2025-05-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Inte hade man gått och anmält personen i alla fall. Det låter som att du har blivit riktigt skadad av all feminismpropaganda det här landet badar i. Har du ingen karaktär alls?

Självklart har "SVT-profilen" betett sig olämpligt, men hos normala människor är sånt här snabbt avklarat med en ärlig ursäkt. Det hände dessutom under en fylla vilket jag kan tycka man kan ha överseende med. Det blir inte mindre olämpligt på grund av en fylla, men det är i såna situationer det är som mest vanligt att sånt här sker.

SVT-profilen ber ju dessutom om ursäkt och verkar själv inte tycka det räcker med en ursäkt över telefon. Det uppfattar jag som ärligt om något.

Det PTSD-skadade offret är en riktigt ynklig människa. Hon beter sig som att hon har blivit tvingad att rusa genom ett minfält och fått lemmar bortsprängda. Då kan jag förstå att man blir så pass traumatiserad att man behöver professionell hjälp. Men nu snackar vi två pussar under en fylla.

Hon förlät honom dessutom (med hjärt-emojis) och ville hänga dagen efter på stranden med "monstret".

Det är ju uppenbart att hon har reagerat på allas reaktioner av det inträffade och kunde inte hantera det på ett värdigt sätt. Hon är ju rädd för att det ska gå rykten om att hon har en affär med SVT-profilen. I stället för att de båda förklarar för alla hur det egentligen ligger till, att SVT-profilen betett sig olämpligt under en fylla och att hon har förlåtit honom för det, så väljer hon att förgöra honom av inbillad rädsla över att hon annars kan förlora sin egen man.

Mer ryggradslös människa tror jag att man får leta jävligt hårt efter.

Exakt. Vi lever i en värld där framförallt kvinnor är så extremt osäkra på sig själva. De vet inte vem de är utan försöker finna sig själva genom att läsa en manual på hur man ska vara som feminist.

Dagen då du öppnar en manual för att finna dig själv, är du högst olämplig att ta beslut som kan påverka dina arbetskamraters framtid.

Chefskvinnan på SVT borde känna ångest inför hennes framtid. Att hon inte kände att detta kunde lösas genom att två vuxna människor pratade igenom incidenten och gick vidare med livet.
Senast redigerad av kastenhof 2025-05-20 kl. 17:29.
Citera
2025-05-20, 17:27
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
Haha micke, programledaren från mästarnas mästare blir satt i en fälla av feminist SVT

HANS MASKULINITET STICKER I DERAS ÖGON

Nästa programledare blir en KVINNA

Välkommen till SVT, om du ska vara man - så ska du helst vara BÖG, invandrare eller dålig

Såklart det är är form av Honey Trap eller har iaf blivit det. Kommer såklart aldrig leda till något mer än att möjligtvis Micke får göra något annat. Måste vara den vidigast arbetsplatsen.
Citera
2025-05-20, 17:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Han säger att det är ett par pussar på fyllan, åklagare väcker ändå åtal. Så sluta kladda på kollegor är väl ett bra första steg? Helt otroligt att bli arg på den som blivit antastad istället för fyllgubben som inte kan hålla tungan i styr, men återigen det är ju så ni ser på kvinnors rättigheter.
Typiskt, du måste alltså smyga in en lögn. Lite obemärkt sådär. Tungan som du la till ändrar en plump, onödig och ouppfostrad dumhet till något avsevärt allvarligare. Men kvinnor har kanske rätt att skarva lite för den goda sakens skull?
Citera
2025-05-20, 17:29
Medlem
Q6s avatar
Svt har uppenbarligen svaga chefer som inte kan hantera personal.
Citera
2025-05-20, 17:30
Medlem
Såhär. Varför ska våra skattepengar gå till att utreda en/två kyssar på fyllan i Spanien på en AW?

Känns så konstigt.
Citera
2025-05-20, 17:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Jävligt synd att det var ML. Han tillhör ju de bättre på SVT.

Men det är väl kört för han. Tidig pension.
Citera
2025-05-20, 17:32
Medlem
Säger inget om handlingen i sig. Hur många män hade anmält motsvarande?
Citera
2025-05-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jävligt synd att det var ML. Han tillhör ju de bättre på SVT.

Men det är väl kört för han. Tidig pension.
Bättre? Den sämsta jag sett snarare. Han lyckas med det omöjliga och förstöra en annars bra programidé.
Citera
2025-05-20, 17:34
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
ML är ju känd för att vara bakom flötet. Men att tända på den där skräcködlan, är nog som han säger en uppskattnings handling som gick snett.
Citera
2025-05-20, 17:35
Medlem
Rene*: "Men att jag kan komma till en arbetsplats och lägga handen på axeln på honom, det kan jag göra för vi har en nära relation, men det har inte varit någon fysisk relation på det sättet."

"vi kan kramas och säga godmorgon. Men jag har aldrig någonsin tagit på honom. Vi
har en nära vänskapsrelation, men inte fysisk."

Kramas, tar på varann som goda vänner kan göra, men inget fysiskt?
Att ta på varann vänskapligt är fysiskt.
Hon verkar må bra och skriver hjärta åt honom. (Dvs.hon använder symbolen ofta).
Sen blir det kris. Ptsd och hela baletten.

M!cke:"jag reagerade en timme före den här festen. När jag får hennes hand innanför min
skjorta. I nacken. Sådär som man ryser som jag skulle göra på min fru. Ingen annan. Och då
tänker jag, hoppsan Kerstin. Det var lite väl."

"Jag vill också tillägga att hon har också varit väldigt fysisk. Jag har
haft hennes händer på mina underarmar, kinderna, axlarna."

M!cke har upplevt henne som klängig. Deras arbetsrelation har varit nära. Dom umgås i 10+ timmar/dag. Han pratar även med hennes barn. Han ger henne lite stöd då hon verkar osäker/dåligt självförtroende, med vänliga ord. Han upplever sig som "terapeut". Dvs. låter som det blir för mycket.
Övrigt oklart om det är en puss eller två.

Tramsigaste FUP jag läst.

Han bad om ursäkt.
Hon borde be om ursäkt.

Han har ju nästan mer på henne om man ska tänka så, att allt är sexuellt. Eller tolkas som närmanden, antastning. Inte vänskapligt.

Lägg ner ärendet och låt honom ha jobbet kvar.
Citera
2025-05-20, 17:37
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Typiskt, du måste alltså smyga in en lögn. Lite obemärkt sådär. Tungan som du la till ändrar en plump, onödig och ouppfostrad dumhet till något avsevärt allvarligare. Men kvinnor har kanske rätt att skarva lite för den goda sakens skull?
Har du läst något mer än vad han ångerfull kallar två pussar? Vet inte hur ofta du kysser människor svinfull om du kör någon sorts hackspetts-stil men generellt så separeras munnarna inte direkt om det är en välkommen "puss.
Citera
2025-05-20, 17:38
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truth90
Var det ens en tunga..stod väl pussar?
Han när han har fett med ångest kallade det pussar, jag bara går efter egna fylle "pussar" att det inte liksom är någon sorts hit and run hackspett-stil han har kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in