2025-05-19, 18:16
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Hur kan du pst att det inte finns ngot ansvar p ledningsniv, nr vi precis diskuterat hur den israeliska regeringen medvetet utsatte Gaza fr en utdragen svltsituation i nstan fyra mnader?

Tror du verkligen att sdana beslut att blockera mat, vatten och medicin tas av enskilda soldater p eget initiativ? Sjlvklart inte. Det r strategiska beslut p hgsta politiska och militra niv, och de har dessutom uttalats offentligt av regeringsfretrdare.

Jag drar mig ur diskussionen med dig.

Jag menar krigsfringen i sin helhet - det temporra stoppet av humanitr hjlp var det enda krigsbrott Israel var nra att beg, men dom slutade innan svlten tog fart p riktigt. Men det var fel nd helt klart och dlig strategi.

Jag frstr att du drar dig ur diskussionen eftersom du uppenbarligen inte har ngot konkret att komma med.
Citera
2025-05-19, 18:18
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Jag menar krigsfringen i sin helhet - det temporra stoppet av humanitr hjlp var det enda krigsbrott Israel var nra att beg, men dom slutade innan svlten tog fart p riktigt. Men det var fel nd helt klart och dlig strategi.

Jag frstr att du drar dig ur diskussionen eftersom du uppenbarligen inte har ngot konkret att komma med.
Haha, vilket barnsligt stt att avsluta det p. Heja dig!
Citera
2025-05-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Du kommer rutten in hell, eller in "Jannah" , helvetet p alla andra sprk n ert dr det betyder paradis, lol

Vad p alla andra sprk, det finns vl inget svenskt ord som heter jannah och betyder helvetet ?
Citera
2025-05-19, 18:19
Avstngd
Citat:
Om du behver ChatGPT fr att frst Israels historia d fr du hitta ngon annan att diskutera med.

Anvnder Chatgpt fr att summera t dig varfr det ser ut i Palestina som det gr och prva min egen tes...

Jobbigt fr dig nr dina inlgg inte tas p tillrckligt stort allvar att jag anvnder chatgpt fr att summera det jag menar istllet fr att sitta och frklara lget fr dig hr i flera timmar helt p egen hand?

Pongen r att det r kul att sitta och se er krokodilgrta ver att betonghus faktiskt dr..

Mer viktigt att betonghus fr leva, men slpp frhelvete aldrig gisslan, eller tminstone lmna dom ej tillbaks i livet ens... Knns lite lustigt vad ni vljer att prioritera era hjrtan eller energin p kan man sga...
Senast redigerad av TedGaandie 2025-05-19 kl. 18:22.
Citera
2025-05-19, 18:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Anvnder Chatgpt fr att summera t dig varfr det ser ut i Palestina som det gr och prva min egen tes...

Jobbigt fr dig nr dina inlgg inte tas p tillrckligt stort allvar att jag anvnder chatgpt fr att summera det jag menar istllet fr att sitta och frklara lget fr dig hr i flera timmar helt p egen hand?

Pongen r att det r kul att sitta och se er krokodilgrta ver att betonghus faktiskt dr..
Du kanske behver ett par omgngar av summering om Israels historia, det gr inte jag, och det r inte vad trden handlar om.
Citera
2025-05-19, 18:25
Avstngd
Citat:
Du kanske behver ett par omgngar av summering om Israels historia, det gr inte jag, och det r inte vad trden handlar om.

Uppenbarligen behver du det eftersom du inte frstr vad det r som hnder ens idag.

Men du kanske tror som dom andra att Palestina uppkom 1948 som alla andra? Eller hur det brja som Judea?
Citera
2025-05-19, 18:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Uppenbarligen behver du det eftersom du inte frstr vad det r som hnder ens idag.

Men du kanske tror som dom andra att Palestina uppkom 1948 som alla andra? Eller hur det brja som Judea?
Vad r det som fr dig att tro att jag inte kan Israels historia? Har du ngra konkreta exempel?
Citera
2025-05-19, 18:27
Avstngd
Citat:
Vad r det som fr dig att tro att jag inte kan Israels historia? Har du ngra konkreta exempel?

Ja vet du Israels historia, s r det ju inte srskilt svrt att lista ut varfr dom gjort idag de drag dom gr.

D behver man inte heller sitta hr och grta ver ett gng "mrdade" betongbyggnader.
Citera
2025-05-19, 18:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ja vet du Israels historia, s r det ju inte srskilt svrt att lista ut varfr dom gjort idag de drag dom gr.

D behver man inte heller sitta hr och grta ver ett gng "mrdade" betongbyggnader.
Tack, s du har allts inget konkret frn min sida, utan du valde att gissa dig till det? D vet jag. Pucko.

Edit: Frresten vad fr dig att tro att jag grter? Jag diskuterar internationell humanitr rtt. r du tappad, eller r du allmnt dlig p att uppfatta saker och ting?
Citera
2025-05-19, 18:30
Avstngd
Citat:
Tack, s du har allts inget konkret frn min sida, utan du valde att gissa dig till det? D vet jag. Pucko.

Jo, att du grter ver mrdade betongbyggnader men du har inte nmnt nn gisslan.

Du vet saker som faktiskt r vid liv.. Eller inte gr att bygga om som nya med lite hrt arbete.
Citera
2025-05-19, 18:32
Avstngd
Citat:
Edit: Frresten vad fr dig att tro att jag grter? Jag diskuterar internationell humanitr rtt. r du tappad, eller r du allmnt dlig p att uppfatta saker och ting?

Det hr skrev du ju rakt ut...

Citat:
Buhu.... Blev Fallujah fullstndigt jmnad med marken nr USA bekmpade jihadister dr? Nej. Inte heller Mosul eller Raqqa frstrdes totalt nr IS drevs ut.

Trots hrda strider och stora skador fanns det fortfarande en stad kvar eftert sjukhus, bostder och civila strukturer existerade fortfarande.

Det r dina ord och inte mitt..
Citera
2025-05-19, 18:33
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jo, att du grter ver mrdade betongbyggnader men du har inte nmnt nn gisslan.

Du vet saker som faktiskt r vid liv.. Eller inte gr att bygga om som nya med lite hrt arbete.
Varfr mste jag nmna gisslan fr att jag ska kunna f kommentera internationell humanitr rtt? Har du sett mig nmna de ver 60 000 dda palestinier? Trden handlar om Israels tillvgagngstt vid krigsfring, inte om gisslan. Jisses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in