2025-09-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Fått ut detta innehåll
Men saknad väsentlig information

https://sverigeskvinnoorganisationer...Tyskland-1.pdf

Tror allt är skitsnack det handlar bara om makt över kvinnors kroppar.
Helt rätt, bara skitsnack.
Som sagt, detta är en påhittad undersökning av Sveriges kvinnoorganisationer.
Har inget med varken den gamla eller den nya sexköpslagen att göra.
Citera
2025-09-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Helt rätt, bara skitsnack.
Som sagt, detta är en påhittad undersökning av Sveriges kvinnoorganisationer.
Har inget med varken den gamla eller den nya sexköpslagen att göra.

Det är konstigt att dom inte delar hela undersökningen, bara små fakta blad.

Tror du att Novus undersökningen inte existerar ? Jag ringde dom och dom blev minst sant obekväma och sa att dom inte behövde dela denna information med mig.
Citera
2025-09-19, 21:21
Medlem
Citat:
Det är konstigt att dom inte delar hela undersökningen, bara små fakta blad.

Tror du att Novus undersökningen inte existerar ? Jag ringde dom och dom blev minst sant obekväma och sa att dom inte behövde dela denna information med mig.

Jag fick informationen att de inte kände till undersökningen.
Så enligt det som jag har hört så sitter gräsklipparmannen och enbart delar en länk till en undersökning som Sveriges kvinnoorganisationer har hittat på, eller om de har genomfört den i egen regi.
Och om så är fallet så vet man ju vilket klientel som de har valt att fråga ...

Det är feministerna som har jagat fram den nya sexköpslagen.
Citera
2025-09-20, 00:13
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Jag fick informationen att de inte kände till undersökningen.
Så enligt det som jag har hört så sitter gräsklipparmannen och enbart delar en länk till en undersökning som Sveriges kvinnoorganisationer har hittat på, eller om de har genomfört den i egen regi.
Och om så är fallet så vet man ju vilket klientel som de har valt att fråga ...

Det är feministerna som har jagat fram den nya sexköpslagen.
det värsta är väl ändå den idiot till justitieminister som godkänner den. Den vandrande skitkorven har nog varit drivande också.
Senast redigerad av rudi1985 2025-09-20 kl. 00:16.
Citera
2025-09-20, 01:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
du fortsätter alltså hävda sexköp på dator är samma som sexköp i verkligheten

Sexköp är sexköp oavsett om köpet äger rum IRL eller på distans.

Dvs, en spade är fortfarande en spade.

Du skriver ju själv sexköp på dator, alltså börjar verkligheten sakteliga falla på plats även för dig 😁
Citera
2025-09-20, 02:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tror du att Novus undersökningen inte existerar ?

Såklart Novus undersökningar existerar, däremot kan man fråga sig varför du har så svårt att acceptera att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen?

"En ny opinionsundersökning som genomförts av Novus, på uppdrag av Sveriges Kvinnoorganisationer, visar att 91 procent av svenska kvinnor tycker att det ska vara olagligt att köpa sex medan endast 63 procent av männen tycker samma sak"

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...236601&lang=sv

Citat:
Jag ringde dom och dom blev minst sant obekväma och sa att dom inte behövde dela denna information med mig.

Nu hittar du med stor sannolikhet på, du har inte ringt överhuvudtaget.
Citera
2025-09-20, 03:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Nej, men det är vad dom som inte vet vad dom pratar om tror.

Du tror alltså inte att Onlyfans till allra största delen handlar om sexuella tjänster?

"Även om inte alla visar sig nakna – det mest intima en superstjärna visar är när hon petar näsan – legitimerar hennes närvaro en plattform som till över 90 procent handlar om porr och prostitution, och där regeln är att ju okändare man är, desto mer måste man göra. Och den unge mannen fick sin inkörsport till rollen som sexköpare"

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...trins-raddning
Citera
2025-09-20, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Såklart Novus undersökningar existerar
Det är lite komiskt att Novus inte känner till Sveriges kvinnoorganisationers påhittade undersökningar.
Citat:
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...trins-raddning
Du väljer alltså att länka till en feminist som likställer könsidentitet med att identifiera sig som djur eller ålder? Väldigt trovärdig källa 😂😂😂😂
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-20, 09:15
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Sexköp är sexköp oavsett om köpet äger rum IRL eller på distans.

Dvs, en spade är fortfarande en spade.

Du skriver ju själv sexköp på dator, alltså börjar verkligheten sakteliga falla på plats även för dig 😁
Skrev sexköp på dator för att driva med dej. Det är porr finns ingen fysisk kontakt. Och om du inte trollar måste du vara riktigt slut i pallet om du tycker sexköp i verkligheten och camshow är samma sak 🤣🤣🤣🤣.
Citera
2025-09-20, 09:26
Medlem
Citat:
Såklart Novus undersökningar existerar, däremot kan man fråga sig varför du har så svårt att acceptera att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen?

"En ny opinionsundersökning som genomförts av Novus, på uppdrag av Sveriges Kvinnoorganisationer, visar att 91 procent av svenska kvinnor tycker att det ska vara olagligt att köpa sex medan endast 63 procent av männen tycker samma sak"

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...236601&lang=sv

Nu hittar du med stor sannolikhet på, du har inte ringt överhuvudtaget.

Finns ingen anledning för mig att ljuga, jag vet att dom inte vill visa undersökningen, just gällande sexköp saknas verklig fakta, för att man förtryckt dessa kvinnor.

Jag vet inte varför du vill att kvinnor som säljer online skall förlora sin inkomst ?

Att man dessutom tar bort att folk kan skriva till varandra och prata, jag menar att skriva är ju frivilligt. Att människor inte får skriva med varandra är förtryck det är också att leva i en diktatur. Utpressning av regeringen, feminister.

Att ringa en kvinna som sitter i en kvinnoorganisation där hon inte vill dela med sig av utredningen, när den påverkar oss det är verkligen att inte stå för alla kvinnors rättigheter. Då förstår man att rättigheterna bara gäller vissa kvinnor.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-09-20 kl. 09:36.
Citera
2025-09-20, 13:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Finns ingen anledning för mig att ljuga, jag vet att dom inte vill visa undersökningen, just gällande sexköp saknas verklig fakta, för att man förtryckt dessa kvinnor.

Vi ska nog lita mer på dom än på dig. Du har en agenda här i tråden och du är inte ärlig helt enkelt.

Citat:
Jag vet inte varför du vill att kvinnor som säljer online skall förlora sin inkomst ?

Samtidigt vet inte vi varför du propagerar för att kvinnor ska sälja sig online?

Hur länge har du tänkt att de kvinnor som säljer sig online ska fortsätta med det? Tills de är pensionärer och trillar av pinn?

Är OF-kreatör ett framtidsyrke enligt dig trots att det är förbjudet att köpa sexuella handlingar på distans?

Citat:
Att man dessutom tar bort att folk kan skriva till varandra och prata, jag menar att skriva är ju frivilligt. Att människor inte får skriva med varandra är förtryck det är också att leva i en diktatur. Utpressning av regeringen, feminister.

Det du sysslar med är förfalskning av verkligheten, OF vill inte bli misstänka för koppleri, därför har man tagit bort möjligheten att chatta för sexsäljare och sexköpare .

Citat:
Att ringa en kvinna som sitter i en kvinnoorganisation där hon inte vill dela med sig av utredningen, när den påverkar oss det är verkligen att inte stå för alla kvinnors rättigheter. Då förstår man att rättigheterna bara gäller vissa kvinnor.

Du själv är inte på långa vägar representativ för Sveriges kvinnliga befolkning utan du tillhör endast en liten marginaliserad grupp av sexsäljare som är motståndare till den nya sexköpslagen.

Den där kvinnoorganisationen du pratar är självklart inte representativ för precis alla kvinnor men glöm inte att en majoritet av Sveriges kvinnor är för sexköpslagen. Om du har invändningar mot detta påstående så är det upp till dig att bevisa motsatsen vilket du inte kommer att kunna göra.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-20 kl. 13:48. Anledning: Tillägg
Citera
2025-09-20, 14:02
Medlem
Citat:
Det du sysslar med är förfalskning av verkligheten, OF vill inte bli misstänka för koppleri, därför har man tagit bort möjligheten att chatta för sexsäljare och sexköpare .
Men då borde väl inte du har tillgång till internet enligt ditt resonemang?
För du kan ju köpa sexuella tjänster via nätet, vilket är väldigt vanligt.
Och då blir ju din tjänsteleverantör skyldig till koppleri.
Så se nu till att din tjänsteleverantör klipper "kabeln" för du vill väl inte att din tjänsteleverantör ska bli anklagad för koppleri?
Citat:
Den där kvinnoorganisationen du pratar är självklart inte representativ för precis alla kvinnor
Exakt, och ändå är det dessa som du använder för att föra folkets talen trots att de inte är representativ för Sveriges kvinnor utan är en motståndare till att kvinnor ska få bestämma själva.

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Senast redigerad av Extra-Allt 2025-09-20 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in