Igår, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackWerner
Ozempic, t ex som piller (Rybelsus) fungerar bra för att få bort sötsug och minska aptiten lagom. Kombinera det med att motionera. Antingen skaffar du Ozempic/Rybelsus genom läkare på vårdcentral eller onlineläkare, som receptonline.se (finns flera, men denna är så vitt jag sett billigast).

Tack för tipset!
Citera
Igår, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
dricker du mycket öl? äter mycket bröd? Dra ned på öl/bröd så kommer du långt. Något som funkar för mig är att äta gröt till frukost, sallad med kyckling till lunch. Jag är äldre än dig men smal och tränad, likt alla äldre så är det verkligen att slarva en vecka så lägger det sig på kroppen.
väger du 120 kg så är det mycket även om du är lång, du borde väga ca 100 kg så att gå ned 20 kg det kommer kräva en del av dig, och om det är svårt att gå ned dessa kilo så kommer det vara ännu svårare att inte gå upp dom igen, tyvärr. gamla vanor kommer lätt tillbaka

Ärligt talat så lever jag på bröd och öl 😕
Ska tänka på det. Gröt alltså. Kan ju vara ganska gott om man lägger till lite bär.
Citera
Igår, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Har levt med en som jobbar med vikt, hon har haft 5000st kunder, allt från hjälp med viktminskning innan operation till folk som kämpar med vikt minskning.

Hon själv kämpa halva livet med sin vikt, träna, gick till jobbet, vägde sin mat, ändå försvann inte vissa depåer av fett.

Hon boka tid hos en plastik kirurg, blev fettsugning på samtliga delar, höfter, under överarmarna (gäddhänget) ridbyxorna, rumpan.

Efter detta kunde hon leva ett normalt liv, hon behöver inte vara fixerar vid träning, vad hon äter mer än sunt förnuft, kroppen har inte återbyggt dessa fett depåer igen, dels som läkaren berätta, jag plockar även bort depåerna, kroppen kan inte hamstra på samma sätt efter detta.

Håller själv på kämpa med magen, räcker jag har semester samlar magen på sig flera kilo i mycket rask takt o man får kämpa stenhårt för att komma ner, ska även jag boka tid hos kirurgen, ser detta börjar bli mycket vanligt, vet inte hur många kirurger det poppat upp i min stad, så uppenbart är det fler o fler som lägger sig under kniven.

Tack, men detta för bli plan b
Citera
Igår, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Suck. Hur många år tog det att bygga isterbuken? Varningsklockorna ringde inte när buken växte och växte tills du inte såg kuken. Men nu ska buken bort och då ska det gå snabbt med preparat och en ”kur”. Din blekfete fan, beach 2025 tillhör inte dig. Det tåget har gått.

Bryr mig inte om stranden. Vill kunna sporta mera med mina kids. Kuken ser jag alldeles utmärkt men det är för att den är jävligt stor
Citera
Igår, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hade varit intressant att veta hur mycket ytterligare t.ex en timmes promenad per dag dragit ner vikten, utöver kalorifria dieten. Jag känner att jag håller mig supersmal av promenader och att gå på jobbet, och kan utan problem äta en vanlig burgare och socker Cola utan minsta fettuppbyggnad.

Många nämner promenader. Verkar vara ett framgångsrecept!
Citera
Igår, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du kan inte träna bort din mage. Glöm det. Tänk i sådana fall lugn träning som exempels längre promenander. Kombinera det mer periodisk fasta och under en period längre kaloriintag.

Gör följande:

1. Skaffa sköna skor du kan gå långt i.

2. Skaffa en bra och pålitlig våg. Dokumentera vikten regelbundet.

3. Ladda ner en valfri app som håller rätt på ditt kaloriintag. Lägg dig på ca 1500 kcal om dagen. (OBS: lägg dig inte för lågt och absolut inte under 1200 kcal per dag)

4. Promenera istället för dega hemma i soffan på kvällarna. Dåligt väder kan inte skyllas på. Gå i ur och skur i någon timme varje kväll.

5. Tillämpa periodisk fasta. Ät bara under 6 timmar på dygnet och skär ner på antalet måltider per dygn.

6. Bort med skräpmat och in med riktig mat. Tänk kött, ägg, grönsaker, kyckling.

7. Ta bort juice och bröd och skär ner på sockret. Undvik pasta och ris.

Ett komplett program. Det gillar jag. Tack!
Citera
Igår, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Varför måste det gå snabbt? Du har levt i över 40 år och under den tiden byggt upp en 120kg kagge men nu ska den plötsligt bort snabbt? Fysikens lagar fungerar ej så.

Magen började byggas för 10 år sedan när barnen var mindre. Hur fungerar fysikens lagar då?
Citera
Igår, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Self-Power
Tack, men detta för bli plan b
Hade detta själv som plan b, gav mig fan på jag skulle få bort den, nötte stenhårt i 3 månader, cykla även framför tv hemma utöver. visst det gav resultat, gick från 96kg till 87kg, men skulle behövt komma ner lite till, men det var som en broms vid 87, värsta sedan kom semester, vi for till Alikante 2 veckor, man har hotell frukost, goda middagar, allmänt unna sig, kroppen sluka bokstavligen upp kalorier även om jag joggade varje dag innan frukost.

Där kom beslutet, glöm plan A, stenhårt diet i 3 månader försvann på nästan 1 mån sem.
Exakt som min vikt expert berättat varför hon kan leva på det, kunderna är konstant återkommande, hon har nästan inga av alla 5000st som lyckas komma i rätt vikt, även om vissa gjort tappra försök över 1 år o nått långt, har det bara hållit ett tag o dom lagt på sig. som för henne själv, det gick inte o hålla vikten o få leva normalt, enda sättet var fetsugning, sedan kunde hon leva normalt, jag hoppar på detta till hösten, man var tvungen o gå i en mycket tajt dress i någon månad så huden fastna ordentligt o snyggt.

Men prova på, o lycka till, hoppas du är en som klarar hålla den sedan.
Citera
Igår, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ni idioter i tråden som säger han ska äta mindre bara missförstår frågan.
När man svälter bränner kroppen en balanserad mängd fett och muskler. Det är inte lika av varje men kroppen har ett system. En balans.
Poängen med att ta preparat som agerar anabolt på muskelmassa när man svälter är att den här balansen ska förskjutas mot fettet och bort från musklerna.
Effekten är uttalad. Det är en enorm skillnad i muskelmassa om vi pratar större viktnedgång.

Tack för att du förstod frågan! Kurade på sustanon när jag byggde förut och det funkade över förväntan, men sustanon är ju en mix av snabba och långsamma T. Tänker att man borde köra långsamma nu för att som du säger förkjuta balansen mot fettförbränning. Tänkte att jag skulle få en massa tips, men hittills mest bantningsmetoder.
Citera
Igår, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Det var ju inte skitmycket vikt, på den längden.
Hur ser du ut i profil, om du nu är fetmagad? Typ streckgubbe med "farthinder" på mitten?
Isf så kan det bero på kroniskt förhöjda kortisolnivåer alt leverläckage (ständigt frossande av druvsocker kan ge detta problem).

Dra ned på kcal:en klarar väl en fullvuxen karl, som du?
Och för att behålla muskelmassa så hjälper en liten kur på Testo, som bas, samt Tren mycket. Mer än IF.

Bortsett från magen så ser jag ganska vältränad/biffig ut. Har inte feta lår, armar och nacke osv. Streckgubbe med farthinder är att ta i, men det är på magen de flesta kilona sitter
Citera
Igår, 14:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Många nämner promenader. Verkar vara ett framgångsrecept!
FramGÅNG. Fördelen med promenader är att det aldrig tar emot, som det gör att klä om för att jogga, bli svettig och duscha, ta sig till gymmet osv.

Själv går jag till McDonalds och tar en bigmac en gång i veckan, 1 mil. Så bra motivbild att jag aldrig skolkar.
Citera
Igår, 15:36
Medlem
Citat:
Ärligt talat så lever jag på bröd och öl 😕
Ska tänka på det. Gröt alltså. Kan ju vara ganska gott om man lägger till lite bär.

då har du svaret där, bröd o öl, båda dessa är överjävligt effektiva för bygga kagge. Byt brödet mot gröt och ölen mot vatten en vecka så kommer du redan där märka av något kilo eller två
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in