2025-05-31, 15:34
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Ja, hur kommer det där fungera?
Om jag skickar tokens(någon typ av krediter vad jag förstår för att då få modellen att göra något speciellt) till någon sugga i Rumänien så kommer jag bli dömd för sexköp?

Om jag köper en privatshow, från en Colombiansk transa, hur ska då det bevisas att det är jag som styr innehållet och inte modellen, eller blir det bara som vanliga lagen att folk döms oavsett.

Kommer Simon Häggström nu sitta i klänning på chaturbate och knulla sig själv och logga alla svenska IP-adresser som ber honom ta ur sitt huvud ur röven?

Borde inte lagarna gälla för det landet som modellen befinner sig i? Trodde de flesta OF kvinnor satt i Dubai typ?
Ja den mannen verkar ju inte riktigt frisk så inget förvånar.
Citera
2025-05-31, 16:32
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Ja, hur kommer det där fungera?
Om jag skickar tokens(någon typ av krediter vad jag förstår för att då få modellen att göra något speciellt) till någon sugga i Rumänien så kommer jag bli dömd för sexköp?

Om jag köper en privatshow, från en Colombiansk transa, hur ska då det bevisas att det är jag som styr innehållet och inte modellen, eller blir det bara som vanliga lagen att folk döms oavsett.

Kommer Simon Häggström nu sitta i klänning på chaturbate och knulla sig själv och logga alla svenska IP-adresser som ber honom ta ur sitt huvud ur röven?

Borde inte lagarna gälla för det landet som modellen befinner sig i? Trodde de flesta OF kvinnor satt i Dubai typ?
Det är en vanlig fråga man kan ställa sig när det gäller brottslighet som begås via internet. Vad gäller när gärningsmannen befinner sig i ett land och offret i ett annat? Lek med tanken att du går in på sociala medier och hotar någon på ett sätt som vore ett solklart fall av olaga hot (enligt 4 kap. 5 § brottsbalken). Du befinner dig i Sverige när du gör inlägget. Den du hotar, däremot, befinner sig i något annat land. Kanske rentutav ett sånt där hypotetiskt land med total yttrandefrihet, där det till och med är tillåtet att hota folk helt ostraffat. Vad gäller då?

Grundregeln i svensk rätt är att ett brott anses ha begåtts i Sverige om gärningsmannen handlade här. Det följer av 2 kap. 1 § brottsbalken. Det betyder att om du rent kroppsligen befinner dig på svensk mark när du hotar någon så är det straffbart som olaga hot enligt svensk rätt. Det är alltså inte nödvändigt att den du hotar också befinner sig i Sverige. Det som spelar roll är var den som hotar befinner sig.

Samma sak gäller enligt den nya lag som denna tråd handlar om. Den som begår brott enligt 6 kap. 11 § brottsbalken är den som köper sex. Om en månad kommer den paragrafen utvidgas till att omfatta den som köper sexuella handlingar. Både nu och då är det bara köparen som är gärningsmannen. Det som spelar roll är alltså i vilket land köparen befann sig när brottet begicks. Var säljaren befann sig saknar helt betydelse.
Citera
2025-05-31, 18:58
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej jag är ingen hora som slampar ut mig för hela världen. Skäms era äckliga horor. Googla för övrigt på vad det ordet betyder.

Statens propaganda att uppmuntra hat mot sexsäljare med lagstiftning ger resulatat ser jag.
Citera
2025-05-31, 19:00
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ett sätt att förebygga och minska kundunderlaget är lagar som motverkar sexköp och prostitution, vi vet samtidigt inte vilken effekt den nya lagen mot sexköp på distans kommer att få men den lär knappast öka antalet sexköp.

Gubbe! Sexköpslagen har funnits i 25 år utan att förebygga sexköp och prostitution en endaste ynka promiller. Den är en total and utter failure.
Citera
2025-06-01, 08:23
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Gubbe! Sexköpslagen har funnits i 25 år utan att förebygga sexköp och prostitution en endaste ynka promiller. Den är en total and utter failure.
Sexköpslagen ökar dessutom människohandeln. Men ingen ide förklara det för dessa idioter.
Citera
2025-06-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det är en vanlig fråga man kan ställa sig när det gäller brottslighet som begås via internet. Vad gäller när gärningsmannen befinner sig i ett land och offret i ett annat? Lek med tanken att du går in på sociala medier och hotar någon på ett sätt som vore ett solklart fall av olaga hot (enligt 4 kap. 5 § brottsbalken). Du befinner dig i Sverige när du gör inlägget. Den du hotar, däremot, befinner sig i något annat land. Kanske rentutav ett sånt där hypotetiskt land med total yttrandefrihet, där det till och med är tillåtet att hota folk helt ostraffat. Vad gäller då?

Grundregeln i svensk rätt är att ett brott anses ha begåtts i Sverige om gärningsmannen handlade här. Det följer av 2 kap. 1 § brottsbalken. Det betyder att om du rent kroppsligen befinner dig på svensk mark när du hotar någon så är det straffbart som olaga hot enligt svensk rätt. Det är alltså inte nödvändigt att den du hotar också befinner sig i Sverige. Det som spelar roll är var den som hotar befinner sig.

Samma sak gäller enligt den nya lag som denna tråd handlar om. Den som begår brott enligt 6 kap. 11 § brottsbalken är den som köper sex. Om en månad kommer den paragrafen utvidgas till att omfatta den som köper sexuella handlingar. Både nu och då är det bara köparen som är gärningsmannen. Det som spelar roll är alltså i vilket land köparen befann sig när brottet begicks. Var säljaren befann sig saknar helt betydelse.

Vilket också innebär att hela övriga världens 3-4 miljarder män fortfarande kan köpa sex online av svenska tjejer. Det enda lagen gör är att jaga svenska män som köper sex online mot hela omvärlden.

..så mycket för att "skydda kvinnor" i sverige.

Lagen är enbart skaffad för att sätta dit mer svenska män och INTE för att skydda svenska kvinnor.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2025-06-01 kl. 17:18.
Citera
2025-06-01, 20:03
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu befinner vi oss i Sverige och med den nya lagen mot sexköp på distans så kommer förutsättningarna att ändras vad gäller sexköp och prostitution på digitala bordeller som Onlyfans tex.
Ja det klart, det här kommer ju att användas tillsammans med Chat Control-lagen. Du vet, den som "bara" var till för att stoppa pedofiler, och kanske "nätverkskriminella".
Citera
2025-06-02, 12:44
Medlem
Kan nån förklara vad det är som gäller?

Jag är ofta på en sida som heter ManyVids. Där är det många som gör custom videos.

Så om jag typ beställer en custom video där jag ber en tjej typ från Spanien ha sex med sin kille och filma det. Jag bestämmer handlingen, vad dom ska ha på sig, positioner och längd på videon. Jag betalar en slant och hon säger ”Ok, den är klar om ca en månad.”
Inehållet är då altså förinspelat. Jag har bara sagt vad jag vill se och det är upp till henne om hon ens vill göra det.

Det jag vill veta är om detta nu är emot lagen? Är jag kriminell nu?
Senast redigerad av Freddy282 2025-06-02 kl. 12:46.
Citera
2025-06-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy282
Kan nån förklara vad det är som gäller?

Jag är ofta på en sida som heter ManyVids. Där är det många som gör custom videos.

Så om jag typ beställer en custom video där jag ber en tjej typ från Spanien ha sex med sin kille och filma det. Jag bestämmer handlingen, vad dom ska ha på sig, positioner och längd på videon. Jag betalar en slant och hon säger ”Ok, den är klar om ca en månad.”
Inehållet är då altså förinspelat. Jag har bara sagt vad jag vill se och det är upp till henne om hon ens vill göra det.

Det jag vill veta är om detta nu är emot lagen? Är jag kriminell nu?

Jajemen, det är du.
Citera
2025-06-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jajemen, det är du.

Då är ju frågan, hur ska den här lagen upprätthållas?

För om dom ska kolla på banköverföringar och hur och var man spenderat sina pengar, är inte det integritetskränkande?
Senast redigerad av Freddy282 2025-06-02 kl. 14:57.
Citera
2025-06-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy282
Då är ju frågan, hur ska den här lagen upprätthållas?

För om dom ska kolla på banköverföringar och hur och var man spenderat sina pengar, är inte det integritetskränkande?

Den svenska sexköpslagen är ett omoraliskt, ologiskt och rättsvidrigt sjunkhål. Den går inte att rationalisera ärligt.
Citera
2025-06-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Den svenska sexköpslagen är ett omoraliskt, ologiskt och rättsvidrigt sjunkhål. Den går inte att rationalisera ärligt.

I just det här fallet skiter jag i moral och ideal. Jag vill se fakta. Vad säger lagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in