2025-05-20, 23:55
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Ni idioter i tråden som säger han ska äta mindre bara missförstår frågan.
När man svälter bränner kroppen en balanserad mängd fett och muskler. Det är inte lika av varje men kroppen har ett system. En balans.
Poängen med att ta preparat som agerar anabolt på muskelmassa när man svälter är att den här balansen ska förskjutas mot fettet och bort från musklerna.
Effekten är uttalad. Det är en enorm skillnad i muskelmassa om vi pratar större viktnedgång.
Citera
2025-05-20, 23:58
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Dnp.
Du blir smal utan att förändra något. Eventuellt även att du dör förvisso.
Grå starr är ganska sannolikt också.
Men det är väl värt att koka ögonen för att bli smal?
Citera
Igår, 00:59
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Ozempic, tjack, motionera och ät RÄTT samt regelbundet - småät EJ!
Hahaha, detta kommer garanterat funka jävligt bra, på riktigt!
Släng in lite testo o tren så kommer du att fullständigt förändras…
Citera
Igår, 10:05
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Eller så tränar man bara och äter vettig kost, inte direkt rocket science.
Du citerade nog fel eftersom ditt inlägg inte verkar ha någonting med mitt inlägg att göra.
Citera
Igår, 10:33
Medlem
Ajogens avatar
Har du kollat ditt viscerala fett?
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Håller med. Går betydligt mer idag och även jag kan smälla en burgare och socker cola utan minsta fettuppbyggnad. Vi har troligtvis en mycket hög fettförbränning.
Citera
Igår, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Har du kollat ditt viscerala fett?

Mja, jag är ingen atlet direkt och nog finns där hull på magen men den är platt och buktar inte ut på något sätt. Menar du att jag ändå kan ha en hög halt av visceralt fett?
Citera
Igår, 11:50
Medlem
Ajogens avatar
Du kan kolla upp vad Dr. Lustig (ja jag vet, kul namn) berättar om när det kommer till visceralt fett.

https://www.youtube.com/shorts/XvlUhwecJzQ
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Mja, jag är ingen atlet direkt och nog finns där hull på magen men den är platt och buktar inte ut på något sätt. Menar du att jag ändå kan ha en hög halt av visceralt fett?
Citera
Igår, 12:02
Medlem
differentdayss avatar
Utöver det självklara som kaloriunderskott över tid, så har följande träning på löpband visat sig lyckosam.

Jag är i sin storlek men väger något mindre och ska promenera enligt följande.

4,4 - 5,5 km/h
Lutning: 6-12%
30-60 minuter

Din puls ska helst ligga mellan 108-126 bpm.

Testa dig fram, du ska inte bli andfådd utan kunna prata medan du går på löpbandet.

Lycka till!
Citera
Igår, 12:32
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Self-Power
Jag är man 40+
Strax under 2m lång
120kg
Fet mage

Jag tränar mest kardio och sportar en del. Jag är tillräckligt stark idag och är inte ute efter att bygga.
Jag vill fortsätta träna som jag gör. Kanse slänga in en eller två löprundor i veckan.

Min fråga till er som kan detta;
Hur gör jag för att gå ner fettvikt snabbt (2-3 mån) utan att förlora mycket muskelmassa.
Jag kommer ligga på rejält kaloriunderskott så vad ska man ta?
Har kurat förut så jag inte främmande för att "fuska" lite.
Det du behöver ta är dagliga promenader på cirka en timme.
Citera
Igår, 12:42
Medlem
rex144s avatar
Sluta inte träna men alla bodybuilders som strävar efter minimal underhudsfett säger att six-pack bygger man i köket....

Du måste minska ditt matintag radikalt.... Titta bara på Auschwitz och andra koncentrationsläger, där fanns inte en jävel som hade mage.

Intermittent fasting,... 18-20 timmar utan mat och ett fönster på 4-6 timmar där du äter två gånger.

Ta bort all socker från din diet, undvik makaroner och bröd.

Om du skulle försöka får ner magen med hjälp av bara träning så skulle det krävas att du tränar två gånger om dagen, morgon och kväll, 7 dagar i veckan.
På morgonen power walking 2 timmar sedan 1-2 timmar simning.
På kvällen styrketräning 2 timmar och 1 timme cardio och sedan stretching 0.5-1 timme
Citera
Igår, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Har själv gjort denna resa i närtid, gått ner 30% av min kroppsvikt på ett halvår typ. Det kostade kanske 15 tusen men var värt det. Köp 15g kokain och börja missbruka det som fan, sluta ät, bli aktiv. Alltså, du skrattar men om exempelvis Trump eller Putin akut skulle behöva gå på någon diet och trimma fett snabbast möjligt, då är det vad jag skrivit som experternas experter skulle rekommendera. Vi lever i verkligheten och verkligheten är att du kan inte trimma fett på ett särskilt ställe, fettet trimmas där kroppen väljer att trimma det. Verkligheten är även att gå ner i vikt handlar om mindre kalorier in än ut. Bara av att du lever, konsumerar kalorier och gör att du går ner i vikt. Din prio är alltså inte att banta, utan din prio är att besegra ditt mindset som hittills har haft övertaget och tillåtit dig att låta det gå utför såhär långt.

Du kan välja att inse det precis nu, eller idag, eller så kanske du väljer att inse det först om flera år och inser att du då halkat efter (men att det är okej ändå, men du känner dig onekligen lite dum). Det du borde inse är att om du inte dramatiskt har börjat gå ner i vikt redan inom 14 dygn, då har du redan förlorat och du behöver disciplineras, lägga upp en ny plan, du följer den uppenbarligen ändå inte. Jag kommer ihåg att jag vaknade mitt i natten och hade ont i magen för att jag var hungrig. Fatta att ha ont i magen av hunger, det vet jag inte när/om jag känt innan. Det var det tuffaste ögonblicket för mig, alltså att tvinga mig att ligga kvar och inse sanningen att om jag somnar om så kommer jag må utmärkt när jag vaknar. Tacka gud så somnade jag om och jag vaknade och mådde susen.

Jag gick ner all min vikt utan att besöka gymmet en enda gång och jag har heller inte gått på en enda promenad.

Stabilt tips där. Gick det bra att klippa kokainet sen då?
Citera
Igår, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Tirzapetide i kombination med ett högt proteinintag och regelbunden styrketräning är vad du är ute efter. Du uppnår kaloriunderskott utan att lida och bevarar muskelmassa så gott det går med styrketräning och högt proteinintag.

Fantastiskt preparat, funkar utmärkt på så låg dos som 2.5-3.75mg per vecka för många. Kostar ca. 100kr/mg från bra källor med labbtester online, finns även betydligt billigare om man letar.

Detta är den enkla vägen till viktnedgång och jag antar du är ute efter en enkel väg då du postat i denna del av forumet.

Detta låter intressant. Ska kolla upp det. Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in