Citat:
Ursprungligen postat av
StorstBastVackrast
Så hur ska du ha det? Kommenterade du "endast det vi vet"? Eller inte?
Nä du, ditt inlägg var fullt av fördomar och tro.
Kvinnan är minst lika skyldig till det inträffade, därom är jag helt övertygad! Så släng din offerkofta, den passar jävligt illa.
Med avseende på skjortkragen, ja, så var det en kommentar om det vi viet.
En personlig tro, absolut om hans anledning till beteendet, om att han med egna ord "fick ett infall", som han sedan bestämde sig för att fullfölja, men inga fördomar mot någon.
Hans egen förklaring till infallet att han Ville visa uppskattning genetmot RF för att visa vilken god medarbetare hon är är lika mycket det en tro på något som kan ha varit drivkraften eller inte. Vi får väl alla göra som på skolgården och ställa oss i grupper och se vilken grupp som blir störst när vi skall välja lag. Det är ju en inte helt ovanlig hållning här i tråden att ML försökte sig på ett kvart i två ragg för att se hur läget låg, antog att allt var ok utan att tänka klart, och utan hänsyn till verkligheten har han ju själv sagt ungefär "Jag bedömer att jag hade fog för att tro att hon var intresserad av mig."
Någon offerkofta äger jag inte, men att någon annan än den som utför en handling kan vara ansvarig faller ju på sin egen orimlighet.
Det blir ju som på skolgården i lågstatdiet om man håller det på den nivån ... Offerkoftan sitter väl på plats i så fall hos de som överser med MLs beteende och snyftande skyller på att ...
"Men Hon gjorde ju Också Fel,,,, Men, men, Hon har ju flörtat Innan ... .Men, jag trodde jag kunde göra så för ... snyftsnyft, hon Tog ju på mig innanför Kragen". :-D Det om Något är väl offerkofta, eller?
Antingen så står man för det man har gjort, eller så tar man på sig offerkoftan och gör det inte, några gråzoner är ju svårt att se.
Det håller ju inte att skylla på någon annan, säga att man inte förstår, eller försöka hitta ursäker, eller försöka få det att försvinna med ett "Kan vi inte bara glömma det."
/M