2025-05-23, 10:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det är en fullvuxen kvinna som driver ett framgångsrikt medieföretag. Hon har fått prestigeuppdraget att bli manusförfattare och chef på självaste SVT. Enligt utsagor är hon social, fysisk och tjoar och chimmar om att de ska bli spritfulla på personalfesten.

Mannen är en person som säger det som kvinnan skriver och beskrivs av medarbetare som nedtonad, ödmjuk och ingen som tar sig friheter.

Om man ska gissa om deras respektive övertag får man se till helheten och inte till kön.
Nu när vi fastslagit att du ljög om att mannen är kvinnans chef, hur ser du själv på detta?

Jag har inte dragit in kön i detta. Jag har sagt att mannen har mer status än kvinnan på deras arbetsplats då han är en känd programledare som jobbat på företaget längre än kvinnan.

Men det är möjligt att mannens status är av ringa betydelse i detta fall. Det som fick kvinnan att må dåligt efteråt kanske var att hon kände sig sviken av nån som hon betraktade som en vän? Detta är såklart bara en spekulation.
Citera
2025-05-23, 10:31
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nja, Lotta Engberg fick ändå kritik för vad hon gjorde. Här kan man läsa om den och se henne kyssa David Sundin: https://www.hant.se/noje/tittarna-ra...annen/10444914

Lotta är inte ensam på BIT gällande detta, stackars David har varit betydligt mer utsatt än så..
Kvinnor tror det är en rättighet att spontanpussa på män och att de ska tycka om det..

0m (dessa få) män är Svin som ägnar sig åt detta så vill jag närmast referera till Stim-Av-Suggor, eftersom det omvänt är så (jämförelsevis) Extremt vanligt..

Jag militant feminist så jag slåss in i döden för jämlikheten, och reagerar starkt på övergrepp och orättvisor..

# Backa David Sundin 💙
Citera
2025-05-23, 10:38
Medlem
upplysas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Någon som kan länka åklagarens stämningsansökan?

(FB) SVT-profil åtalas för sexuellt ofredande (Micke Leijnegard)
Citera
2025-05-23, 10:49
Medlem
LKKINGENs avatar
#Metoo har fuckat upp samhället.
Vart enda litet gnäll blåses upp till orkaner för att fruntimmer nu fått in en fot i finrummet.
Verkar inte finnas många av dessa som vill inse att dom är där dom är pga kvotering. Nog för att många kvinnor är duktiga och säkert kompetenta för sin uppgift men dom fick sin plats för att dom har vagina.
Och alla dessa möten som ha inte fanns före kvinnors intåg, kvinnor pratar män agerar.
Kvinnor har kunnat ta sig fram i samhället för att veka politiker gjort det lagligt, samma politiker som gör att det blir ramaskri när någon använder ordet neger i fikarummet.
Trump är en idiot men att bygga murar vid gränserna och göra köns/ursprungskvotering olagligt är helt rätt.
Alla förändringar i alla kulturer som tvingats på befolkningen utan att ha verklighetsförankring har aldrig slutat väl.
Citera
2025-05-23, 11:11
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har inte dragit in kön i detta. Jag har sagt att mannen har mer status än kvinnan på deras arbetsplats då han är en känd programledare som jobbat på företaget längre än kvinnan.

Men det är möjligt att mannens status är av ringa betydelse i detta fall. Det som fick kvinnan att må dåligt efteråt kanske var att hon kände sig sviken av nån som hon betraktade som en vän? Detta är såklart bara en spekulation.
Ja, hon kände sig besviken på pussen. Enligt hennes egna beskrivningar en tid efteråt, så besviken att hon chockades svårt och fick ptsd-symptom.

Enligt min bedömning handlar det om en överdeterminerad krisreaktion som innebär att hon reagerar mer kraftfullt än vad man skulle kunna förvänta sig utifrån den aktuella situationen. Detta beror ofta på att den nya krisen väcker upp tidigare traumatiska minnen eller känslor, vilket gör att reaktionen blir oproportionerligt stark. Det kan också handla om en extremt känslig och sårbar personlighet, som tidigare lyckats gömmas. Ibland en blandning av dessa två.

Att hon blir påhejad av närstående med egna bevekelsegrunder och ett rättsväsende som fortfarande är i överdriven metoo-mode, framkallar och förstärker den överdeterminerade krisreaktionen. Jag skulle säga att det i detta fall är hon själv tillsammans med omgivningen som framkallar ett opåkallat trauma, inte händelsen som sådan.

Detta är inte alls något som är unikt för detta fall, utan sker dagligen och stundligen. Oftast riktas de missriktat goda intentionerna mot barn och kvinnor. Tyvärr blir utfallet av dessa i grunden goda intentioner destruktivt för alla inblandade. Vi behöver som samhälle lära oss att differentiera mellan olika händelser, så att vi inte skadar människor i onödan.
Citera
2025-05-23, 11:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja, hon kände sig besviken på pussen. Enligt hennes egna beskrivningar en tid efteråt, så besviken att hon chockades svårt och fick ptsd-symptom.

Enligt min bedömning handlar det om en överdeterminerad krisreaktion som innebär att hon reagerar mer kraftfullt än vad man skulle kunna förvänta sig utifrån den aktuella situationen. Detta beror ofta på att den nya krisen väcker upp tidigare traumatiska minnen eller känslor, vilket gör att reaktionen blir oproportionerligt stark. Det kan också handla om en extremt känslig och sårbar personlighet, som tidigare lyckats gömmas. Ibland en blandning av dessa två.

Att hon blir påhejad av närstående med egna bevekelsegrunder och ett rättsväsende som fortfarande är i överdriven metoo-mode, framkallar och förstärker den överdeterminerade krisreaktionen. Jag skulle säga att det i detta fall är hon själv tillsammans med omgivningen som framkallar ett opåkallat trauma, inte händelsen som sådan.

Detta är inte alls något som är unikt för detta fall, utan sker dagligen och stundligen. Oftast riktas de missriktat goda intentionerna mot barn och kvinnor. Tyvärr blir utfallet av dessa i grunden goda intentioner destruktivt för alla inblandade. Vi behöver som samhälle lära oss att differentiera mellan olika händelser, så att vi inte skadar människor i onödan.

Det är möjligt att du har helt eller delvis rätt i din analys. Jag kan dock känna att vi nu sitter och överanalyserar detta en smula.

Fakta 1: Mannen tvingade till sig minst en puss av kvinnan.
Fakta 2: Kvinnan tog så illa vid sig av detta att hon polisanmälde mannen.
Fakta 3: Efter att en åklagare tittat på fallet så gjorde han/hon bedömningen att mannen eventuellt gjort sig skyldig till brott och åtalade mannen.

Nu är det upp till domstolen att avgöra fallet. Jag tycker domen kommer bli intressantare att diskutera än kvinnans eventuella mående och motiv med anmälan.
Citera
2025-05-23, 11:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Lotta är inte ensam på BIT gällande detta, stackars David har varit betydligt mer utsatt än så..
Kvinnor tror det är en rättighet att spontanpussa på män och att de ska tycka om det..

0m (dessa få) män är Svin som ägnar sig åt detta så vill jag närmast referera till Stim-Av-Suggor, eftersom det omvänt är så (jämförelsevis) Extremt vanligt..

Jag militant feminist så jag slåss in i döden för jämlikheten, och reagerar starkt på övergrepp och orättvisor..

# Backa David Sundin 💙

Lol
Citera
2025-05-23, 11:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Det är möjligt att du har helt eller delvis rätt i din analys. Jag kan dock känna att vi nu sitter och överanalyserar detta en smula.

Fakta 1: Mannen tvingade till sig minst en puss av kvinnan.
Fakta 2: Kvinnan tog så illa vid sig av detta att hon polisanmälde mannen.
Fakta 3: Efter att en åklagare tittat på fallet så gjorde han/hon bedömningen att mannen eventuellt gjort sig skyldig till brott och åtalade mannen.

Nu är det upp till domstolen att avgöra fallet. Jag tycker domen kommer bli intressantare att diskutera än kvinnans eventuella mående och motiv med anmälan.
Jag utgår från den information som föreliggande ärende har gett oss, funderar o drar slutsatser utifrån detta och diskuterar konsekvenser av det.

Du gör som du brukar göra när någon kommer med argument som går emot vad du själv tror, tycker eller förstår - hävdar att argumenten är ointressanta eller ovidkommande och väljer att inte kommentera dem. Istället för att bli lite nyfiken och fundera över dem sticker du huvudet i sanden.

Såtillvida är du väldigt inboxad i din egen snäva ram, där du bara söker efter det som bekräftar din bild. Resultatet blir att du framstår som agendadriven och inte alls sökande efter rättvisa, sanning eller konsekvenser av föreliggande lagstiftning. Konsekvenser som potentiellt skadar alla inblandade parter.
Citera
2025-05-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ja det kan man såklart tycka. Precis som att man kan tycka att nån är en jävla mes som inte kan ta lite stryk eller lite rån. Men åklagaren i detta fall verkar i alla fall tycka att det fanns tillräckligt för ett åtal.

Det är ju uppenbart att det är galenskap att ta detta vidare till åtal.
Du är ute och cyklar som vanligt.

En vettig person hade pratat ut om det som hände och sen lagt det bakom sig.
Hon ringer till sin man och drar igång en karusell, idioti.
Citera
2025-05-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Läste förhöret och får en känsla av att det är Clara som triggar allt när hon frågar R om hon har ihop det med M. R får panik över att skvallret skall spridas och drar igång en höndelsekedja som inte går att stoppa.

R som anmäler inger inget vidare förtroende och hur hon har kunnat bli chef är ofattbart.
Att någon som är attraherad av en innebär inte jordens undergång.

Det är alltid någon illvillig vännina som drar igång det hela.
Citera
2025-05-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Läste förhöret och får en känsla av att det är Clara som triggar allt när hon frågar R om hon har ihop det med M. R får panik över att skvallret skall spridas och drar igång en höndelsekedja som inte går att stoppa.

R som anmäler inger inget vidare förtroende och hur hon har kunnat bli chef är ofattbart.
Att någon som är attraherad av en innebär inte jordens undergång.

Det är alltid någon illvillig vännina som drar igång det hela med usla råd.
Citera
2025-05-23, 12:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag utgår från den information som föreliggande ärende har gett oss, funderar o drar slutsatser utifrån detta och diskuterar konsekvenser av det.

Du gör som du brukar göra när någon kommer med argument som går emot vad du själv tror, tycker eller förstår - hävdar att argumenten är ointressanta eller ovidkommande och väljer att inte kommentera dem. Istället för att bli lite nyfiken och fundera över dem sticker du huvudet i sanden.

Såtillvida är du väldigt inboxad i din egen snäva ram, där du bara söker efter det som bekräftar din bild. Resultatet blir att du framstår som agendadriven och inte alls sökande efter rättvisa, sanning eller konsekvenser av föreliggande lagstiftning. Konsekvenser som potentiellt skadar alla inblandade parter.

Jag läste din analys av kvinnans agerande och svarade att du kan ha helt eller delvis rätt. Är inte det att kommentera dina åsikter?

Klart fallet är intressant ur flera aspekter men framförallt tycker jag det är ganska simpelt. Det handlar om en fyllepuss som fick en kvinna att bli ledsen som nu gått till rättegång. Trist för alla inblandade såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in