2025-05-21, 15:43
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Self-Power
Bortsett från magen så ser jag ganska vältränad/biffig ut. Har inte feta lår, armar och nacke osv. Streckgubbe med farthinder är att ta i, men det är på magen de flesta kilona sitter

Inte säkert att kaggen går att bara banta bort så, är själv vältränad och det spelar det ingen roll hur mycket jag går ner i vikt, just magen rubbas inte
Citera
2025-05-21, 16:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du kan inte förlora magfett snabbt för det är det sista som försvinner. Först försvinner vid huvudet och benen.

Fel, fett runt organen försvinner först. Detta är det väldigt mycket forskning på.
Citera
2025-05-21, 16:52
Medlem
Du har inte funderat på mounjaro?
Citera
2025-05-21, 16:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Fel, fett runt organen försvinner först. Detta är det väldigt mycket forskning på.

Men det är inte synligt. Av det synliga fettet så är magfettet det första som dyker upp och det sista som försvinner, för alla. Det finns inga undantag.
Citera
2025-05-21, 18:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hehe hjärnan är kroppens största organ och kräver massor med energi, och min hjärna går dygnet runt liknande Elon Musks och därför blir jag aldrig fet. Eller promenaderna.

Tomgång

Nej, huden är kroppens största organ.
Senast redigerad av trottwell 2025-05-21 kl. 19:55.
Citera
2025-05-21, 19:02
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Med tanke på hur tjock du är kan du bygga muskler och banta. Fettet omvandlas till muskler som bränner ännu mer fett.

Börja med en rejält krävande sport som klättring alt. styrketräna utav bara helvete. Lev på protein och grönsaker.
På 6 månader kommer du vara smal.

Att träna cardio kommer vara svårt som drivande faktor, det bränner för lite energi.

"Fettet omvandlas till muskler"

Har du någon trovärdig källa till detta?
Citera
2025-05-21, 19:27
Medlem
PingPongZongs avatar
Anavar. Den steroid som överlägset bränner mest fett. Speciellt kring midjan på män. Och arsle och lår på kvinnor. Bra anavar så räcker det med 20mg. 10mg på morgonen och 10mg 12 timmar senare.

https://youtu.be/wrWxUbvc1BM?t=279
Citera
2025-05-21, 20:13
Medlem
trottwells avatar
Vad ska man ta?

Citat:
Ursprungligen postat av Self-Power
Jag är man 40+
Strax under 2m lång
120kg
Fet mage

Jag tränar mest kardio och sportar en del. Jag är tillräckligt stark idag och är inte ute efter att bygga.
Jag vill fortsätta träna som jag gör. Kanse slänga in en eller två löprundor i veckan.

Min fråga till er som kan detta;
Hur gör jag för att gå ner fettvikt snabbt (2-3 mån) utan att förlora mycket muskelmassa.
Jag kommer ligga på rejält kaloriunderskott så vad ska man ta?
Har kurat förut så jag inte främmande för att "fuska" lite.

Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Anavar. Den steroid som överlägset bränner mest fett. Speciellt kring midjan på män. Och arsle och lår på kvinnor. Bra anavar så räcker det med 20mg. 10mg på morgonen och 10mg 12 timmar senare.

https://youtu.be/wrWxUbvc1BM?t=279

Du har skrivit ett av trådens bästa inlägg!

Vissa rekommenderar att man kombinerar Anavar med testosteron.

Om TS dessutom lägger till Mounjaro eller Ozempic eller motsvarande så underlättar det viktnedgången ytterligare.

https://www.lakemedelsvarlden.se/mounjaro-2/

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Semaglutid
Senast redigerad av trottwell 2025-05-21 kl. 20:29.
Citera
2025-05-21, 20:26
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vissa rekommenderar att man kombinerar Anavar med testosteron.

Det gör ju jag med såklart. Kanske jag borde skrivit det? Att ta testosteron är så självklart för mig. Allt annat är bara för få en speciell effekt. Som i det här fallet. Få bort magen. Testosteron hjälper med magen det med. Bara att anavar ger en starkare effekt. Testosteron och så en oral steroid får man en jävla effekt med. Juni, juli och augusti. Eller om man börjar i maj. Men det är ju lite sent nu. September kan man återgå till bara testosteron.
Citera
2025-05-21, 20:45
Medlem
Har också hört att Anavar ska va bra för att få bort fettet runt magen.

Annars ozempic som många andra säger. Har ingen egen erfarenhet dock.

Hur gör man ens för att få tag på Mounjaro eller Ozempic? Kontaktar man KRY typ och sen vad?
Citera
2025-05-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DodMenSkyldig
Hej, jag är ytterst nyfiken kring receptonline.se. Jag har inte tillräckligt hög BMI för att få ozempic enligt deras hemsida. Går det att ljuga om några kilo eller kommer det att uppdagas innan i form av någon viktdokumentering eller liknande innan får sprutan i handen?

Om någon annan har testat eller vet får ni gärna svara med.

Man kan vara lite flexibel med sanningen. Receptonline kommer inte att väga dig fysiskt. Det viktigaste de granskar är blodprovsresultat och två fotografier (ett från sidan och ett framifrån). Blodproven används för att kontrollera blodfetter/kolesterol, vita blodkroppar och inflammation (om jag kommer ihåg rätt), så att de har grundvärden att utgå från och kan se att du inte lider av någon annan allvarlig sjukdom. Blodprovet kan du lämna på valfritt laboratorium. Fotot är förmodligen för att ha en baseline och säkerställa att du inte har anorexia.

Jag själv var lite kreativ med längd och lite högre vikt för att precis komma över BMI 30. Låg dock över 27 i grunden. Tänk bara på att det kan bli problematiskt att överdriva för mycket eftersom du måste rapportera din vikt varje månad vid receptförnyelse. Det blir omständligt att hålla reda på olika viktsiffror i längden. Så om du ska justera uppgifterna... gör det med eftertanke, så att de inte avbryter behandlingen för att du "tappar" vikt alltför snabbt. Och om ditt BMI inte ligger runt 27-29 är Ozempic förmodligen inte en lämplig behandling för dig i vilket fall.
Senast redigerad av FlashbackWerner 2025-05-22 kl. 00:04.
Citera
2025-05-22, 00:40
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackWerner
Man kan vara lite flexibel med sanningen. Receptonline kommer inte att väga dig fysiskt. Det viktigaste de granskar är blodprovsresultat och två fotografier (ett från sidan och ett framifrån). Blodproven används för att kontrollera blodfetter/kolesterol, vita blodkroppar och inflammation (om jag kommer ihåg rätt), så att de har grundvärden att utgå från och kan se att du inte lider av någon annan allvarlig sjukdom. Blodprovet kan du lämna på valfritt laboratorium. Fotot är förmodligen för att ha en baseline och säkerställa att du inte har anorexia.

Jag själv var lite kreativ med längd och lite högre vikt för att precis komma över BMI 30. Låg dock över 27 i grunden. Tänk bara på att det kan bli problematiskt att överdriva för mycket eftersom du måste rapportera din vikt varje månad vid receptförnyelse. Det blir omständligt att hålla reda på olika viktsiffror i längden. Så om du ska justera uppgifterna... gör det med eftertanke, så att de inte avbryter behandlingen för att du "tappar" vikt alltför snabbt. Och om ditt BMI inte ligger runt 27-29 är Ozempic förmodligen inte en lämplig behandling för dig i vilket fall.

Vet du vad som gäller om man samtidigt går på en medicin (SSRI/Antidepp) som för många kan öka ens aptit i vardagen. Kan man ta ozempic samtidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in