2025-05-19, 18:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Det hr skrev du ju rakt ut...

Det r dina ord och inte mitt..
Det hr ju till inlgget jag citerade? r du sl? Du fr hoppa ver till en annan trd om du vill diskutera gisslan. Det finns redan trdar om det. Jag valde att komma in hr fr att diskutera och kommentera frgan om huruvida Israel vidtar frsiktighetstgrder.

Det r du som r off-topic.
Citera
2025-05-19, 18:35
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varfr mste jag nmna gisslan fr att jag ska kunna f kommentera internationell humanitr rtt? Har du sett mig nmna de ver 60 000 dda palestinier? Trden handlar om Israels tillvgagngstt vid krigsfring, inte om gisslan. Jisses.

Frgan r varfr du inte nmner gisslan verhuvudtaget, men du sitter och grter ver att ngra byggnader blev utjmnad.

r det "den stora betonggenociden!" hr som skaver allra hrdast?
Senast redigerad av TedGaandie 2025-05-19 kl. 18:51.
Citera
2025-05-19, 18:36
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det hr ju till inlgget jag citerade? r du sl? Du fr hoppa ver till en annan trd om du vill diskutera gisslan. Det finns redan trdar om det. Jag valde att komma in hr fr att diskutera och kommentera frgan om huruvida Israel vidtar frsiktighetstgrder.

Det r du som r off-topic.

Jag r helt ontopic. Det var du som ville diskutera hemskheten med en bombad byggnad.

Men tydligen inte gisslan?

r det nya definitionen utav tree fuckers? Fast med betong som ni har startat.
Citera
2025-05-19, 18:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
ja nrmare bestmt via:

20 000 telefonsamtal
genom att slppta ner 1.5 miljoner flygblad
skicka 4.4 miljoner sms
lmna 6 miljoner rstmeddelanden

varnade dom innan anfall! att dom skulle bomba

https://youtu.be/4s_JsHoPxTM?si=akgPaTe452AQ7D-r&t=345

Detta gjorde IDF fr att problemet r /och har vart de senaste 5 krigen/ att Hamas anvnder sina civila medlpare som skld.
Hamas gmmer sig under deras sjukhus mm, s att IDF INTE ska kunna bomba dem,
fr om dom gr det s frdmer vrlden Israel.
Otroligt fegt, men det funkar ju.
Drfr snde och snder Israels militr IDF ut varningar innan varje anfall.
Men frdmda av tillrtalagd media blir dom nd

Hur skulle dom gjort annars?
Bara ltit det va? Jesus i all ra, men en sn slakt kan man inte bara vnda andra kinden till!

Lter ju idiotiskt att varna terroristerna innan man skjuter p dem?
Citera
2025-05-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Israel varnar alltid innan dom slr till problemet r att hamas skyndar och tvingar in s mmga som mjligt dr det smller. IDF har inte ddat en enda oskyldig i deta krig hitills.
Alldeles riktigt.
Israel vrnar om sin egen befolkning, men ocks om oskyldiga palestinier.
Hamas dremot struntar helt i allt mnskligt liv, som den muslimska terrororganisation den r.
Israel str fr modern demokrati och medmnsklighet. Hamas str fr medeltida raseri och mste utrotas.
Citera
2025-05-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo det visste vi som r bildade och normalbegvade sen lnge.

Israel gr allt fr att frhindra att civila skadas.

Frga vnstersnasket med palestinaflaggan viftandes hur mnga varningar som muslimerna skickar ut innan de brukar skicka raketer mot Tel Aviv.

Mja, det gr dem inte. Skadade/ddade civila vergick Ukrainakriget p bara ngra dar, trots att Ukrainakriget hade pgtt lnge.

12,000 civila ddade i Ukraina nu.
50,000+ civila i Gaza.

2 miljoner invnare i Gaza. 48 miljoner i Ukraina.
?
Utver detta skjuts reportrar och lkare som frsker jobba i omrdet. ven i sina tydligt utmrkta bilar.
Senast redigerad av davetheslave 2025-05-19 kl. 19:42.
Citera
2025-05-19, 19:49
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Jo det visste vi som r bildade och normalbegvade sen lnge.

Israel gr allt fr att frhindra att civila skadas.

Frga vnstersnasket med palestinaflaggan viftandes hur mnga varningar som muslimerna skickar ut innan de brukar skicka raketer mot Tel Aviv.

Varningar ??

Israelerna, deras ledare och handgngna gojer borde rimligen frsttt att dom gjorde ett vertramp 1948 nr dom utropade staten Israel p ockuperad mark?
Citera
2025-05-19, 19:55
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Lter ju idiotiskt att varna terroristerna innan man skjuter p dem?
Om mlet vore att trffa terrorister som d har chansen att fly vore det onekligen det. Undrar vad syftet istllet kan vara...

Citat:
1. De flesta raketer som skickas r mycket primitiva, nr inte s lngt som till Tel Aviv och har inte sdan precision att det gr att varna. Ingen vet var de kommer sl ned nr de avfyras.
2. Israel har sitt eget varningssystem. De har Iron Dome. De behver inte varningar.
3. Israel bombar ofta p platser dr de inte varnat.
Citera
2025-05-19, 19:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Mja, det gr dem inte. Skadade/ddade civila vergick Ukrainakriget p bara ngra dar, trots att Ukrainakriget hade pgtt lnge.

12,000 civila ddade i Ukraina nu.
50,000+ civila i Gaza.

2 miljoner invnare i Gaza. 48 miljoner i Ukraina.
?
Utver detta skjuts reportrar och lkare som frsker jobba i omrdet. ven i sina tydligt utmrkta bilar.

Den stora skillnaden r att Ukraina inte anvnder sina egna kvinnor och barn som mnskliga skldar som muslimerna gr. Ukraina bombar inte heller sina egna sjukhus som muslimerna gr.

Nu kanske du kan se det lite klarare?
Citera
2025-05-19, 20:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Om mlet vore att trffa terrorister som d har chansen att fly vore det onekligen det. Undrar vad syftet istllet kan vara...

Jag antar att de varnar fr att verka sympatiska nr de bombar civila?
Citera
2025-05-19, 20:05
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Hitler varnade ocks judarna i Tyskland, s samma samma gller dr d?

Nej fr att judiska civilbefolkningen var inte i en vpnad konflikt mot Tyskland och administrerade inte sitt egna territorium med en arme osv som Hamas gr i Gaza?

Frsker du verka smart/rolig med denna korkade jmfrelse?
Citera
2025-05-19, 20:09
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

3. Israel bombar ofta p platser dr de inte varnat.

Nja, det finns fall dr militr ndvndighet tillter att ej frvarna infr specifika anfall.

Frvarningar som obligation handlar om att evakuera civila frn krigszoner innan marktrupper gr in.

Egentligen finns det ingen skyldighet att frvarna luftanfall mot militra ml, men eftersom Hamas bddar in sig bland civilbefolkningen ger IDF ut frvarningar fr specifika anfall i vissa fall - t.ex. vapendeper eller infrastruktur som inte kan fly efter varningen.

Om IDF ska bomba ett gng Hamas militanter i en byggnad kommer ingen frvarning eftersom situationen frutstter att militanterna inte blir frvarnade och gmmer sig, s klart. Det finns undantag fr det i internationell krigslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in