att göra nånting vettigt av sitt liv istället för att hamna i rännstenen i slutändan. Med psykiska problem och kriminalitet och droger , elände etc Som psykiatrin med polisen har vittnat om, du förstår, det är dem som får plocka upp spillrorna och hjälpa dem, sedan om ett ego som ni klarar er, vilket jag betvivlar, så är detta ej ngt ok argument whatsoever! Just BS. Hejdå!

Haha, vilken stolpskott du är!
Totalt ute i det blå och svävar med argument som innehåller luft!

Sådana som du fattar inte bättre! Inte mycket att göra åt det liksom.

Vettigt i sitt liv avgör inte du eller någon annan vad just vettigt är!

Kvinnorna vi känner som jobbar inom porren inklusive min fru har valt detta helt själva för att de älskar att knulla och skäms inte för att visa upp det!
De njuter på alla sätt som finns och upplever lust och kåthet som de flesta kvinnor aldrig får göra eftersom man förtrycker kvinnlig lust världen över!
Allt bygger på att inte låta kvinnor släppa fram sin kåthet för då är de horor eller vad kallade du det, White Trash!

Hamna i rännstenen?
De vi känner inklusive oss själva är jävligt företagsamma även utanför porrens värld.
Driver egna företag, engagerar sig i olika föreningar, sitter i styrelser osv.

Du vet inte ett piss helt enkelt så bara håll käften och kryp tillbaka under din sten!
Citera
2025-06-10, 12:16
Medlem
Problemet med er Rödingar är att ni tror alltid att den är nån som blir förtryckt.

Klassiska Rödingar tror att så fort pengar är inblandat är det alltid någon som har blir förtryckt.

På senare tid så har Rödingar även börjat använda moral som nåt sorts måttstock om någon blir förtryckt eller ej. Om Rödingen ser eller hör som den tycker är klandervärdigt så är det alltid någon som blir förtryckt.

Rödingar tror att så länge det finns åtminstone finns två personer kvar i världen så är det någon som förtrycker någon.

Rödingar tror nämligen att fri vilja och ansvar inte finns. Det finns bara förtryckare och förtryckta.

Och nu när vi lever i en tid där du har all världens information i din ficka så finns det inga ursäkter som ”Jag visste inte.”.
Informationen finns. Det är upp till dig om du vill ta risken att förstöra ditt liv eller inte. Det ska inte Staten och/eller Gud bestämma.

Lagen är inte vad den säger. Lagen är det den gör.

Vid det är laget skiter jag i lagen. Har till och med sagt att den kanske till och med främjar riktig fysisk prostitution istället för Polisen kommer ha färre resurser till det.
Nu vill jag veta hur Rödningar tänker.
Senast redigerad av Freddy282 2025-06-10 kl. 13:06.
Citera
2025-06-10, 12:21
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Haha, vilken stolpskott du är!
Totalt ute i det blå och svävar med argument som innehåller luft!

Sådana som du fattar inte bättre! Inte mycket att göra åt det liksom.

Vettigt i sitt liv avgör inte du eller någon annan vad just vettigt är!

Kvinnorna vi känner som jobbar inom porren inklusive min fru har valt detta helt själva för att de älskar att knulla och skäms inte för att visa upp det!
De njuter på alla sätt som finns och upplever lust och kåthet som de flesta kvinnor aldrig får göra eftersom man förtrycker kvinnlig lust världen över!
Allt bygger på att inte låta kvinnor släppa fram sin kåthet för då är de horor eller vad kallade du det, White Trash!

Hamna i rännstenen?
De vi känner inklusive oss själva är jävligt företagsamma även utanför porrens värld.
Driver egna företag, engagerar sig i olika föreningar, sitter i styrelser osv.

Du vet inte ett piss helt enkelt så bara håll käften och kryp tillbaka under din sten!
Angående " luft " Ni är vatten jag är eld!
Ha! Sure, nu när sexköpslagen kommer får ni runka någon annan stans än på OF. Så inte farbror polisen nyper er med fingrarna i syltburken lol
Sen att ni är ett par är bara rent bludder från er. Ni är en klassisk runkgubbe. That's it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in