• 1
  • 2
2025-05-19, 18:54
Medlem
ja som rubriken lyder.. varför? jag menar varför inte bara låta det va rent o höja prislappen istället?
Citera
2025-05-19, 18:58
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjatjenahalleo
ja som rubriken lyder.. varför? jag menar varför inte bara låta det va rent o höja prislappen istället?

För att efter en månad hade många säljare sålt "obankat tjack" för det högre priset, efter att ha slått in 50 % mjölkpulver.
Citera
2025-05-19, 19:04
Bannlyst
Det händer att man stöter på langare som tar fullpris, eller enligt vissa överpris, men där produkten är helt rätt. Då handlar jag hellre där varje gång. Men nu är knark för losers.
Citera
2025-05-19, 19:05
Medlem
PatrickEkwalls avatar
För att det alltid är bankat oavsett vad folk säger. Man vill ha bra kvalitet till bra pris, och med rätt kran får man båda delarna.

Skiten ni köper på flugsvamp kan inte ens kallas för tjack, oavsett vad alla omdömen säger.
Citera
2025-05-19, 19:06
Medlem
Citat:
En fundering jag har är att det inte behöver vara så starkt som när det smugglas in. Enklare att få in en mindre mängd, och antagligen straffas man efter mängden om man åker fast.

1kg kokain ger samma straff som 500g kokain blandat med 500g bakpulver. Tror jag, och vad de nu blandar ut det med.
Citera
2025-05-19, 19:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
När jag sålde tjack för 25 år sen så gick det aldrig att få ut nåt på att sälja bättre tjack än andra och ta mer betalt. De flesta är dumsnåla och tittar bara på priset per gram.

Sen sparade man ju lite av det bra och bankade inte ut det till vissa speciella kunder...
Citera
2025-05-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
När jag sålde tjack för 25 år sen så gick det aldrig att få ut nåt på att sälja bättre tjack än andra och ta mer betalt. De flesta är dumsnåla och tittar bara på priset per gram.

Sen sparade man ju lite av det bra och bankade inte ut det till vissa speciella kunder...

Exakt!
Om du har en påse med 1g rent och en påse med 5g som är 20%-igt och säger som det är så tror ingen dig utan dom väljer påsen med 5g.
Det är därför det brukar bli ett antal som dör av överdos när det kommer ut 100% heroin på marknaden,
det är svårt för pundarna att tro att det är rent då dom alltid hör att det dom köper är så jävla bra och även svårt att dosera så mycket mindre än dom är vana med att göra.
Citera
2025-05-19, 20:03
Medlem
Citat:

Sverige har amfetamin i världsklass. Men man ska inte ge folk för starkt. Blir inge bra.
Citera
2025-05-19, 20:12
Medlem
profanity101s avatar
Lär väl vara lite psykologi, att få mer i påsen lockar nog fler än om tjacket är "rent"
Citera
2025-05-19, 21:43
Medlem
VetusSpirituss avatar
Antar att det handlar om pengar som så mycket annat.
Citera
2025-05-19, 21:43
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Det är för starkt för de vanliga pundarna med rent tjack, livsfarligt rent ut sagt.
Man måste kunna dosera rätt vilket inte är det lättaste om det är så små mängder.
Dessutom är det väldigt svårt snorta (vanligast) rent då du bränner sönder näsan.
Om du själv någonsin prövat rent Pink t.ex så förstår du nog.
Så det är inte bara för vinsten det bankas, nå en del bankar ju ut för mycket.
Citera
2025-05-19, 22:12
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det är för starkt för de vanliga pundarna med rent tjack, livsfarligt rent ut sagt.
Man måste kunna dosera rätt vilket inte är det lättaste om det är så små mängder.
Dessutom är det väldigt svårt snorta (vanligast) rent då du bränner sönder näsan.
Om du själv någonsin prövat rent Pink t.ex så förstår du nog.
Så det är inte bara för vinsten det bankas, nå en del bankar ju ut för mycket.

Även bland partyfolket blir det lätt för mycket.

Sålde en gång rena MDMA-kristaller på ett evenemang. Slutade med att alla på evenemanget låg och krälade på golvet i flera timmar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in