Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Först och främst skall sägas att du inte svarade ett ord på det inlägget jag skrev.
Sedan vill jag också säga att det du tar upp absolut inte är oväsentligt. Det är ju någonting som skall prövas av rätten och finnas med i bedömningen, så där är vi helt överens. Kvinnan har ju berättat att hon morgonen efter fick en känsla av att hon skulle försöka släta över det som hänt och då försökte dämpa situationen, men därefter fick panikångest och beslutade sig för att lämna produktionen under dagen. Dessa uppgifter får hon ju stöd för i SMS-konversationen med Leijnegard där det framgår att hon under morgonen erbjudit honom att följa med på lunch och strandhäng och svarar att dom kan låtsas som ingenting hänt. Detta för att sedan under kvällen skicka ett SMS där hon berättar att hon inte längre kan låtsas som att ingenting hänt och därför kommer att lämna produktionen. Dessa uppgifter får ju viss stöd av vittnet I.A som berättat att målsägande dagen efter varit låg och helt förstörd, då det hade det sjunkit in ännu mer vad som hänt. Målsägandes uppgifter får även viss stöd av vittnet C.M som berättar att målsägande dagen efter när dom åkt bil berättat om händelsen, för att sedan under lunchen upplevas deppig och tycka det var jobbigt att prata om händelsen. För att därefter under dagen bli alltmer upprörd och ledsen.
Sammanfattningsvis: Att hon i den första kontakten med Leijnegard bjuder med honom på lunch och strandhäng är ostridigt. Vad det gäller hennes påstådda sinnestillstånd dagen efter så styrks detta av två vittnen.
Och vilka är dessa "vittnen"? Väninnor, kompisar eller helt främmande som inte alls umgåtts med henne under tiden för produktionen och skapat vänskapsband?
Jag tror, och det dömer man ingen på, eller friar, för den delen, att hon efter snack med väninnor och sin man, kommit i ett läge där hon måste gå till frontalangrepp, för annars får hon det svårt att förklara mycket, särskilt för sin äkta hälft... Jag köper inte hennes historia, eller rättens dom, för fem öre, men det är jag det. Vi är oense och så får det vara... Skall dock bli ytterst skönt att se när Hovrätten friar honom. Förresten - köper du, såsom utomstående, en ev. friande dom i Hovrätten?