2025-09-26, 17:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
I åldrarna 20-25 finns det lika många män som kvinnor som säljer sex och mitt favoritämne är att finns det samtycke så har det förtur framför de moraliska sexköplagen

Källa tack!

Citat:
Homosexualitet har enormt mycket med Onlyfans att göra.

Ok tack, nu förstår man lite bättre varför du "hänger" där ☺️

Citat:
Du har uppenbarligen problem med verkligheten för dina inlägg här gör att folk undrar om du sitter på dårhuset

Fast nu är det nog bättre om vi diskuterar den psykiska ohälsa och ångest som många sexköpare dras med.

Du känner kanske till att det finns behandling för sexköpare med psykisk ohälsa, ofta i form av KBT, för att hantera tvångsmässiga beteenden och därigenom förstå bakomliggande orsaker till att de köper sex.

Det är inte heller ovanligt att sexköpare ett bakomliggande missbruk av droger och alkohol, jag läste en intervju med en känd polis (SH) som arbetar mot prostitution och han berättade att det är vanligare att sexköparna är påverkade av droger och alkohol än att sexsäljarna är det.

Alla känner väl dessutom till KAST och den terapi som erbjuds där.

"Männen i studien uppger också att de komma tillrätta med andra problematiska sexuella beteenden som exempelvis tvångsmässigt porrsurfande.

– Det har ju gett mig väldigt mycket, de här samtalen. Jag känner ändå att jag lyckats rycka upp mig och ta mig ur de värsta delarna av träsket, säger en man i rapporten.

Av studien framgår att de män som medverkat varit med om trauman tidigt i livet och använt sex och sexköp för att dämpa ångest"

https://www.sverigesradio.se/artikel...exkopare-sluta
Citera
2025-09-26, 17:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Sex och försäljning och porr är samma sak. Du försöker bara tro att detta skiljer sig.

Nej konsumtion av förinspelad porr och sexköp/försäljning av sexuella tjänster är inte samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Att ligga med många för pengar eller utan pengar är också samma sak.

Nej det är definitivt inte samma sak.

Att ligga med många mot ekonomisk ersättning ägnar sig bara en liten marginaliserad grupp åt.

Den stora majoriteten varken köper eller säljer sexuella tjänster.

Det är bara du som inbillar dig saker i vanlig ordning. Man kan bara spekulera i varför du har en så pass snedvriden syn på sexualitet?
Citera
2025-09-26, 17:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Fråga sexarbetarna om dom är normala.Tycker sexarbetarna på onlyfans att dom utnyttjas?

Sexsäljare befinner sig ofta i samma förnekelsefas som missbrukare av alkohol eller droger, få vill erkänna att de har problem.

Det krävs dessutom självinsikt för att erkänna att man har problem och det är väldigt få sexköpare och prostituerade som klarar av detta.
Citera
2025-09-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Källa tack!

Ok tack, nu förstår man lite bättre varför du "hänger" där ☺️

Fast nu är det nog bättre om vi diskuterar den psykiska ohälsa och ångest som många sexköpare dras med.

Du känner kanske till att det finns behandling för sexköpare med psykisk ohälsa, ofta i form av KBT, för att hantera tvångsmässiga beteenden och därigenom förstå bakomliggande orsaker till att de köper sex.

Det är inte heller ovanligt att sexköpare ett bakomliggande missbruk av droger och alkohol, jag läste en intervju med en känd polis (SH) som arbetar mot prostitution och han berättade att det är vanligare att sexköparna är påverkade av droger och alkohol än att sexsäljarna är det.

Alla känner väl dessutom till KAST och den terapi som erbjuds där.

"Männen i studien uppger också att de komma tillrätta med andra problematiska sexuella beteenden som exempelvis tvångsmässigt porrsurfande.

– Det har ju gett mig väldigt mycket, de här samtalen. Jag känner ändå att jag lyckats rycka upp mig och ta mig ur de värsta delarna av träsket, säger en man i rapporten.

Av studien framgår att de män som medverkat varit med om trauman tidigt i livet och använt sex och sexköp för att dämpa ångest"

https://www.sverigesradio.se/artikel...exkopare-sluta
Nej jag har aldrig varit på OnlyFans men du kanske har
Citera
2025-09-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenbojj

En helt korrekt analys.
Citat:
I den här tråden diskuterar vi den nya sexköpslagen ..
Det är ju komiskt att du drar det kortet du som ofta diskuterar annat ...
Citat:
Jag har tidigare påpekat för en annan sexköpare här i tråden att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen
Citat:
Hela 91 procent av svenska kvinnor stödjer lagen, jämfört med 63 procent av männen
Det är ju komiskt att du inte har levererat det minsta till seriös bevis för dina påstående.
Utan allt kommer från feministforumet.
Och var det inte den nya sexköpslagen som vi diskuterade här sa du?
Citat:
Nu är det väl senare du som uppvisar ett förakt både för den nya sexköpslagen och för kvinnor i allmänhet, om 91 procent av Sveriges kvinnor är för sexköpslagen
Jaså, så 91% av Sveriges kvinnor är för den nya sexköpslagen.
Bevis tack. Och du vet att den påhittade undersökningen som feministforumet delar gäller den gamla sexköpslagen enligt feministforumet.
Citat:
Är det inte mycket bättre att regeringen stramar åt sjukersättningen för kvinnor som säljer camshower, sexchattar och telefonsex samtidigt som de uppbär sjukersättning?
Du läste aldrig artikeln va?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Enligt ditt resonemang så borde inte du ha tillgång till internet, så hur kan du ens skriva här ...
För du kan ju köpa sexuella tjänster via nätet, vilket är väldigt vanligt.
Och då kan ju ju din tjänsteleverantör bli misstänkt för koppleri.
Så se nu till att din tjänsteleverantör klipper "kabeln" för du vill väl inte att din tjänsteleverantör ska kunna bli misstänkt/anklagad för koppleri?
Citera
2025-09-26, 19:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Om dom vill jobba med det och är lyckliga har jag inget problem. Tycker mer illa om politiker idioter som ska lägga sej i vad vuxna kvinnor själva väljer

Samtidigt vill du lägga dig i och bestämma att de ska fortsätta med sin sexförsäljning på Onlyfans, LiveJasmine och andra plattformar.

De som hamnar i prostitutionen gör det ofta pga bakomliggande faktorer som psykisk ohälsa, missbruk eller trauma så ditt tjat om frivillighet stämmer alltså inte.

Citat:
och nu pratar jag inte om trafficking vet ni kör med dom där uttjatade debatt teknikerna.

Du är alltså motståndare till trafficking men du verkar inte vara lika stor motståndare till sexköp som också det är olagligt.

Citat:
är emot människohandel men ni ska ge fan o frivilliga vuxnas överenskommelser.

Varför kan inte du istället ge fan i att köpa sexuella tjänster? Du måste inte bryta mot lagen (såvida du inte lider av tvångsmässiga sexköp) och du slipper dessutom en prick i belastningsregistret. Rent win-win alltså 😁

Du verkar samtidigt inte ha några problem med att Onlyfans och andra plattformar tjänar stora pengar på kvinnornas försäljning av sexuella tjänster, har du talas om sexuell exploatering?
Citera
2025-09-26, 19:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
En helt korrekt analys.

.

Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Jaså, så 91% av Sveriges kvinnor är för sexköpslagen.

Rätt uppfattat 😁👍

"Sveriges sexköpslag infördes 1999. Kortfattat innebär den att det är lagligt att sälja sex men olagligt att köpa sex"

"91 procent av de svenska kvinnorna uppger att de står bakom lagens utformning"

https://www.sn.se/ledare/kronika/art...exkop/rgxdxqej

Du måste hålla med om att siffran är hög och står i stark kontrast till den snedvridna bild av kvinnors inställning som du vill förmedla.
Citera
2025-09-26, 20:09
Medlem
Citat:
Litar nog betydligt mycket mera på horbockar och idioter än vad jag gör på dig som inte har levererat någon seriös fakta alls (utan endast från feministforumet) ...
Citat:
Rätt uppfattat 😁👍
"Sveriges sexköpslag infördes 1999. Kortfattat innebär den att det är lagligt att sälja sex men olagligt att köpa sex"
"91 procent av de svenska kvinnorna uppger att de står bakom lagens utformning"
https://www.sn.se/ledare/kronika/art...exkop/rgxdxqej
Du måste hålla med om att siffran är hög och står i stark kontrast till den snedvridna bild av kvinnors inställning som du vill förmedla.
Nu fulklipper du ju igen ...
Varför tar du inte med hela meningen som jag citerade om du nu ska hänvisa till något?
Citat:
Nu är det väl senare du som uppvisar ett förakt både för den nya sexköpslagen och för kvinnor i allmänhet, om 91 procent av Sveriges kvinnor är för sexköpslagen
Varför kan du inte stå för att du ljuger?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Enligt ditt resonemang så borde inte du ha tillgång till internet, så hur kan du ens skriva här ...
För du kan ju köpa sexuella tjänster via nätet, vilket är väldigt vanligt.
Och då kan ju ju din tjänsteleverantör bli misstänkt för koppleri.
Så se nu till att din tjänsteleverantör klipper "kabeln" för du vill väl inte att din tjänsteleverantör ska kunna bli misstänkt/anklagad för koppleri?
Citera
2025-09-26, 20:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenbojj
Jag förstår inte hur brott ska kunna bevisas.

OF har inga servrar i Sverige så polisens utredningsarbete måste ske via internationella kontakter med de länders myndigheter och då blir det upp till dem att värdera Sveriges önskan att få göra en "digital husrannsakan" i ett påstått som inte finns i deras lagstiftning..

Du verkar inte förstå att den nya lagen är förebyggande och syftar till att minska sexhandeln online, det primära syftet är inte att lagföra sexköpare.

Redan nu har vi dessutom kunnat se positiva effekter av den nya sexköpslagen, ett antal kreatörer och sexköpare har berättat att de tänker lämna Onlyfans pga den nya lagen. Alltså fyller lagen till viss del sin funktion redan nu.
Citera
2025-09-26, 20:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Sexsäljare befinner sig ofta i samma förnekelsefas som missbrukare av alkohol eller droger, få vill erkänna att de har problem.

Det krävs dessutom självinsikt för att erkänna att man har problem och det är väldigt få sexköpare och prostituerade som klarar av detta.
Här tror jag du har helt rätt.
Du skriver många kloka inlägg i tråden.
Citera
2025-09-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Här tror jag du har helt rätt.
Du skriver många kloka inlägg i tråden.

Säg nu inte du också tillhör samma sekt..
Citera
2025-09-26, 21:29
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Samtidigt vill du lägga dig i och bestämma att de ska fortsätta med sin sexförsäljning på Onlyfans, LiveJasmine och andra plattformar.

De som hamnar i prostitutionen gör det ofta pga bakomliggande faktorer som psykisk ohälsa, missbruk eller trauma så ditt tjat om frivillighet stämmer alltså inte.

Du är alltså motståndare till trafficking men du verkar inte vara lika stor motståndare till sexköp som också det är olagligt.

Varför kan inte du istället ge fan i att köpa sexuella tjänster? Du måste inte bryta mot lagen (såvida du inte lider av tvångsmässiga sexköp) och du slipper dessutom en prick i belastningsregistret. Rent win-win alltså 😁

Du verkar samtidigt inte ha några problem med att Onlyfans och andra plattformar tjänar stora pengar på kvinnornas försäljning av sexuella tjänster, har du talas om sexuell exploatering?
Vadå jag som lägger mej i? Är ju du och jubelidioterna i riksdagen som lägger sej i och säger man inte får köpa eller sälja. Hur står det till däruppe egentligen? Som en gök ko ko 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in